Programma loop na laatste update vast op filmpjes tussen de foto's

fambogaards schreef op 18.10.2021 om 18:29 uur

De vorige versie (21.0.1.74 code 8674) leek te werken, maar versie 21.0.1.80 code 8674 loopt vast bij elk tussen de foto's opgenomen filmpje. Werk al jaren met Photostory Deluxe, maar de laatste maanden is het een puinhoop. De eerste versie van Photostory 2022 was een ramp, want crashte steeds bij het afsluiten. Kan nu al geruime tijd niet meer werken.

Heb een testfilm gemaakt met foto's waartussen een heel kort filmpje. Bij het naderen van het filmpje ging het fout. Het geluid begon te stotteren, er was geen beeld, het programma liep volledig vast en kon ook niet worden afgesloten.

Reacties

Bol schreef op 18.10.2021 om 19:33 uur

Hallo @fambogaards,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

Het kan zijn, dat uw videokaart de export niet aankan. Uw foutmelding had ik in de vorige versie 21.0.1.74 en in versie 21.0.1.80 niet meer. Wat u een zou kunnen proberen is:

  • ga naar: Bestand / Programma (sneltoets "Y")
  • klik op het tabblad: Apparaatopties
  • zet videomodus een op CPU of Microsoft WARP device
  • probeer het nog eens te exporteren.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fambogaards schreef op 20.10.2021 om 17:18 uur

Bedank voor dit advies. Kan nu gelukkig verder werken maar weet nog niet wat het probleem veroorzaakte.

Het vastlopen gebeurde niet tijdens het exporteren, maar gewoon op de tijdlijn. Zodra de cursor een tussen de foto's opgenomen kort filmpje naderde liep het programma vast. Dat gebeurde ook wanneer ik de cursor boven het filmpje plaatste.

Heb gisteren uitvoerig mijn computer en speciaal de grafische kaart (GeForce GTX660) getest en vond bij de GPU alleen de opmerking 'PerfCab Reason Idle'. Niet duidelijk wat dat betekent.

Het is natuurlijk wel vreemd dat het probleem ontstond na de laatste update. Vlak daarvoor werkte alles

goed.

Bol schreef op 20.10.2021 om 22:39 uur

Hallo @fambogaards,

Het doet mij deugd om te lezen, dat alles weer goed werkt. Volgens mij wordt de hardwareversnelling van uw grafische kaart (GeForce GTX660) niet meer door VDL 2022 ondersteund. Lees de Systeemeisen.

Geef eens de zoekopdracht "PerfCab Reason Idle" in Google voor een verklaring hiervoor.

Suuces, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-