Problemen met deinstallatie.

Mume schreef op 04.10.2021 om 13:24 uur

Beste medewerker,

Gisteren heb ik de update van Magix 2022 ongedaan gemaakt om weer terug te gaan na mijn versie VDL2021 via herstelpunt in Windows 10. Kon het programma daarna niet meer opstarten. Daarom uiteindelijk ook de Software van VDL 2021 verwijderd via Software verwijderscherm, maar er blijven nog steeds veel Magix bestanden in program files achter. Hoe kan ik deze oude resten versie VDL 2021 grondig verwijderen om daarna deze versie weer opnieuw te kunnen installeren. (ik heb ook een DVD met het programma). Voorheen hadden jullie een Magix cleaning tool, maar deze kan ik niet meer vinden op jullie site.

Kan ik daarna de bijbehorende aanvullende software ook weer opnieuw installeren? Ook mijn aangeschafte MPeg4 encoder?

Met vriendelijke groet, Mume

 

Reacties

Bol schreef op 04.10.2021 om 19:58 uur

Hallo @Mume

Als het goed is hoeft u de verkregen software niet opnieuw te installeren, maar zeker weet ik dat niet meer. U kunt dit zelf controleren.

Wat betreft de Mpeg4 codec zie deze link: https://www.magix.info/nl/forum/waar-vind-ik-in-de-shop-en-dan-vooral-de-hevc-codec--1231427/#ca1483467

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.10.2021, 20:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 10.10.2021 om 12:16 uur

Beste Rob,

Dank voor je berichtje. Ik heb besloten ook vanwege de komst van windows 11 een schone installatie te doen op mijn computer. Helemaal opnieuw beginnen dus! (mijn computer is namelijk nieuw van januari 2021) Dan zullen de storingsmeldingen ook wel verdwenen zijn. Ik heb destijds ook een backup DVD besteld bij het programma in januari 2021, heb ook de originele download van VDL 2021 bewaard.

Stel dat ik het programma nu opnieuw van de site van Magix download, krijg ik dan automatisch de update van 2022 of download hij eerst de 2021 versie en moet ik dan als er een update melding komt van de versie 2022 deze vanuit het programma updaten? Als ik het goed begrijp heb ik nu recht op een gratis update van Magix 2022 of moet ik deze dan alsnog betalen?

Hoop dat het nu wel gaat lukken.

Met vriendelijke groet, MuMe

Bol schreef op 10.10.2021 om 14:29 uur

Hallo @Mume,

......voorheen hadden jullie een Magix cleaning tool, maar deze kan ik niet meer vinden op jullie site....

Op dit forum helpen forumleden elkander en staat geheel los van Magix Support Duitsland. Als u Magix PC Check & Tunning bedoelt, zie dan: Magix PC Check & Tunning.

Zo installeert u VDL 2022 op de juiste manier: Video Deluxe opnieuw installeren.

Voor het installatieprogramma doe dan het volgende:

  • Ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht)
  • Ga naar: Mijn Account / Mijn Producten / Video Deluxe ........
  • U kunt hiervandaan het Installatieprogramma downloaden
  • Noteer gelijk even het P3-serienummer voor de activatie en registratie

Vandaag heb ik VDL 2022 versie 21.0.1.85 opnieuw geïnstalleerd en zonder problemen gelijk kunnen updaten naar de versie 21.0.1.92. Daarbij ben geen enkel aanvullende software kwijt geraakt. Het kan zijn, dat u bij een schone Windows 11 wel de aanvullende software moet downloaden en installeren. Welke dat zijn, dat kan voor iedere Magix gebruiker anders zijn.

Ik weet niet over welke storingsmeldingen u het hebt, maar foutmeldingen van VDL 2022 kunnen dan ook nog aanwezig zijn. In VDL 2022 zitten helaas nog te veel bugs. Ook ik heb regelmatig storingsmeldingen, zoals u dat noemt.

Succes met het opnieuw inrichten van uw PC.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 16.10.2021 om 12:55 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je berichtjes met goede raad en aanwijzingen!

Inmiddels heb ik mijn computer terug van de leverancier. Een schone installatie laten doen met Windows 11. Ik zag in mijn accountgegevens dat ik nu inderdaad Magix 2022 kan downloaden. Voor ik over ga tot opnieuw installeren van deze versie nog even deze vraag. Ik heb ook de installatie DVD aangekocht op 6-1-2021 in mijn bezit, daarop staat versie 2021. Nu las ik dat er nog verschillende bugs in versie 2022 zitten, worden deze door jullie verholpen? Of is het wellicht beter de 2021 versie te blijven gebruiken? Is het al bekend hoe Magix 2022 werkt met Windows 11? Zijn daar ook nog problemen mee te verwachten? Of is het programma hiervoor al aangepast?

Met vriendelijke groet, MuMe

 

Bol schreef op 16.10.2021 om 19:03 uur

Hallo @Mume,

Als u VDL 2021 opnieuw installeert, dan installeert u alleen de basisversie. Alle verkregen updates kunt u volgens mij niet meer downloaden. Als u hulp / online actualiseren doet, dan kunt u VDL 2021 wederom upgrade naar VDL 2022. Voor zover ik het nu kan beoordelen werkt VDL 2022 op vele punten weer correct. Er zitten nog wel wat bugs in, maar deze worden hopelijk ook zo snel mogelijk gerepareerd. Zie voor de laatste Patches eens deze link: Patches voor Video Ddeluxe, Magix Pro X13 en Photostory 2022

Succes met uw beslissingen.

Fijn weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 19.10.2021 om 12:10 uur

Beste Rob,

Inmiddels de 2022 versie van Video de Luxe geïnstalleerd via mijn account download van Magix waarin deze al voor mij klaarstond om te downloaden. Een back-up van mijn laatste project binnen gehaald. Magix vraagt tijdens het inladen van mijn oude project om diverse bestanden waarvan kennelijk de koppelingen niet meer werken. Alle projectbestanden stonden in 1 map, grotendeels weer kunnen binnenhalen. Maar de collages in het oude project gemaakt, kan ik niet meer terughalen! Magix vraagt ook om Prodad Mercalli (scènes die ik gestabiliseerd heb) maar deze zijn ook niet binnen te halen. Is dit in het programma nu vervangen door Vegas?

Voor de schone installatie van Windows 11. heb ik een volledige kopie back-up van de C schijf gemaakt, daarin staat de oude Magix 2021 nog steeds bij programfiles. Geprobeerd via het opgegeven pad op de gekopieerde C schijf het betreffende bestand te vinden.

C:users\public\documents\magix\common\videocontent\videodeluxePremium\videoeffects\collage\spacer.tif

enz. de betreffende collage binnen te halen, maar de betreffende map is leeg!

Worden deze nooit meegenomen als je een back-up binnen haalt van je oude project, of ligt dit aan het feit dat ik nu met een nieuwere versie werk? Hoe haal ik ze nu weer binnen ? En... hoe voorkom ik dit in de toekomst?

met vriendelijke groet, Mume

 

Bol schreef op 19.10.2021 om 13:44 uur

Hallo @Mume,

Voor zover ik het weet, kan het voorkomen dat bepaalde koppelingen niet meer werken als u een nieuwere versie van Video Deluxe installeert. Dit komt omdat een MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaan. Zelf maak ik altijd via Bestand / Veiligheids / Project en media naar map kopiëren.. een veiligheidskopie, hiermee ondervang u tot ca.95% van dit soort meldingen.

Wat betreft proDaD Mercalli V2, deze wordt wel in een back-up meegenomen, maar zodra deze niet meer op de PC aanwezig is, dan moet u de clips altijd weer opnieuw stabiliseren. Magix hebt Mercalli V2 uit VDL 2022 en Pro X13 verwijderd. Vegas stabilisatie was reeds in VDL 2021 aanwezig. U kunt deze zien als de vervanger van Mercalli V2. 

Zelf maak ik al jaren één keer in de week een volledige imagefile van mijn opstartschijf met Acronis True Image. Hoe e.a. geregeld wordt met een volledige back-up van Windows, dat zou ik u niet kunnen vertellen.

Als een betaalde upgrade doet voor VDL 2022 dan krijgt u er nu proDaD Mercalli V5 (2 jaar licentie) erbij.

Hier een zelfgemaakt filmpje, zodat u een indruk krijgt van de verschillende stabilisatie programma's

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 19.10.2021 om 13:54 uur

Beste Rob,

Dank voor je snelle reactie! Weer wat geleerd. Gelukkig was mijn film project klaar, gerenderd en opgeslagen! Dat had ik voor de zekerheid eerst afgemaakt voor ik de nieuwe versie heb geïnstalleerd. Ik wilde testen of ik het nog binnen kon halen! Filmpje gezien. Een licentie is voor 2 jaar, werkt het daarna niet meer?

Met vriendelijke groet, Mume

Bol schreef op 19.10.2021 om 18:30 uur

Hallo @Mume,

Graag gedaan. Of de licentie voor proDaD Mercalli V5 na twee jaar nog actief is, daar moet ik u het antwoord op schuldig blijven. Vermoedelijk niet, maar wilt u het zeker weten, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net

Zelf heb ik via ProDaD Duitsland d.m.v. een upgrade Mercalli V4 de volledige Mercalli V5 versie aangeschaft met een Lifetime licentie.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-