Problemen sinds upgrade naar 2022

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 13:48 uur

Sinds deze week heb ik de upgrade naar premium deluxe 2022 doorgevoerd (niet eerder omdat ik nog met een project bezig was). Dit resulteerde eerst in het continu vastlopen van het programma (21.01.116 versie) zodat ik alles verwijderd heb en een geheel nieuwe installatie gedaan heb met een download vanaf mijn Magix-account. Echter, nu kan ik nog steeds niets met 2022 omdat ik nu een foutmelding krijg die ik voorheen niet had bij het exporteren naar mp4:

Er is een fout opgetreden met het exporteren van een externe videocodec. tip: werk de grafische stuurprogramma's van uw intelprocessor bij of schakel hardwarematige encoding uit.

Deze melding heb ik dus NOOIT gehad bij de 2021 versie. En het stuurprogramma is bijgewerkt. Hoe ik hardwarematige encoding uit kan schakelen weet ik niet, maar ik weet ook niet of je daar dan meer kapot mee maakt of juist niet.

Ik werk met windows 10 en stel de update naar windows 11 nog even uit. Verder is mijn pc geheel bijgewerkt en voldoet aan de eisen om het programma te kunnen draaien.

Deze fout treedt op bij de 21.01.85 en ga ik weer upgraden naar de 21.01.116 versie, dan kan ik wel een kort filmpje exporteren, maar alles loopt weer steeds vast. Kortom, ik heb op dit moment dus niets aan mijn betaalde versie van Magix.

Hoe krijg ik mijn programma nu wel weer werkend?

Reacties

mi-bo schreef op 20.01.2022 om 14:21 uur

@Brenda-deVries

Beste Brenda.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Uw oproep gelezen.

MVDL 2022 is geheel anders van opbouw als MVDL 2021,en vraagt meer rekenkracht van Uw configuratie.

Misschien een optie,

Torts Y toets in, apparatenoptie, hardware versnelling, zet daar eens waar nu Uw grafischekaart staat(import)(weergave)(export) een van de 2 andere opties, en kijken of U een betere resultaat heeft.

En kijken of de grafische (video)kaart up to date is.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 14:23 uur

Sorry, ik begrijp niet waar ik de Y moet intoetsen. In apparaatbeheer? Of in Magix? Mijn pc zou gewoon de 2022 versie moeten kunnen draaien. Ik heb ook geen melding gehad dat het niet zou kunnen. Maar dit begint nu wel frustrerend te worden omdat ik weer een nieuw project wil starten :( Maar wat je met de 'Y' bedoelt begrijp ik niet.

mi-bo schreef op 20.01.2022 om 14:32 uur

@Brenda-deVries

Beste Brenda.

Als U MVDL 2022 heeft opgestart, druk dan de Y toets in, gaat een scherm open, dan apparaten optie, hardware versnelling, enz.

Maar misschien heeft U iets aan de aanvulling die bij de laatste Patch is mee gestuurd door MAGIX

" Als u nog steeds problemen hebt met sommige functies, kunnen de volgende korte tips u misschien helpen:

Voer alle open Windows-updates uit en/of sluit de Microsoft Installer.

Installeer de nieuwste grafische kaart drivers handmatig. Ga hiervoor naar de website van de fabrikant van uw grafische kaart, download de nieuwste stuurprogramma's en installeer ze.

Voltooi uw projecten voordat u een update uitvoert, aangezien er in sommige gevallen gegevensverlies kan optreden.

We wensen u veel plezier bij het werken aan uw projecten!"

Sc6

M.vr.gr

Michael

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 14:34 uur

Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Maar het vastlopen in de 21.01.116 versie blijft. Dat is niet met exporteren, maar gewoon met werken in mijn project (al binnen 1 minuut vaak). Exporteren lijkt in de 116 versie te werken, maar ja, ik kan daar dus niets mee wegens de vastlopers.

mi-bo schreef op 20.01.2022 om 14:45 uur

@Brenda-deVries

Beste Brenda.

Dit is een vervelende reactie.

Verschillende opties:

.als eens gekeken wat het resultaat is opstarten als administrator.

Ga naar bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde

En dan is het mogelijk, dat Configuratie niet voldoende(krachtig)is.

Is de cooling van de Pc voldoende daar U schrijft over direct vastlopen

Wat voor schijven heeft U in de Pc/laptop.

Toerenschijven of ssd.

Dit kunnen allemaal de veroorzakers zijn.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 15:10 uur

Ik heb ondanks dat Windows zegt dat er geen nvidia update is wel eentje gevonden en ben deze nu aan het installeren. Fingers crossed. Daarna moet ik wel weer het beeldscherm calibreren zie ik (ik werk met een gecalibreerd beeldscherm wegens fotobewerking). Of de 121 versie nu wel stabiel is weet ik nog niet. Eerst even de rest weer goed zetten.

Bol schreef op 20.01.2022 om 15:11 uur

@Brenda-deVries

Hallo Brenda,

Zie eerst eens even deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022-video-pro-x13--1282487/

Als de drivers voor uw videokaart up-to-date zijn en uw probleem blijft bestaan, probeer dan eens het volgende. Verwijder eens het videodeluxe.ini bestand. Als u deze verwijdert, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarden teruggezet; incl. eventuele PC configuratiefouten. Bij het opstarten van VDL 2022 wordt het videodeluxe.ini bestand automatisch weer aangemaakt.

Met vriendelijke groet, Rob

Aanvulling: 20-01-2022 om 15:15uur

....Ik heb ondanks dat Windows zegt dat er geen nvidia update....

Windows 10 update nooit videokaarten. Als gebruiker moet u zelf de drivers ophalen bij de fabrikant van uw videokaart. Zelf kijk ik regelmatig of er een update voor mijn NVIDIA kaart klaar staat.

Laatst gewijzigd door Bol op 20.01.2022, 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 15:23 uur

Even duimen, maar ik heb het programma al 4 minuten draaien zonder dat het vastloopt. Dat is langer dan voorheen. Ik heb het inmiddels 3 keer verwijderd en weer ingestalleerd, ik heb de nvidia driver zelf geïnstalleerd, dus niet via windows (niet de game versie, maar de studio versie zoals aangeraden wordt op de nvidia site), 20 keer opnieuw opgestart na elke mutatie. En op dit moment zit ik in het programma en lukt in ieder geval het toevoegen van 3 filmpjes met een totale videotijd van 3 minuten zonder vastloper en ben ik nu aan het exporteren. Fingers crossed.

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 16:17 uur

Ik heb inmiddels een kort projectje gemaakt van 3.5 minuut film. En het lijkt te werken. Vraag niet exact naar de oplossing, want dat weet ik zelf ook niet. 😅 Maar ik heb dus tussen elke mutatie aan het systeem een nieuwe herstart gedaan van de pc, en heb ook de nvidia driver voor studio geupdated. En nu lijkt het weer te werken zoals het moet.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik wist niet dat je bij nvidia zelf updates moet ophalen bijvoorbeeld.

mi-bo schreef op 20.01.2022 om 16:27 uur

@Brenda-deVries

Beste Brenda.

Dank voor uw uitgebreide Feedback.

Goed bericht dat U deze optie heeft gevolgt

"Installeer de nieuwste grafische kaart drivers handmatig. Ga hiervoor naar de website van de fabrikant van uw grafische kaart, download de nieuwste stuurprogramma's en installeer ze."

Laten we hopen dat U vanaf nu verder kunt met Uw hobby, opgenomen filmpjes monteren en evt publiceren.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 16:41 uur

Ja, het is even zoeken. Ik heb dat nooit gedaan en als je Windows de opdracht geeft om te zoeken, dan vindt die dus niets. Bij de fabrikant is het ook even zoeken, maar dat is gelukt. De nieuwste patch is van 4 januari en rond die tijd ben ik met de updates begonnen. En daar begonnen dus ook de problemen.

Bol schreef op 20.01.2022 om 16:48 uur

@Brenda-deVries,

Hallo Brenda,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u de drivers voor uw NVIDIA videokaart hebt geüpdatet, uw probleem is opgelost. Zelf installeer ik altijd de game versie. Ik ga ook maar eens de studiodrivers installeren en kijken of ik tussen die twee grote verschillen zie. Bedankt👍voor deze informatie.

Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 16:51 uur

Ik ben dan benieuwd of je verschil merkt. Ik kan dat niet zeggen en vond het installeren behoorlijk eng. Het enige wat ik nu weer moet doen is mijn beeldscherm kalibreren, maar dat is voor fotobewerking. Nvidia gaf aan dat de studioversie voor foto en video's is. Gamen doe ik niet.

In ieder geval bedankt.

Bol schreef op 20.01.2022 om 18:10 uur

@Brenda-deVries

Hallo Brenda,

Ik laat het u zeker weten wat mij bevindingen zijn tussen de NVIDIA drivers van de game c.q. studioversie. Zelf heb ik ook nog nooit mijn beeldscherm gekalibreerd, omdat ik dit gewoon overlaat aan mijn videokaart en mijn beeldscherm of ik dit nu wel zal doen, dat weet ik nog niet.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Brenda-deVries schreef op 20.01.2022 om 18:28 uur

Hoi Rob,

Helaas doet een beeldscherm dat kalibreren niet zelf hoor. Ik werk met een gekalibreerd scherm wegens fotografie (je koopt een bepaalde tool die licht kan meten en het scherm moet dan ook op een bepaalde plek staan met maximaal zoveel lux omgevingslicht, enz, dit is zodat elke fotograaf of evt. printbedrijf de kleuren overal hetzelfde ziet). Dan heb je dat nodig. Voor video weet ik niet of dat per se nodig is.

Bol schreef op 20.01.2022 om 22:14 uur

@Brenda-deVries

Hallo Brenda,

Bedankt voor uw opmerking, dat een beeldscherm zichzelf niet kalibreert. Dit is mij bekent. Ik weet ook, dat dit een intensieve procedure is, vandaar dat ik het ook niet meer doet.

Maar als ik het goed lees, dan is de Studiodriver stabieler en kwalitatief beter voor videobewerking, fotografie enz.. zie in de afbeelding wat ik rood hebt onderstreept.

Ik ga morgen op een andere PC de studiodriver installeren. Ik hou u op de hoogte.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-