Reacties

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 16:33 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Wat voor bestanden heeft U ingeladen is dit mpeg 2 (720:576)of mp4( 1920:1080)

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 16:44 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob,

Een aanvulling:

Daar U niet kunt zien of geluid aanwezig is.

Misschien een Windows probleem ga naar Windows start links onder ,instellingen, geluid en test of het geen Windows probleem is.

Sc6

Michael

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 16:44 uur

Hi Michael,

Het betreft mp4 1920x1080

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 16:47 uur

@Rob-Brouwer

Dank voor Uw feedback.

Het kan zijn gezien het een trial versie is dat de mp4 codex niet wordt geactiveerd en dan is er geen geluid.

sc6

Michael

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 16:55 uur

Het rare is als ik muziek erbij zet dat dit wel lukt, alleen mijn vakantiefilmpje niet

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 16:57 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob,

Een aanvulling:

Daar U niet kunt zien of geluid aanwezig is.

Misschien een Windows probleem ga naar Windows start links onder ,instellingen, geluid en test of het geen Windows probleem is.

Sc6

Michael

ga ik nakijken ... thanks

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 16:57 uur

@Rob-Brouwer

Dank voor Uw feedback.

Het kan zijn gezien het een trial versie is dat de mp4 codex niet wordt geactiveerd en dan is er geen geluid.

sc6

Michael

Het rare is als ik muziek erbij zet dat dit wel lukt, alleen mijn vakantiefilmpje niet

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 17:04 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob.

Dit klopt dat is Mp3 en de film is mp4.

Maar als U de 30 dagen(trial) versie neemt met serienummer dan kunt U wel mp4 codex activeren

Sc6

Michael

Bol schreef op 15.02.2020 om 17:06 uur

Hallo Rob,

Ik heb zojuist de trailversie 7 dagen Video Easy voor u geinstalleerd. Bij mij speelt de MP4 bestanden gewoon af met geluid.

De muziek die eronder ondergezet hebt zal waarschijnlijk een MP3 bestand zijn.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.02.2020, 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 17:11 uur

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 17:15 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob.

Maar als U de 30 dagen(trial) versie neemt met serienummer dan kunt U wel mp4 codex activeren

Sc6

Michael

Ik heb inderdaad de 30 dagen trail met serienummer geactiveerd.

Ik zal r nog ff na kijken,, vind het alleen raar dat als ik een clip van muziek erbij ze dat deze het wel doet en mijn film van mp4 niet, zal wel een instalatiefoutje zijn.

Bol schreef op 15.02.2020 om 17:29 uur

Hallo Rob,

Heb je het al eens geprobeerd met een ander MP4 bestand? Geef niet welke. Misschien is er iets mis met uw vakantie filmpje? Dat kan ik hiervandaan niet beoordelen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.02.2020, 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 17:47 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob.

Sc6

Michael

Hallo Rob,

Heb je het al eens geprobeerd met een ander MP4 bestand? Geef niet welke. Misschien is er iets mis met uw vakantie filmpje? Dat kan ik hiervandaan niet beoordelen.

Groet,

Rob

Ik ga het zeker ff nakijken, thanks allemaal

Rob-Brouwer schreef op 15.02.2020 om 17:48 uur

Ik ga het zeker ff nakijken, thanks allemaal

Bol schreef op 15.02.2020 om 18:03 uur

Succes 👍👍👍

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 18:20 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob.

Als U rechts op Audio klikt staat de geluid lijn niet helemaal naar beneden want dan heeft U geen geluid

als er wel geluid onder de film staat kunt U dat hier zien, als er bv halve wegen de film.

Sc6

Michael

Bol schreef op 20.02.2020 om 15:19 uur

Geachte Forumleden,

Allereerst, wil ik Rob bedanken voor het vertrouwen, dat hij in mij hebt gesteld.

Hij hebt mij als eerste zijn Mp4 bestanden gemaild, die wel beeld maar geen geluid afspeelde in een testversie Magix Video Easy. Deze Mp4 bestanden speelde bij mij in geen enkele Magix Video Deluxe programma's geluid af.

Bij navraag aan Rob bleek, dat hij MTS bestanden geëxporteerd had met Magix Video Easy als Mp4 bestanden. Hierin zit de fout. MTS bestanden worden (nog) niet ondersteund in de testversie Magix Video Easy. Natuurlijk wel in de volledige versie

Ik heb Rob gevraagd om mij de originele MTS bestanden toe te mailen. Deze heb ik als eerste geëxporteerd via VDL 2020 naar Mp4 bestanden. Deze Mp4 bestanden speelde nu wel beeld en geluid af op de tijdlijn Magix Video Easy.

Omdat Rob een beginner is en nog geen andere VDL programma hebt, heb ik hem geadviseerd om zijn MTS bestanden te converteren met Handbrake te downloaden bij: https://handbrake.fr/ .

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.02.2020 om 15:39 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob.

Toch een opmerking,

Als U MAGIX Video Easy als origineel pakket op Uw Pc heeft staan. ( niet de Trial versie ) is geen Handbrake nodig om te converteren

Kunt U ook zonder problemen MTS importeren

Sc6

Michael

Rob-Brouwer schreef op 01.03.2020 om 13:38 uur

Beste Michael,

Ik heb de software geinstalleerd maar geeft nog steeds problemen met de MTS bestanden, ik hou me toch even aan de raadgeving van BOL, want dat werkt wel.

Nogmaals importeren van de mts bestanden lukt wel , alleen het geluid niet, maar is nu zeer goed opgelost door Bol.

Evengoed bedankt voor je hulp

mi-bo schreef op 01.03.2020 om 14:22 uur

@Rob-Brouwer

Beste Rob,

Dank voor Uw Feedback.

Na 10 dagen zal ik aannemen dat U het volledige pakket van MAGIX video Easy heeft gekocht, gezien U schrijft dat de software is geïnstalleerd.

In een kleine compilatie met een MTS bestand laat ik U zien dat er wel geluid onder mijn film staat en geen Handbrake hoef te worden gebruikt in het mooie MAGIX video Easy product.

Waarom dat U dit niet heeft kan ik U niet vertellen,

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 01.03.2020 om 16:15 uur

Hallo Rob,

U schrijft: "Ik heb de software geïnstalleerd maar geeft nog steeds problemen met de MTS bestanden". Ik heb nog eens Video Easy 6.0 geïnstalleerd. Ik heb nu maar eens een test gedaan met mijn eigen MTS bestanden. Zowaar deze speelde zowel beeld als geluid af. Ik heb u via WeTransfer mijn MTS bestanden gemaild, zodat u met mijn bestanden e.a. kan uitproberen. Als mijn bestanden wel beeld en geluid afspeelt, dan mag u de conclusie trekken, dat het aan uw opgenomen MTS bestanden ligt. Ik verneem wel van u

Magix Support hebt mij ooit Handbrake aangeraden, omdat bepaalde filmbestanden bij mij ook niet goed afspeelde. Vandaar mijn advies om uw MTS bestanden, met Handbrake te converteren naar MP4 bestanden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2020, 16:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-