problemen video-export en zwarte beelden

Robert-Muis schreef op 04.12.2021 om 19:28 uur

Op 18 november heb ik Video deluxe 2022 Plus aangeschaft en geïnstalleerd. Na kort gebruik begon het programma opeens beelden in een project te ‘vervangen’ door zwarte beelden te tonen. Na opnieuw installeren werkte het programma weer normaal. Al snel begon het programma hetzelfde probleem te vertonen: sommige beelden worden niet meer weergegeven - steeds zwarte beelden. Dat zijn per keer niet steeds dezelfde beelden. In een (mislukte) export toont de film ook die zwarte beelden.

Probleem 2: Het exporteren (ook bij telkens hetzelfde project) als mp4 wordt bij elke poging afgebroken, daarbij nooit op hetzelfde moment. Hetzelfde project van ongeveer 10 minuten wordt in verschillende pogingen soms na een aantal seconden, soms na een paar minuten , een keer na negen minuten en soms zelfs meteen afgebroken.

Inmiddels Video deluxe 2022 Plus al acht keer (inclusief alle bijbehorende onderdelen) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Problemen blijven optreden.

Ook het installeren lijkt niet steeds hetzelfde te gaan. Soms is de installatie snel klaar, volgende keer duurt het bijna drie kwartier. Eén keer bleef het programma na installatie bij elke keer openen weer opnieuw vragen om het programma te registeren (en elke keer meldde het programma: registratie gelukt).

HP Pavilion 500
Intel(R) Core(TM) i7-4790S CPU @ 3.20GHz   3.20 GHz
64-bits
Windows 10 Home
32 gb RAM
grafische kaart NVIDIA GeForce GTX 745, nieuwste driver (update 1-12-2021)

Iemand betere ervaringen en vooral: oplossingen?
tnx!

Reacties

mi-bo schreef op 04.12.2021 om 21:06 uur

@Robert-Muis

Beste Robert.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Toets de Y toets in, dan optie Apparaat opties, hardware versnelling, open import ;zet hier eens CPU of Microsoft Wharp Device ipv NVIDIA GeForce GTX 745

an heeft U vermoedelijk wel goed beeld

En het zelfde doen bij export ;zet hier eens CPU of Microsoft Wharp Device ipv NVIDIA GeForce GTX 745

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Robert-Muis schreef op 05.12.2021 om 14:35 uur

@Robert-Muis

Beste Robert.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Toets de Y toets in, dan optie Apparaat opties, hardware versnelling, open import ;zet hier eens CPU of Microsoft Wharp Device ipv NVIDIA GeForce GTX 745

an heeft U vermoedelijk wel goed beeld

En het zelfde doen bij export ;zet hier eens CPU of Microsoft Wharp Device ipv NVIDIA GeForce GTX 745

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Hallo Michael,
veel dank voor je snelle reactie en je suggesties. Microsoft Wharp Device gaf bij mijn geen oplossing, CPU wel. Daarbij niet alleen CPU aangegeven bij import en export, maar ook bij bewerking. Dit werkt in elk geval voor het 'wegvallen' van beelden. Nogmaals veel dank voor je hulp.
Blijft nog één probleempje: de films worden (nu weliswaar zonder zwarte beelden) niet volledig geëxporteerd. Zowel bij Microsoft Wharp Device als CPU wordt de export zo'n minuut tot halve minuut voor het einde afgebroken.

vriendelijke groet,
Robert

mi-bo schreef op 05.12.2021 om 14:52 uur

@Robert-Muis

Beste Robert.

Dank voor Uw Feedback.

Dit is een positief bericht.

Misschien zit er aan het einde ergens een fout, heeft U de laatste beelden eens uitgezoomt(5 frames per seconde)om te kijken of daar oneffenheden zijn, en anders het laatste stukje splitsen en opnieuw laten berekenen.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 05.12.2021 om 15:34 uur

@Robert-Muis

Hallo Robert,

Fijn om te lezen, dat u probleem is opgelost. Zie ook eens deze link: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 / Video Pro X13.

Wat u zou kunnen proberen, is om het MPEG-4-export menu te resetten.

Met vriendelijke groet, Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 05.12.2021, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.12.2021 om 22:47 uur

@Robert-Muis

Hallo Robert,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

U topic nog eens doorgelezen.

...Na kort gebruik begon het programma opeens beelden in een project te ‘vervangen’ door zwarte beelden te tonen...

Als ik het goed gelezen hebt, dat ziet u wel beelden in het previewscherm, alleen af en toe ziet u zwarte beelden. Als dit klopt, dan heb ik het vermoeden, dat het videodeluxe.ini bestand corrupt is geworden.

Als u VDL 2022 opnieuw installeert, weet ik uit ervaring, dat dit INI-bestand niet wordt overschreven of verwijderd en vervangen. Mijn advies, verwijdert eens dit videodeluxe.ini bestand. Als u dit bestand verwijdert, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarden teruggezet. Zo ook worden eventuele foutieve configuratie instellingen hersteld. Als u daarna VDL 2022 weer opstart, wordt videodeluxe.ini bestand automatisch weer aangemaakt. Waarschijnlijk word ook uw probleem 2 hiermee opgelost.

 

Persoonlijk, heb ik geen afdoende verklaring voor het feit, dat soms de installatie de ene keer sneller klaar is dan de ander keer. Zelf heb ik dit ook wel eens gezien.

....één keer bleef het programma na installatie bij elke keer openen weer opnieuw vragen om het programma te registeren (en elke keer meldde het programma: registratie gelukt).

Als u dit de volgende keer weer deze melding krijgt, start dan VDL 2022 op als administrator. Klik met rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies Als administrator uitvoeren...

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 05.12.2021, 22:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Robert-Muis schreef op 06.12.2021 om 17:58 uur

@Robert-Muis

Hallo Robert,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

U topic nog eens doorgelezen.

...Na kort gebruik begon het programma opeens beelden in een project te ‘vervangen’ door zwarte beelden te tonen...

Als ik het goed gelezen hebt, dat ziet u wel beelden in het previewscherm, alleen af en toe ziet u zwarte beelden. Als dit klopt, dan heb ik het vermoeden, dat het videodeluxe.ini bestand corrupt is geworden.

Als u VDL 2022 opnieuw installeert, weet ik uit ervaring, dat dit INI-bestand niet wordt overschreven of verwijderd en vervangen. Mijn advies, verwijdert eens dit videodeluxe.ini bestand. Als u dit bestand verwijdert, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarden teruggezet. Zo ook worden eventuele foutieve configuratie instellingen hersteld. Als u daarna VDL 2022 weer opstart, wordt videodeluxe.ini bestand automatisch weer aangemaakt. Waarschijnlijk word ook uw probleem 2 hiermee opgelost.

 

Persoonlijk, heb ik geen afdoende verklaring voor het feit, dat soms de installatie de ene keer sneller klaar is dan de ander keer. Zelf heb ik dit ook wel eens gezien.

....één keer bleef het programma na installatie bij elke keer openen weer opnieuw vragen om het programma te registeren (en elke keer meldde het programma: registratie gelukt).

Als u dit de volgende keer weer deze melding krijgt, start dan VDL 2022 op als administrator. Klik met rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies Als administrator uitvoeren...

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Hallo Rob,
hartelijk dank voor de uitgebreide reactie. De 'zwarte beelden' hadden mogelijk te maken met mijn grafische kaart. CPU bij apparaatopties instellen lijkt nu te werken.
Ik zal echter zeker nog naar het INI-bestand kijken, om te zien of dat het afbreken van export oplost. Ik kan, zoals uw mede-moderator Michael voorstelde, bij inzoomen naar vijf frames of per frame geen oneffenheden ontdekken.
Hartelijke groet, Robert

Bol schreef op 06.12.2021 om 18:23 uur

@Robert-Muis

Hallo Robert,

Het doet mij deugd, dat u probleem is opgelost door de hardwareversnelling op de CPU te zetten. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Hebt u al de laatste Patch geïnstalleerd, die vandaag is uitgebracht? Zie: https://www.magix.info/nl/forum/patches-voor-video-deluxe-video-pro-x-en-photostory-deluxe-06-12-2021--1288957/

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.12.2021 om 19:29 uur

@Robert-Muis

Beste Robert.

Dank voor Uw feedback

Wat U nog zou kunnen doen, maak van het project via bestand, film exporteren ,

dan Video als Magix video ( Ctrl+Alt+ M )er wordt dan van het geheel een mixdown gemaakt MXV

zet daarna ( met extensie MXV)het geheel weer op de tijdlijn, en kijk wat het resultaat is,

ook is het mogelijk om een Image files te branden

en kijk wat het resultaat is,

Sc6

M.vr.gr

Michael