progje herkent mijn platenspeler niet meer in windows 10

bram-janssen schreef op 27.11.2018 om 13:24 uur

Ik ben ruime tijd geleden overgeschakeld van een windows 7-pc naar eentje met windows 10. Op mijn oude pc deed dit programma (audio cleaning lab mx) het prima, maar op mijn win10-pc vind hij mijn platenspeler niet meer en zijn alle instellingen zoek. Is hier iemand die me kan helpen bij de instelling van dit programma zodat ik weer platen kan digitaliseren? Het zou voor mij een hele stap vooruit zijn, gezien de helpdesk me niet meer kan helpen (ivm ouderdom). Inmiddels ben ik ook mijn handleiding kwijtgespeeld (boekje dat erbij zat)
Alvast bedankt!

mijn audio cleaning lab mx heeft serienr: p2-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

Reacties

mi-bo schreef op 27.11.2018 om 17:55 uur

@bram-janssen

Beste Bram,

heeft U na het installeren ook via hulp online actualiseren gedaan daar is namelijk 11 Mb download

en ook &

het is mogelijk dat de driver die U nodig heeft voor aansturing stereo versterker niet onder Windows 10 werkt.

Mvg

Michael

bram-janssen schreef op 27.11.2018 om 18:26 uur

Dit heb ik nog niet gedaan. Ga het zeker eens proberen. Ik hou je op de hoogte.
Is er misschien ook ergens nog een nederlandse handleiding te vinden voor het programma?
MVG

Bram

Bol schreef op 27.11.2018 om 18:53 uur

Hallo Bram,

Wat is het merk en type van uw platenspeler?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bram-janssen schreef op 27.11.2018 om 19:37 uur

akai att10u

bram-janssen schreef op 27.11.2018 om 22:18 uur

@mi-bo

Beste Mi-Bo
heb je geen link? Dit vind ik niet terug op de site

Bol schreef op 27.11.2018 om 23:26 uur

Hallo Bram,

Als ik het goed heb, is uw draaitafel akai att10u in 2012 op de markt gekomen. Ik vermoed, dat het een USB driver probleem is. Welke USB poort gebruikt u, is dit USB 2.0 of USB 3.0. Wanneer u nu een USB 3.0 poort gebruikt, probeer het eens in een USB 2.0 poort.

Zoals ik in de beschrijving leest, is akai att10u uitgerust met een Plug en Play compatibiliteit usb

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.11.2018, 23:34, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.11.2018 om 16:37 uur

@bram-janssen

Beste Bram,

Nederlandse handleiding heb ik helaas niet voor U

Als U na het installeren van MACL MX via hulp online actualiseren doet dan krijgt U de download update van 11 Mb, dit is nergens terug te vinden in de bestanden.

Mvg

Michael

Bol schreef op 28.11.2018 om 18:42 uur

Hallo Bram,

Vraagje, heb je nog andere Magix programma's zoals bv. VDL 2016 of VDL 2019? Als dat zo is dan zou je het met een van deze programma's kunnen proberen.

Voorbeeld met VDL 2019

Kies onder een het stuurprogramma

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

bram-janssen schreef op 06.12.2018 om 19:01 uur

Eureka! Het is me gelukt, maar ik heb nu al wel geluid. Maar de instellingen om iets op te nemen staan nog steeds niet goed. Ik kan dus wel een vinyl afspelen en hoor dat dus door de boxen, maar kan het niet opnemen met audio cleaning lab met windows 10. Iemand???

@ rob: geen andere programma's van magix

Bol schreef op 06.12.2018 om 20:17 uur

Hallo Bram,

Volgens mij is audio cleaning lab MX uit 2012 niet compatibel met Windows 10. Zie: https://www.magix.com/nl/support/windows-10/

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.12.2018, 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-