Problemen overschakkeling MVPX15 naar MVPX16

Trast6 schreef op 20.11.2024 om 21:55 uur

Ik ben onlangs overgestapt naar Pro X16, maar ondervindt problemen als ik effecten wil toepassen op video of foto's. Het programma wordt dan tergend traag, echt frustrerend of sluit gewoon af.

Ik heb het al een paar maal opnieuw geïnstalleerd en de tijdelijke bestandjes verwijderd maar niets helpt. De versie die ik gebruik is 20.01.247 en de computer is dezelfde gebleven.Telkens als ik opnieuw installeer wil hij de juist geïnstalleerde versie weer verwijderen en het vak met de overgangen enz ... kan ik niets selecteren.( grijs) Toch vraagt het programma deze aan te duiden.

Na installatie zijn ze wel aanwezig maar ik denk dat ze ook niet zullen werken of eventueel even traag als de effecten.

Telkens als ik overstap naar een volgende versie heb ik problemen, om moedeloos van te worden. (zie vorige bijdrage van trast 6)

Vriendelijke groetjes aan iedereen van dit forum.

Reacties

Bol schreef op 21.11.2024 om 10:47 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Wat is uw computerconfiguratie?

• Welke type processor
  • Welke type videokaart
  • Hoeveel RAM geheugen

....Telkens als ik opnieuw installeer wil hij de juist geïnstalleerde versie weer verwijderen.....

U zou gewoon de voorgaande versie kunnen laten verwijderen en verder gaan met het opnieuw installeren van Pro X16.

... vak met de overgangen enz ... kan ik niets selecteren.( grijs)......

Kunt hiervan een afbeelding uploaden?

.....Na installatie zijn ze wel aanwezig maar ik denk dat ze ook niet zullen werken of eventueel even traag als de effecten......

Waarom denkt u dat?

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 21.11.2024 om 21:15 uur

Goede avond Rob,

mijn computer is een MSI i7 9700cpu 3.00Ghz met 16GB geheugen, 64 Bits en de videokaart is een Nvidia Geforce GTX 1660.

Magix proX 16 is een gedownloade versie, als ik de installatie uitvoer: verwijderd hij de oude versie (MVPX15 of proefversie MVPX16 ???) Dit lijkt mij normaal. Dan ga ik over naar Installatie van versie 16, tijdens dit proces komt er een mogelijkheid om overgangen effecten en degelijke uit te kiezen, die kan je normaal aanvinken en installeren ( maar dat kan niet omdat dit allemaal grijs is en niet kan gebruikt worden).

Als dan de installatie voltooid is vraagt het programma opnieuw om de oude versies te verwijderen en dan opnieuw installeren, rondjes draaien noem ik dit. Uiteindelijk heb ik versie 16 klaar met alles geïnstalleerd.( alle effecten enz...)

Alles start normaal op kan beelden binnenhalen, knippen enz, maar als ik bv een zoom wil uitvoeren of een foto wil aanpassen aan de film (knippen) dan duurt dat enkele minuten of het programma sluit gewoon af.

Ik ben al een paar avonden bezig geweest aan een filmpje van enkele minuten, dit is onwerkbaar. Veel heb ik nog niet kunnen uitproberen omdat het gewoon niet werkt. Zal alles opnieuw downloaden en nogmaals opnieuw proberen met hoop op zegen want ik weet echt niet wat er mis loopt.

Rob ik hoop dat ik U hiermee voldoende informatie heb gegeven en groet U met hoogachting,

Marc.

Bol schreef op 21.11.2024 om 23:28 uur

@Trast6

Hallo Marc,

.....Dan ga ik over naar Installatie van versie 16, tijdens dit proces komt er een mogelijkheid om overgangen effecten en degelijke uit te kiezen, die kan je normaal aanvinken en installeren (maar dat kan niet omdat dit allemaal grijs is en niet kan gebruikt worden).....

Het klopt dat alles grijs is en dat u geen vinkje kan zetten om de bestanden te selecteren en te installeren, maar u ziet wel bij de beschrijving een installatiedatum staan.

Om u probleem echt op te lossen, adviseer ik u om Pro X16 en eventueel de resten van Pro X15 grondig te verwijderen.

Zie: Video Pro X opnieuw installeren. Ik zie nu, dat Magix Support Duitsland deze niet meer geactualiseerd hebt tot de laatste versie.

Doe het volgende:

• Selecteer "Start > Apps en Functies"
  • Selecteer "Video Pro X16" en klik op "Verwijderen".

Verwijder ook de volgende mappen:

• C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X15
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X15
  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X16
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X16

Als u de mappen niet ziet, moet u eerst verborgen mappen weergeven. Ga hiervoor naar "Beeld" in het Configuratiescherm en activeer de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" onder "Weergave" onder "Verborgen items en mappen".

Lees ook:

Voor dat Pro X16 opnieuw installeer, doe eerst dan het volgende:

• ga naar Apps>Geïnstalleerde apps
  • zoek Magix Video Pro X16 (sjablonen en effecten)
  • klik op de drie stipjes
  • klik op verwijderen / verwijderen
  • zet een vinkje bij Alles selecteren en klik op verwijderen
  • alle sjablonen en effecten worden verwijderd

Als u alles grondig verwijderd hebt, installeer u Pro X16 opnieuw.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2024, 23:34, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 23.11.2024 om 10:32 uur

Goede morgen Rob en andere forumleden,

Rob duizend maal dank voor de duidelijke uitleg die je mij hebt doorgestuurd, echt fantastisch gedaan.

Ik heb Uw handleiding gevolgd en kan alles terug herinstalleren met in begrip effecten en sjablonen enz... .

Maar ik ben er niet in geslaagd om MVPX 15 te verwijderen, zie print screen

Bijgevolg ik zie nog weinig verandering tijdens het monteren, ik denk wel dat dit de oorzaak van mijn problemen moet zijn. Maar ik weet niet wat eraan kan doen.

Nog iets de verborgen mappen kan ik momenteel niet vinden, ik moet dit nog uitzoeken. Windows 11 is blijkbaar iets anders samengesteld. Ik monteer graag mijn oude en nieuwe video's maar de computer heeft voor mij nog vele geheimen, ik ben ondertussen 72 geworden en dan gaat het allemaal iets moeilijker.

Beste Rob, uit het diepste van mijn hart, heel heel erg bedankt voor Uwe vlugge en duidelijke tussenkomst.

Vriendelijke groeten,

Marc.

Bol schreef op 23.11.2024 om 14:14 uur

@Trast6

Hallo Marc,

.....Maar ik ben er niet in geslaagd om MVPX 15 te verwijderen....

Waarschijnlijk is de manier om Pro X15 te verwijderen beschadigd geraakt.

Probeer Pro X15 eens te verwijderen met de Probleemoplosser van Microsoft. 

• klik op Probleemoplosser downloaden. 
  • Als u deze melding krijgt, klik op Behouden.
  •  
  • klik MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab
  • verwijder nu Pro X15

Als het verwijderd is, start de computer opnieuw op en kijk of Pro X15 verwijderd is uit uw Apps

Om de verborgen Items (mappen / bestanden) zichtbaar te maken zie afbeelding

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 23.11.2024, 14:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-