Programma sluit meteen af na opstarten

Ramon-H schreef op 10.04.2023 om 18:09 uur

Een paar dagen geleden Video Pro X 14 gekocht en geïnstalleerd. Bij opstarten komt even het startscherm in beeld en daarna sluit het programma meteen af. Ik kan dus helemaal niets doen met deze nieuwe versie.
Laptop: Intel(R) Core(TM) i9-9880H CPU, 64 Gb RAM, Windows 11 Pro, NVidia GeForce GTX 1650.

Reacties

Bol schreef op 10.04.2023 om 19:15 uur

@Ramon-H

Hallo Ramon,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Probeer eens het volgende. Verwijder het video_pro_x.ini bestand. Als u deze hebt verwijderd, wordt Pro X14 teruggezet op de standaardwaarden en eventuele configuratiefouten hersteld. Bij het opstarten van Pro X14 wordt dit video_pro_x.ini weer automatisch aangemaakt.

Lees ook even deze tekst. i.v.m. Verborgen Items!!

Kijk even of bij u de laatste drivers voor Nvidia GeForce GTX 1650 zijn geinstalleerd? Zie: Official Drivers |NVIDIA

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.04.2023, 19:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ramon-H schreef op 11.04.2023 om 06:36 uur

Beste Rob, dank voor de hulp. Zowel de NVidia driver geupdate als het ini bestand verwijderd. Helaas zonder resultaat. Nog andere tips?

Bol schreef op 11.04.2023 om 11:08 uur

@Ramon-H

Hallo Ramon,

Start Pro X14 en klik met de rechtermuisknop de snelkoppeling en kies dan: Als administrator uitvoeren

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ramon-H schreef op 11.04.2023 om 14:56 uur

Beste Rob, dit had ik inmiddels ook al geprobeerd. Ook geprobeerd om het onder een oudere versie (Vista compatibiliteit) uit te voeren wat ook niet hielp. Ook het programma inmiddels 2 maal opnieuw geïnstalleerd (Engelse versie, Nederlandse versie maar dit heeft ook niet geholpen.

Bol schreef op 11.04.2023 om 16:25 uur

@Ramon-H

Hallo Ramon,

U kunt Pro X14 alleen installeren onder Windows 10 en 11!! Zie: MAGIX Video Pro X: systeemeisen.

Het maakt niet of u de Nederlandse- of Engelse versie installeert. Daarom mijn advies om Pro X14 nog eens te herinstalleren zoals Magix Support zelf aangeeft. Zie:

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 11.04.2023, 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ramon-H schreef op 11.04.2023 om 19:04 uur

Beste Rob,

Video Pro X 14 is geïnstalleerd op Windows 11. Zie de tekst in het eerste bericht: Laptop: Intel(R) Core(TM) i9-9880H CPU, 64 Gb RAM, Windows 11 Pro, NVidia GeForce GTX 1650.

Programma nu voor een 5-de keer weer opnieuw geïnstalleerd.
Resultaat is nog steeds hetzelfde, na opstarten sluit het programma zich automatisch zelf weer af dus heb hier niets aan.

Kan jij of een andere medewerker dit probleem oplossen of niet en wordt het geld gecrediteerd zodat ik een ander videobewerkingsprogramma kan kopen wat wel werkt?

Ramon
 

Bol schreef op 11.04.2023 om 19:14 uur

@Ramon-H

Hallo Ramon,

Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen. U zou uw probleem ook rechtstreeks kunnen voorleggen aan Magix Support Duitsland. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor. Voordat u dat doet, zet eens tijdelijk uw virusscanner uit en start dan nog eens Pro X14 op.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.04.2023 om 09:49 uur

@Ramon-H

Hallo Ramon,

Om diverse redenen werk ik nog steeds onder het besturingssysteem Windows 10.

Uw probleem ligt zeker niet aan Video Pro X14, maar waarschijnlijk aan een verkeerde instelling van uw Laptop / Windows 11.

Kijk eens bij: Alle instellingen (Windows) / Apps/ Apps en onderdelen of er bij Kies waar u apps wilt downloaden op "Overal" staat. Zo niet zet deze dan eens op Overal en probeer het dan nog eens

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2023, 09:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ramon-H schreef op 12.04.2023 om 17:32 uur

Beste Rob,

Dank voor het meedenken in oplossingen.
De instelling staat al op Overal dus dit is niet het probleem.
Raar dat je aangeeft dat het probleem zeker niet aan Video Pro X14 ligt want ik zie het precies andersom. Alle software werkt zonder enig probleem op m'n laptop behalve Video Pro X14 dus heel raar dat de enige conclusie is dat het aan mijn systeem ligt.
Ik heb een ticket lopen bij Magix Duitsland en hoop dat zij het probleem kunnen analyseren en oplossen.

Groet,
Ramon

Bol schreef op 12.04.2023 om 18:10 uur

@Ramon-H

Hallo Ramon,

...raar dat de enige conclusie is dat het aan mijn systeem ligt....

Ik ben de laatste die beweer, dat het aan uw systeem (laptop) zou liggen, deze is ruim voldoende. Ik wil hier alleen maar meezeggen dat het aan verkeerde instellingen van uw Laptop / Windows 11 maar zeker ook Video Pro X14 zou kunnen liggen.

Zijn uw Inteldrivers nog up-to-date? Zie deze link: Intel Support

Kijk ook eens of bij u de laatste Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 geïnstalleerd staat?

Dit is de download link: Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ramon-H schreef op 12.04.2023 om 20:12 uur

Beste Rob,
Dank voor de 2 bovenstaande tips. Meteen de nieuwe drivers geïnstalleerd met het resultaat dat de software nu wel opstart.
Top, bedankt voor je geduld en tips wat uiteindelijk tot een werkend programma heeft geleid. Dit stel ik zeer op prijs.
Ik kan nu met het programma werken.

Met vriendelijke groet,

Ramon

Bol schreef op 12.04.2023 om 21:29 uur

@Ramon-H

Hallo Ramon,

Het doet mij deugd om van u te vernemen, dat uw probleem is opgelost en dat het programma zonder verdere problemen opstart. Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-