Problemen met animaties

Therecia-Venema schreef op 26.12.2022 om 12:44 uur

Ik ben nu al vanaf het moment dat ik Video Pro X 14 heb aangeschaft met Magix en NewBlueFx in contact omdat de animaties niet werken. Ik heb al ontelbare keren het programma geinstalleerd en gedeinstalleerd, New blue FX Total er af en erop . Nu heb ik afgelopen week een splinternieuwe pc aangeschaft omdat ik dacht dat het probleem dan in mijn pc zat. Ryzen 7, NVIDIA GTX1650, 32 GB Ram. Cleane installatie. En nog steeds werken de animaties niet. Flyin PIP, Auto Pan en ook bewegende titels niet. Ik kan de titels animeren, zodra ik ze op de tijdlijn plaats is het stilstaand beeld. Ik ben inmiddels ten einde raad.

Reacties

Bol schreef op 26.12.2022 om 14:38 uur

@Therecia-Venema

Hallo Thericia,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Om te beginnen werken bij mij de preset instellingen van de Flying PiP en AutoPan ook niet. Ik zie, dat er geen keyframes geplaatst worden.

Mag ik vragen wat Magix- en NewBlue Support als antwoord hebben gegeven?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 26.12.2022 om 15:08 uur

ik moest vorige versies van titler verwijderen en via Regedit de new blue versies verwijderen. maar dat hielp allemaal niet. Uiteindelijk dacht ik dat het mijn pc was dus ik heb een zwaardere machine gekocht maar het probeelm bestaat nog steeds. Nu heeft iemand me gezegd hier dat ik de jpegs naar mov moet converteren. Ik heb nu dus bewegend beeld in auto pan flying pip toegepast en dan werkt het inderdaad wel. Maar hoe krijg ik stilstaande foto's nu bewegend met auto pan? ik heb geprobeerd deze naar mov te converteren maar dat gaat niet.

Bol schreef op 26.12.2022 om 15:47 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Ik zie dat sommige het wel doen en andere weer niet. Ik hoef mijn bestanden MTS of MP4 bestanden niet om te zetten naar MOV bestanden. Zie filmpje.

Met vriendelijk groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 26.12.2022 om 15:55 uur

Klopt, bewegende beelden die doen het wel. Maar het gaat om foto’s en daar het autopan effect op toe te passen om ze ‘levend’ te maken. Daar zit het probleem. Daarnaast had ik met de titels animeren ook problemen. Ik maak een leuke 3 d animaties en wanneer ik hem invoeg op de track dan blijft ie stilstaan. Heel appart.

Bol schreef op 26.12.2022 om 16:03 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Nog even dit JPEG bestanden zijn stilstaande beelden en MOV bestanden zijn filmbestanden. Waarom u JPEG bestand moet omzetten naar een MOV bestand daar heb ik het antwoord niet op. Want volgens mij moet u zowel foto en /of video-object om deze effecten te kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 26.12.2022 om 16:07 uur

Inderdaad, en dat lukt mij dus niet en ben ik nu al twee maanden over aan het mailen met magix en newblue. Zelfs een andere versie van new blue mocht niet baten. Dus uiteindelijk dacht ik dat het aan mijn pc lag, maar nu met de nieuwe zware pc werkt het nog niet. Dus ik ben aardig gefrustreerd aan het raken hierover. Ik denk dat het probleem bij Magix ligt dat de download link van Video pro x14 wellicht niet goed is. Ik heb geen andere verklaring.

Bol schreef op 27.12.2022 om 10:56 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

...Dus uiteindelijk dacht ik dat het aan mijn pc lag, maar nu met de nieuwe zware pc werkt het nog niet....

U had geen nieuwe zware PC hoeven aan te schaffen. Als u met fotobestanden gaat werken, dan moet uzelf keyframes plaatsen. Zie filmpje.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 27.12.2022, 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 27.12.2022 om 11:48 uur

Auto pan is nu juist dat het automatisch en snel de beelden levend maakt wanneer je de presets kiest, zo wordt het ook uitgelegd bij new blue.