Programma instabiel na upgrade naar versie 2021

bert-bats schreef op 07.03.2021 om 11:10 uur

Hallo,
Na de upgrade van Video deluxe plus naar versie 2021, krijg ik direct na start de melding dat er een ernstige fout is gevonden en dat het programma instabiel is. Ik heb al meerdere keren de foutmelding doorgestuurd. Ook na de meest recente patch hou ik dezelfde problemen. Heb al een re-install gedaan maar nog steeds dezelfde issues.
De foutmelding negeren is geen optie want het pakket werkt niet meer betrouwbaar.
Graag suggesties om het weel werkend en stabiel te krijgen.

Alvast bedankt.

Reacties

Bol schreef op 07.03.2021 om 11:26 uur

@bert-bats

Hallo Bart,

Het kan kloppen, dat u problemen ondervindt met het VDL versie 20.0.1.80. zie hiervoor deze link van het Duitse Forum. klik hier

Vertaling

U moet waarschijnlijk nog VC_redist.x64.exe downloaden en installeren

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.03.2021 om 12:02 uur

@bert-bats

Beste Bert,

Na dat de Patch is geinstalleerd die hier instaat:

https://www.magix.info/nl/forum/problemen-na-het-updaten-naar-movie-edit-pro-20-0-1-79--1268071/

Dan de vraag gezien U zonder problemen heeft kunnen werken met MAGIX vdl 2017 ( MAGIX vdl 2021 is en veel zwaarder programma ) is Uw grafische ( video ) kaart wel up to date.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 07.03.2021 om 12:57 uur

@bert-bats

Hallo Bert,

Voor zover ik het nog weet, had u Video deluxe plus Versie 20.0.1.65 (UPD3), die u nu geüpgraded hebt naar VDL plus versie 20.0.1.80. Volgens mij is er dus geen sprake van een zwaarder VDL 2021 programma.

Let even op, dat u het vinkje weer weghaalt bij: Programma-instelling / Import/export en haal het vinkje weg bij "Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk". Anders krijgt u uw probleem weer terug Geen Beeld wel Geluid.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 07.03.2021, 13:13, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.03.2021 om 13:37 uur

@bert-bats

Beste Bert.

Ik ben geen helderziende,laatste contact op het Forum was 14.02 2018.

U schreef over MAGIX vdl 2017 ,het is nieuw voor mij wat hier boven omschreven staat dat dit een versienummer heeft 20.0.1.65.

Vandaar mijn omschrijving dat MAGIX vdl 2021 veel krachtiger is dan MAGIX vdl 2017.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m serienummer veranderd naar versie nummer

Bise schreef op 07.03.2021 om 14:25 uur

Beste,

Als versie 2021 een veel zwaarder programma is en mijn grafische kaart een oudje ( nividia geforce gtx 750) en prima werkt! dan snap ik de opmerking van moderator Mi-bo niet, " is uw grafische kaart wel up to date!

mvg,

Cees

mi-bo schreef op 07.03.2021 om 14:34 uur

@Bise

Misschien bent U ook wel helderziende,nergens gelezen wat voor grafische(video) kaart Bert heeft.

En ook nergens gelezen of de kaart up to date is.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

bert-bats schreef op 07.03.2021 om 14:42 uur

Allen,

Allereerst mijn dank voor jullie snelle reactie.

Ik de VC-redist.x64 geïnstalleerd, daarna een herstart gedaan.

Programma gestart. Problemen bleven bestaan.
Video deluxe en sjablonen verwijderd. Daarna herstart.

Opnieuw geïnstalleerd met de link in de orderbevestiging:

videodeluxeplus2021_dlm_op4wd1.exe

Gaat succesvol, geïnstalleerd is versie 20.0.1.73

Bij start direct de melding voor de upgrade naar v20.01.80.

Upgrade uitgevoerd. Programma gestart.

De eerste foutmelding (Probleembehandeling / Foutmeldingsbericht) wordt niet getoond.

Bij het laden van een project verschijnt wel weer de melding "Probleembehandeling/ In het programma is een zwaarwegend probleem opgetreden. Fout in module 'videodeluxe.exe' etc."

Het is helaas nog niet opgelost.

 

14 maart 2021

Allen,

Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik na mijn vorige poging Video de luxe plus weer verwijderd. Ik heb ook de verborgen mappen verwijderd. Daarna met Ccleaner gekeken of er nog restanten waren. Die waren er niet. Toen PC herstart.
Daarna Video deluxe plus opnieuw geïnstalleerd met de link van de upgrade 2021. Programma startte op zonder foutmelding. Ik heb daarna de diverse mappen aangepast naar mijn situatie. Extra content nog niet geladen.

Nieuw project aangemaakt, bewerkt en opgeslagen. Video deluxe plus afgesloten en opnieuw gestart. Er traden geen problemen op. Daarna heb ik een oud project geladen en toen kwam de foutmelding (instabiel) weer. Oud project verwijderd. Programma opnieuw gestart. Nieuw project geladen, geen fouten.
Mijn conclusie is dat het installeren van VC_redist.x64.exe en het verwijderen van de oude mappen geholpen hebben. Daarnaast concludeer ik ook dat na de upgrade naar 2021 de link naar mijn oude project niet correct meer was.

Ik heb nu ook de extra content geladen en alles werkt nu weer naar behoren.

Ik wil jullie allen danken voor jullie bijdragen die mijn probleem hebben opgelost.

Bert

Bol schreef op 07.03.2021 om 14:49 uur

@bert-bats

Hallo Bert,

Helaas, ben ik ook (nog) geen helderziende. Maar, zo moeilijk is het nu ook weer niet, om te weten te komen, dat u reeds VDL 20.0.1.65 had. klik hier Aangezien u al met VDL 20.0.1.65 werkte, sluit ik voorlopig uw video kaart uit.

VDL 2021 versie 20.0.1.80 werkt bij mij nog redelijk tot goed onder NVIDIA GeForce GTX 460 die al een tijdje niet meer wordt ondersteund door NVIDIA Support.

Maar goed, ik ga hierover geen discussie aan, want ik zie dat uw probleem nog niet is opgelost.

Groet, Rob

Een correctie aanvulling op: 07-03-2021 om 19:38uur

Helaas, heb ik moeten constateren, dat ik een foutieve informatie in het bovenstaand antwoord heb gegeven aan u als forumleden. Ik schreef dat VDL 2021 versie 20.01.80 redelijk tot goed werkt met een NVIDIA GeForce GTX 460, dit moet echter NVIDIA GeForce GTX 970 zijn, die nog wel ondersteund wordt door NVIDIA.

Laatst gewijzigd door Bol op 07.03.2021, 19:40, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.03.2021 om 14:54 uur

@bert-bats

Beste Bert.

Als MAGIX vdl2021 met versie 20.0.1.73 is geïnstalleerd en dan de patch erover heen die ik om 12.02 uur heb gegeven, pc afsluiten,opstarten dan MAGIX vdl2021 opstarten naar bestand online actualiseren wat is dan het resultaat.(dan staat versie 20.0.1.80 er weer op).

En heeft U gekeken of er geen update voor de grafische (video)kaart is

 

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 07.03.2021 om 14:54 uur

@bert-bats

Hallo Bert,

Doe eens het volgende,

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 07.03.2021, 15:09, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 07.03.2021 om 15:59 uur

Beste Bert,

Volgens mij is hier iets vreemds aan de hand. Mijn bijdrage bestond uit het aandragen dat de update van een grafische kaart niet terzake was/is. Waarom er door de moderator Mi-bo helderziendheid bijgehaald wordt is mij een raadsel en ongepast om een ander van helderziendheid te betichten, waarvan akte!

Om ook iets zinnigs te zeggen over uw probleem, heeft u al eens ccleaner geprobeerd alvorens een en ander te doen? Dit wil weleens helpen! Is gratis te downloaden!

Mvg,

Cees

Kees-Haremaker schreef op 09.03.2021 om 13:57 uur

Hallo Bert,
heeft u al eens gecontroleerd in welke map uw project staat en ook dan m.b.v. toets 'E' en dan Tap Mappen deze ingesteld op de map waar uw project staat.
Het is van belang dat elk project goed gerubriceerd zich in mappen bevinden. Zie onderstaand plaatje

Mvg Kees