problemen zoomeffecten + Foto's in volledig scherm bewerken

voyageur schreef op 06.02.2017 om 14:09 uur

Graag een advies voor oplossen volgende problemen in Fotostory Deluxe versie 17.

Project in 16.9 stand beeldvullend. Bij bepaalde zoomeffecten krijgt foto boven en onder zwarte randen en wordt samengedrukt. Fotomateriaal Nikon beeldverhouding 1.505618. Dit probleem doet zich enkel voor in de 17 versie, nochtans in versie 15 daarmee nooit een probleem gehad met dezelfde instellingen.

Fotostory 17 beloofd foto's in volledig scherm te kunnen bewerken, maar ik vind daar geen instelling voor en evenmin in de handleiding beschreven. Waar zou ik dat kunnen instellen?

Groetjes en al heel veel dank op voorhand,

Voyageur

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 06.02.2017 om 23:15 uur

Hallo Voyageur

Staan de instelling goed ingesteld: "Foto's worden tot formaat bijgeknipt"?

  1. start Fotostory op
  2. klik op meer opties
  3. zet optie 1. op "Foto's worden tot formaat bijgeknipt"
  4. klik op leeg project
  5. sleep een foto naar de tijdlijn en klik op aanpassen
  6. nu wordt de foto beeldvullend aangepast.

Ook kan je op de gewenste foto gaan staan en met de snel toetsen Shift+A de foto beeldvullend maken.

Succes,

Rob

voyageur schreef op 07.02.2017 om 13:01 uur

Dag Rob, heel fijn van jou voor het antwoord maar de instellingen stonden zo ook al ingesteld en alles staat inderdaad in het begin keurig in beeldvullend (zie FIG 1 hierbij). Maar eens een zoom effect (vb inzoom of uitzoom) er op toegepast wordt zijn er de zwarte randen en wordt het beeld samengedrukt (zie FIG 2).

Mijn 2de vraag ging over het kunnen bewerken van foto's in volledig scherm zoals door Magix belooft (zie FIG 3)

Warme groet Voyageur

Voormalige gebruiker schreef op 07.02.2017 om 16:27 uur

Hallo Voyageur,

Ik het eerste probleem niet reconstrueren. Als mij een van je foto mailt, dan kan ik met jouw foto een test doen. Het mail adres is: dehelplijn@kpnmail.nl

Het onderstaande is de procedure om met het volledig scherm te kunnen werken. 

  1. start Fotostory deluxe
  2. klik op "Nieuwe Photostory"
  3. kies de foto's, die je in het project wilt hebben en klik op "verder"
  4. Nu kan je muziek en intro en outro tekst toevoegen
  5. klik op Photostory aanmaken.
  6. klik nu op "Fx" op de afspeelbalk

Succes

Rob

jansegers schreef op 07.02.2017 om 18:21 uur

Dag voyageur,

 

Ik heb juist hetzelfde probleem. Nooit voor gehad met de vorige programma's. Volgens mij een fout in deze nieuwe Photostory.

Ik heb ook een tweede probleem. Bij het invoegen van filmpjes in de fotoshow verdwijnt soms de klank. niettegenstaande alles perfect werd opgeslagen. Nooit een probleem mee gehad in de vorige programma's.

 

Johan1

 

voyageur schreef op 07.02.2017 om 18:35 uur

Dag Johan

Net hetzelfde probleem ook met klank van video die soms verdwijnt. Rob is er nu mee bezig om dat uit te zoeken. Maar ik ben dus niet alleen met die problemen.

Voyageur

Voormalige gebruiker schreef op 07.02.2017 om 21:08 uur

Hallo Voyageur,

Ik heb je foto op de tijdlijn van fotostory (2017) gezet. Bij mij gaat is alles in orde. zie:

Ik heb geen testen gedaan met het verdwijnen van de klank!!

Groet,

Rob

PS. Voyageur en Johan hebben jullie de laatste update al gedaan? Zo niet: ga naar: Hulp / online actualiseren

 

 

voyageur schreef op 07.02.2017 om 22:24 uur

Dag Rob,

Ik heb nu opnieuw de updates gaan downloaden en opnieuw geïnstalleerd en het werkt nu ook bij mij.

Heel fijn van jou om dit uit te zoeken en mij verder te helpen.

Wat het bewerken van beeldmateriaal betreft in Volledig scherm kan dit blijkbaar maar alleen bij het aanmaken van een NIEUW PROJECT en niet bij LEEG PROJECT of PROJECT LADEN. Dit zou echter zeer welkom geweest zijn aangezien het scherm nu veel kleiner uitvalt dan bij vorige versies. Misschien dit even aankaarten bij Magix.

Nog een fijne avond en nogmaals zo veel dank,

Warme groet

Voyageur

Voormalige gebruiker schreef op 07.02.2017 om 23:00 uur

Hallo Voyageur,

Fijn om te horen dat je problemen zijn opgelost. Een vraagje, ik heb je foto, die jij mij mailde, gebruikt en op Magix.info gezet. Als je vindt, dat ik je foto moet verwijderen, laat het mij weten.

Ik ben net als jij een gebruiker van Magix producten en zal op je tweede opmerking geen invloed kunnen uitoefenen bij Magix.

Groet,

Rob 

voyageur schreef op 08.02.2017 om 00:38 uur

Geen probleem hoor.

 

jansegers schreef op 10.02.2017 om 13:09 uur

Dag Rob, heel fijn van jou voor het antwoord maar de instellingen stonden zo ook al ingesteld en alles staat inderdaad in het begin keurig in beeldvullend (zie FIG 1 hierbij). Maar eens een zoom effect (vb inzoom of uitzoom) er op toegepast wordt zijn er de zwarte randen en wordt het beeld samengedrukt (zie FIG 2).

Mijn 2de vraag ging over het kunnen bewerken van foto's in volledig scherm zoals door Magix belooft (zie FIG 3)

Warme groet Voyageur

Hallo Voyageur,

Fijn om te horen dat je problemen zijn opgelost. Een vraagje, ik heb je foto, die jij mij mailde, gebruikt en op Magix.info gezet. Als je vindt, dat ik je foto moet verwijderen, laat het mij weten.

Ik ben net als jij een gebruiker van Magix producten en zal op je tweede opmerking geen invloed kunnen uitoefenen bij Magix.

Groet,

Rob 

 

jansegers schreef op 10.02.2017 om 13:11 uur

Dag Rob,

Ik heb het programma online geactualiseerd maar het probleem van het verdwijnen van de klank in sommige video's bij het opnieuw openen van het project blijft zich voordoen niettegenstaande alles perfect werd opgeslagen. Heb jij een andere oplossing? bedankt, Johan

Voormalige gebruiker schreef op 10.02.2017 om 13:44 uur

Hallo John,

Kijk eens of je niet toevallig het geluid is uitgeschakeld. Schakel eens over van tijdlijnmodus naar Storyboardmodus en klik dan op het luidsprekertje bovenin en kijk of "Uit" is aangevinkt.

Succes,

Rob

jansegers schreef op 10.02.2017 om 15:47 uur

Graag een advies voor oplossen volgende problemen in Fotostory Deluxe versie 17.

Project in 16.9 stand beeldvullend. Bij bepaalde zoomeffecten krijgt foto boven en onder zwarte randen en wordt samengedrukt. Fotomateriaal Nikon beeldverhouding 1.505618. Dit probleem doet zich enkel voor in de 17 versie, nochtans in versie 15 daarmee nooit een probleem gehad met dezelfde instellingen.

Fotostory 17 beloofd foto's in volledig scherm te kunnen bewerken, maar ik vind daar geen instelling voor en evenmin in de handleiding beschreven. Waar zou ik dat kunnen instellen?

Groetjes en al heel veel dank op voorhand,

Voyageur

 

jansegers schreef op 10.02.2017 om 15:50 uur

Het geluid staat overal op aan. Ieder keer als ik het Magixprogramma terug opstart en het project laad stel ik vast dat enkele video's hun klank weg is( niet allemaal). Ik sta voor een raadsel en heb dit nog nooit meegemaakt met vorige programmaversies.

Voormalige gebruiker schreef op 10.02.2017 om 15:52 uur

Hallo John,

Ik kan het hiervandaan niet zeggen, waardoor deze fout optreed. Ik moet u verwijzen naar: Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php

Succes

Rob 

voyageur schreef op 17.02.2017 om 17:25 uur

Johan,

Blijkbaar moet jij een codec missen.

Probeer eens de volgende download en installatie van K-Lite Codec Pack dat vrijwel alles kan afspelen

https://www.codecguide.com/download_kl.htm

Download de mega versie. Bij mij is dat probleem met het wegvallen van de klank in video blijkbaar opgelost.

Succes,

Voyageur

 

 

jansegers schreef op 23.02.2017 om 09:27 uur

Inderdaad , Voyageur , het probleem lijkt opgelost. Dikke merci voor je tip.

Johan