Problemen met Video Pro X video en audio sync

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 13:28 uur

Hoi!

Ik gebruik al jaren Magix Video. Laatste jaar Video Pro X. Een paar dagen geleden hield het programma er ineens mee op en kreeg ik een foutmelding. Geen idee. Maar het was ook wel tijd om de nieuwste versie te kopen, dus heb ik de nieuwste Video Pro X aangeschaft.

Nu heb ik enorme problemen na het inladen van video's.

De audio en video lopen niet synchroon. Dat wil zeggen, het ene moment wel, het andere moment niet. Als ik in de video spring naar een ander gedeelte is het compleet niet meer synchroon, na een andere jump weer wel, dan weer niet, enz. Ook als ik een stukje losknip dat op dat moment synchroon is, is het in het losse gedeelte niet meer sync. Het is uiteraard onmogelijk om op deze manier te monteren.

Ik heb ook een video van een jaar geleden die toen geen problemen gaf ingeladen en daar heb ik hetzelfde probleem nu.

Reacties

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 13:37 uur

@Chriztian

Beste Chriztian.

ALS U de vraag in het Nederlands steld heeft U sneller een antwoord

M.vr.gr

Michael (FM)

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 13:59 uur

Dank! Nu in het Nederlands. :)

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 14:06 uur

@Chriztian

Beste Chriztian.

Heeft U al eens gekeken wat het resultaat is als U naar bestand gaat instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarde.

Dan wordt alles weer terug gezet zoals het programma is geschreven

M.vr.gr

Michael

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 14:12 uur

Hey Michael,

Heb ik ook gedaan. Zelfde resultaat. :(

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 14:28 uur

@Chriztian

Beste Chriztian.

Dank voor Uw feedback.

Opnieuw installeren,registreren, via help extra programma opnieuw installeren dan staat alles er weer als nieuw op.

Vreemd als van een project waar beeld en geluid aan elkaar zitten dat als er wordt gesplitst het 2e gedeelte nirt meer synchroon is

Wat is dan het resultaat

Sc6.

M.vr.gr

Michael

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 14:31 uur

Ook herinstalleren heb ik al meerdere keren gedaan zonder resultaat.

Overigens hoef ik het niet eens te splitsen en dan loopt het al niet meer synchroon.

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 14:35 uur

@Chriztian

Beste Chriztian.

Dank voor Uw feedback.

Heeft U het ook met een ander project gedaan en gekeken wat dan het resultaat is

Sc6

M.vr.gr

Michael

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 14:37 uur

Zeker. Ik heb een video die ik een jaar geleden zonder problemen kon monteren ingeladen en dit geeft nu dezelfde problemen qua audio/video.

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 14:49 uur

Ik heb nu de testversie van Video De Luxe gedownload en daar gebeurd exact hetzelfde.

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 15:00 uur

@Chriztian

Beste Chriztian.

Dank voor Uw feedback.

Dan kan ik alleen U vertellen dat er iets niet goed is met Uw Pc en geen MAGIX probleem.

Sc6.

M.vr.gr

Michael

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 15:03 uur

Dit is echt een ontzettend onzin antwoord. Ik gebruik magix al minstens 10 jaar zonder problemen. Ik heb de Vegas proefversie gedownload, daar zijn geen problemen mee. Maar bedankt voor je motiverende antwoord.

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 15:29 uur

@Chriztian

Beste Chriztian.

Dank voor Uw feedback.

Waarom een ontzettend onzin verhaal.

Als U een steeds zwaarder programma van MAGIX koopt en Uw configuratie blijft het zelfde komt U op een gegeven moment in de problemen.

En wat betreft VEGAS dit is ook van MAGIX en als het daar geen problemen mee heeft,misschien te overwegen om het 365 systeem aan te kopen, betaling per maand, het is wel in het Engels maar dit is geen probleem voor U.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 15:32 uur

Het is een onzin verhaal omdat ik MXF files zonder problemen kan inladen en editten. Dat zijn bestanden die vele malen groter zijn dan simpele MP4-s. Maar goed, jij weet de oplossing niet. Desalniettemin dank voor je suggesties.

Chriztian schreef op 12.09.2020 om 15:48 uur

Het zijn camerabeelden van een registratie van een theatervoorstelling. Bestandstype is MP4. En nogmaals, nooit eerder problemen gehad. Ook niet met registratie van eerdere shows die in deze nieuwe Pro download niet synchroon lopen en echt fucked up zijn. En dat is best zonde van de € 400 die ik eraan besteed heb.

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 15:50 uur

@Chriztian

Antwoord door mij verwijderd gezien U aangegeven had welke bestanden het zijn die wel goed werken .

Succes met het zoeken voor U de juiste oplossing.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 12.09.2020 om 16:05 uur

Hallo Cristian,

Volgens mij is uw probleem geen Windows probleem. We zullen even van het begin beginnen. U kreeg problemen met Pro X11 en u hebt besloten om Pro X12 nieuw aan te schaffen voor € 399,00. Waarom hebt u Pro X11 niet geüpgraded voor € 169,00? U heeft als het goed is nu twee serienummers 1x Pro X11 en 1x Pro X12

Omdat dit het forum voor en door Magix gebruikers is en geheel los staat van Magix Support moet u contact opnemen met shop@magix.net en leg daar uw probleem voor. Zij zullen uw aankoop van Pro X12 ongedaan kunnen maken, zodat u Pro X11 alsnog kan upgrade naar Pro X12 tegen de prijs van € 169,00

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2020, 16:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.09.2020 om 16:22 uur

Hallo Cristian,

Omdat u problemen hebt, adviseer ik u om alles van Pro X en VDL te verwijderen van uw PC en deze dan weer opnieuw te installeren.

Zie voor deinstallatie van VDL: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Zie voor deinstallatie van Pro X https://www.magix.info/nl/support/artikel/opnieuw-installeren-van-video-pro-x--453/

Zelf schoon ik met CCleaner https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download?upgrade (freeware) altijd eerst het register op.

Wanneer u als goed hebt verwijderd, installeer dan de Magix programma's opnieuw.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-