Problemen met laden van HDV (tape) in Video deluxe 16 Premium

ceedevee schreef op 21.12.2020 om 22:23 uur

Tot gisteren ging het laden van beelden vanuit mijn HDV tapecamera prima. Gisteren gaf de pc wwl wat 'vertragingsignalen' maar het lukte goed. Vandaag weigert hij de beelden te laden. Ik kan wel vanuit het beeldscherm spoelen e.d. maar zie in het opnamescherm geen 'monitorbeeld'. Bij het indrukken van de rode knop lijkt het of dat de camera op stop wordt gezet. Er worden in ieder geval geen beelden ingeladen.

Ook krijg ik soms bij afsluiten de melding dat er nog opnamen in de opnamelijst staan. Ik zie echter geen opname-opdrachten vermeld staan.

ik heb een nieuw snoertje gebruikt, maar dat lost het probleem niet op.

Wie weet wat het kan zijn?

Reacties

mi-bo schreef op 21.12.2020 om 22:35 uur

@ceedevee

Beste,

een vraag schrijft U over

een P2 versie

of

over een P3 versie

Gezien U over problemen schrijft

M.vr.gr

Michael

ceedevee schreef op 22.12.2020 om 08:46 uur

Beste Michael,

Ik heb de P3-versie. Ik kan bovenstaande plaatjes niet goed lezen (te klein) maar ik heb een P3 installatiecode en neem dus aan dat het de P3 versie is. Gisteren ook een Magix update uitgevoerd. Ik werk met Windows 7 Professional. Ging altijd goed. Nadat ik het automatisch opstarten in het opnamescherm had uitgeschakeld kon ik wel via de rode knop en daarna de afspeelpijl beelden laden. Deze blijken niet als mp4 te worden opgeslagen maar als mag-bestand. De opnamen verschijnen wel in het montagescherm maar in het overzicht wordt 0 mb aangegeven.

Alvast bedankt voor je reactie.

Co

ceedevee schreef op 22.12.2020 om 08:47 uur

Sorry ik bedoel mpg-bestand.

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 10:28 uur

@ceedevee

Beste Co,

Dank voor Uw feedback,

Als U op de PNG klikt word dit groter.

Zelf ben ik bezit van een Combi Machine met Windows 7 Pro en Windows Pro 10( speciaal voor MAGIX laten bouwen )

U heeft een P3 versie dat is dan MAGIX vdl 2016.

De laatste download update van MAGIX vdl 2016 is

U zal wel een Windows 7 Update hebben gedaan want in MAGIX vdl 2016 is dit niet meer mogelijk.

Dan mag ik aannemen dat U via een Fire-Wire kabel werkt,

Zelf heb ik geen HDV camera maar wel en DV camera en werkt perfect onder Windows 7.

mijn opname worden 4:3 opgenomen onder Avi en is mpeg2

maar bij U zal dit 16:9 zijn en dat is dan Mp4

Wat er precies bij U verkeerd gaat kan ik van hieruit U niet vertellen,

Blijf gezond, fijne feestdagen en een goed film en montage jaar 2021

M.vr.gr

Michael

ceedevee schreef op 22.12.2020 om 12:05 uur

Inmiddels krijg ik weer de beelden geladen maar de beelden starten/stoppen m.b.v. de spatiebalk of knopjes op het scherm is onmogelijk. Dus nu alleen stilstaande beelden. Ik heb nog een 2014 versie, die werkt gelukkig nog wel.

Bol schreef op 22.12.2020 om 12:46 uur

@ceedevee

Hallo Co,

Zelf heb ik Windows 7 in de ban gedaan, omdat deze vanaf 14 januari 2020 niet meer door Microsoft wordt ondersteund. Hierdoor is de beveiligingsrisico's te groot geworden, omdat er geen beveiligingsupdates meer worden uitgebracht.

Wat u zou kunnen uitproberen, is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Het kan zijn, dat deze corrupt is geworden. Als u dit bestand hebt verwijderd, worden al de programma-instellingen teruggezet op de standaardwaarden. Incl. uw persoonlijke instellingen. Bij het opnieuw opstarten van VDL 2016 wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Succes, Rob

Aanvulling op: 22-12-2020 om 14:46 uur

Zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/ondersteuning-voor-windows-7-is-beëindigd-op-14-januari-2020-b75d4580-2cc7-895a-2c9c-1466d9a53962

Laatst gewijzigd door Bol op 22.12.2020, 14:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 13:13 uur

@ceedevee

Beste Co.

Dank voor Uw feedback.

.wat betreft Windows 7 net nog een update gedaan en alles werkt zoals het moet werken ook de beveiliging .

Vreemd dat het wel werkt in MAGIX vdl 2014 en niet in MAGIX vdl 2016 is voor mij een raadsel.

Sc6, naar het zoeken waar het probleem zit.

Fijne feestdagen en een rustige jaarwisseling en blijf gezond in 2021

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 13:30 uur

@ceedevee

Beste Co,

het is best mogelijk dat het verschil zit in de serienummer.

MAGIX vdl 2014 heeft een P2 serienummer

MAGIX vdl 2016 heeft een P3 serienummer.

Een andere verklaring heb ik niet voor U.

M.vr.gr

Michael

ceedevee schreef op 23.12.2020 om 11:43 uur

Na het 'resetten' van het programma werkt alles weer als vanouds. Doet het nog steeds goed op Windows 7 Professional. Ik gebruik de pc nagenoeg alleen voor video en ben nauwelijks met internet verbonden dus niet direct noodzakelijk om over te stappen naar Windows 10.

mi-bo schreef op 23.12.2020 om 11:51 uur

@ceedevee

Beste Co.

Dit is een positief bericht.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX programma.

Merry Xmas en een gezond 2021.

M.vr. gr.

Michael

Bol schreef op 23.12.2020 om 11:52 uur

@ceedevee

Hallo Co,

Het doet mij deugd om te lezen, dat na een programma reset alles weer werkt als vanouds. Klopt, als u onder Windows 7 nauwelijks met het internet verbonden bent, dan loopt u ook geen direct gevaar.

Succes en prettige feesten en een beter gezond 2021

Groet, Rob

Keep It Safe

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-