Programma maakt fouten

Charles-VanderMeiren schreef op 06.09.2018 om 22:34 uur

Op mijn laptop staat al jaren Red Uw Video's Versie7.0. Er is Windows 10 geïnstalleerd.

Plots begon het programma te haperen. Het bleek dat de driver niet meer werkte. Na veel gezoek heb ik de oplossing kunnen vinden.

Even hoe dit moet:

-Ontkoppel alle USB apparaten

-Verwijder de Videowandler2

-Herstart de PC

-Ga naar: https:/support2.magix.com/customer/de/download_do/107182

-download: AHS_MAGIX_319E_121024.zip

-Dit programma uitpakken en installeren

-VideoWandler2 terug installeren

Fantastisch! De Videograbber wordt terug herkend en stuurt opnieuw beeld en geluid naar de PC.

Maar nu heb ik andere problemen. Als ik met een nieuw bestand wil beginnen en ik volg de procedure tot en met Video naar computer overdragen, dan krijg ik de melding: Pad niet gevonden!

Via een omweg kom ik er dan wel. Ik maak een nieuw bestand, geef het een naam en sla het op. Nu sluit ik Red UW Video's af en start het opnieuw. ik open nu het juist opgeslagen programma en via importeren en video invoegen lukt het toch. op één ding na!

Regelmatig blokkeert het programma met de vemelding: Kan bestand: C:\Program Files(x86)\MAGIX\Video easy Red uw video's! Versie 7.0\_user\Mallorca_BAK8.MV_ niet openen.

Gevolgd door: Bij het schrijven van het projectbestand is een fout opgetreden.

Ok! met de ESC toets kan ik deze meldingen negeren en verder werken maar uiteindelijk wil het programma het commando: Film op DVD branden niet uitvoeren. Ik veronderstel dat de voorgaande gebreken hier de oorzaak van zijn. Maar hoe los ik dit op?

Dit was een hele uiteenzetting, maar ja het is dan ook een heleboel opmerkingen.

Reacties

mi-bo schreef op 07.09.2018 om 07:41 uur

@Charles-VanderMeiren

Charles.

Welkom op MAGIX.INFO Forum.

MAGIX programma's worden geschreven voor WINDOWS.

MAGIX RUV 7.0 is geschreven om te gebruiken met WINDOWS 7.

MAGIX RUV 9 is geschreven voor WINDOWS 10.

Misschien een optie: om zonder problemen met Uw mooie hobby verder te gaan, om over te stappen naar MAGIX RUV 9 met het software programma MAGIX VIDEO EASY dat een compleet pakket is met veel meer mogelijkheden(niet alleen analoog omzetten naar digitaal maar ook avchd,m2ts,k4,mp4 bestanden kunnen geimporteerd en bewerkt worden).

Een dvd branden of het project op een externe schijf zetten(usb) is geen enkel probleem.

Een aanvulling werkt U met Windows 10(1709 of 1803)(als u met windows 10 1803 werkt zal U ook geluid problemen onder vinden voor MAGIX RUV 9 zijn hiervoor speciale aanpassingen als downloadgepubliceerd )

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 07.09.2018 om 11:06 uur

Hallo Charles,

Allereerst mijn complimenten, hoe u RUV versie 7.0 onder windows 10 weer werkend heeft gekregen. Op een tikfoutje na in het internetlink, heeft u het zeer begrijpelijk en duidelijk beschreven.

Link naar het internet moet zijn: https://support2.magix.com/customer/de/download_do/107182 of https://support2.magix.com/customer/nl/download/meest-actuele-stuurprogramma-voor-de-magix-usb-video-omzetter-roodwit-red-uw-videos

De foutmelding: "Kan bestand: C:\Program Files(x86)\MAGIX\Video easy Red uw video's! Versie 7.0\_user\Mallorca_BAK8.MV_ niet openen", duidt erop, dat het bewerkingsprogramma MAGIX VIDEO EASY niet goed meer geïnstalleerd is.

Mijn advies is, verwijder en installeer het bewerkingsprogramma MAGIX VIDEO EASY eens opnieuw.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2018, 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.09.2018 om 15:44 uur

Hallo Charles,

Hier nog een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord.

Ik weet niet welke Magix Video Easy versie er bij u is geïnstalleerd. De voorbeelden, die ik ga geven komen uit de Easy versie 6.0. Maar is ook toepasbaar op andere versies.

Voordat u het Video Easy versie X als programma in zijn geheel verwijderd, kan u eerst proberen om het VideoEasy.INI bestand te verwijderen Hierin worden allerlei persoonlijke instellingen bewaard.

Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_easy_6\VideoEasy.ini.

Als u VideoEasy opnieuw opstart wordt het INI bestand weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2018, 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Charles-VanderMeiren schreef op 25.09.2018 om 15:01 uur

Hallo Bol en MI-Bo,

't Is nu wel even geleden dat ik nog van me heb laten horen. Maar ja, ik heb ondertussen al heel wat geëxperimenteerd, en dat vraagt tijd.

Ten eerste: Video easy. ini verwijderen gaf geen enkel positief resultaat. Alle problemen bleven het zelfde.

Ten tweede: Mi-Bo zal denkelijk wel gelijk hebben dat RUV9.0 gemaakt is voor Windows 10. Ik heb echter één opmerking: mijn RUV7.0 draaide eerst wel op Windows 10. Dus een simpele upgrade had dus ook gekund in plaats van een volledig nieuw programma te moeten aanschaffen en ik werp niet graag een programma in de prullenbak.

Dus om kort te gaan: de gebreken heb ik er niet uit gekregen. Maar ik kan de meeste wel omzeilen.

Een DVD branden van uit RUV 7.0 werkt niet meer. Dit betekent ook dat ik een DVD-menu niet kan installeren. Om een film toch op DVD te krijgen moet ik hem eerst op HDD zetten in *.wmv formaat, RUV afsluiten en zo de film naar een DVD branden. 't Is wat omslachtig, maar dat werkt wel. Ik heb dan wel geen mooi DVD-menu ter beschikking van waaruit ik kan kiezen uit de verschillende films die op de DVD staan, maar mijn DVD-speler ziet die films ook.

Ik zit nog met één probleem. Eén van mijn films vertoont horizontale balken. En deze worden aangemaakt door RUV 7.0. Want wanneer ik de film rechtstreeks vanaf de videorecorder afspeel, geeft die een normaal beeld op TV. Geen balken te bespeuren. Het gaat hier over slechts één film. Maar hij is opgenomen met dezelfde camera en onder dezelfde omstandigheden gekopiëerd als mijn andere films. Ik heb geprobeerd het een en ander in het programma aan te passen, maar niets helpt. Weet er soms iemand de oorzaak en zo ja: hoe moet ik dit corrigeren?

Ter illustratie: heb ik een kort stukje film (3 minuten) toegevoegd.

 

 

mi-bo schreef op 25.09.2018 om 18:27 uur

@Charles-VanderMeiren

Charles.

Uw bijlage bekeken, gaat dit over (Het gaat hier over slechts één film. )is deze gedigitaliseerd na de grote download update van Windows 10 ( 1803 )

( Ik heb echter één opmerking: mijn RUV7.0 draaide eerst wel op Windows 10. ) was dit nog met versie Windows 10 ( 1709 ).

Vermoedelijk een van de vele Bill Gates problemen

Mvg

Michael

 

Bol schreef op 25.09.2018 om 18:47 uur

Hallo Charles,

RUV 7.0 bestaat uit 2 dingen. De Videograbber en het bewerkingsprogramma Video easy X

  1. Met de videograbber zet je de filmbestanden over naar je PC
  2. Video Easy is het bewerkingsprogramma.

Je schrijft, dat je geen DVD meer branden van uit Video Easy X (RUV 7.0). Ik heb het vermoeden dat er nog een oude brandroutine is geïnstalleerd. Download en Installeer eens deze brandroutine vanaf https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-burnroutines1300247

Probeer het dan nog eens.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-