Problemen met aansluiting Premium-USB-voorversterker

zoetmulder schreef op 07.12.2021 om 10:00 uur

Ik wil de Premium- USB -voorversterker met mijn Cd-speler verbinden via de koptelefoon aansluiting aan de voorkant. En dan het snoertje via de mini jack plug in de line -in van de voorversterker aansluiten. Maar ik krijg geen geluid in het programma Audio Cleaning Lab 2016. Cd speler is een Technics SL-PP990. Wat doe ik fout? Laptop is een Toshiba Satellite met Windows 10. Wie kan mij helpen met deze aansluitproblemen, want ik kan geen duidelijke uitleg vinden! Helaas is mijn man overleden, die zou de oplossing wel geweten hebben!

Reacties

mi-bo schreef op 07.12.2021 om 15:05 uur

@zoetmulder

Beste.

Ten eerste gecondoleerd met verlies van Uw dierbare.

Daar ik op locatie ben en niet alle apparatuur bij mij heb,kan ik U niet direct een goed antwoord geven.

Maar @Bise sinds 1999 enthousiast magix gebruiker kan U zeker een goed advies geven.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 07.12.2021 om 15:58 uur

Beste Zoetmulder,

Allereerst vind ik bijzonder aanmatigend om mij op deze wijze met u in verbinding te brengen. Als moderator dient hij zich van dit soort uitspraken verre te houden! Dit riekt naar uitlokking omdat ik zeer weinig doe met geluid.

Maar goed nu uw probleem, volgens mij kunt u het beste het kabeltje van de CD-speler uitgang rechtstreeks verbinden met in ingang van de laptop. Wellicht dat het zo gaat.

Met vriendelijke groet,

Cees ( gebruiker magix software sinds 1999) Beslist niet enthousiast.!!!

zoetmulder schreef op 07.12.2021 om 19:41 uur

Dank je wel, Cees, voor je antwoord. Helaas heeft de laptop geen line-ingang. Daarom heb ik het kabeltje in de microfoon ingang gedaan, nu heb ik wel geluid, maar heb ik ook een donker krakend geluid in de opname, terwijl de Cd spatzuiver is. Waarschijnlijk is dit niet de goede oplossing. Daarom was het pakket met de voorversterker aangeschaft, maar helaas kan ik nergens vinden hoe ik deze op de juiste manier kan aansluiten. Ik kan niet bij de achterkant van de Cd-speler komen, vandaar dat ik de koptelefoon uitgang wil gebruiken! Maar wanneer ik dat snoertje met de mini jack plug aansluit op de line-in van de Premium USB voorversterker, doet het niets! Ik maak dus een fout met deze verbinding, maar welke ??? Heeft iemand een idee ??? Graag verdere hulp !

Bol schreef op 07.12.2021 om 23:03 uur

Hallo @zoetmulder

Zojuist, heb ik even mijn radio vanaf de koptelefoon (line out) aangesloten via de microfoonaansluiting (line in). Op deze manier werd er wel opgenomen, maar ik had ook, wat u noemt donker krakend geluid. Zelf heb ik geen Premium-USB-voorversterker meer om e.a. te kunnen uitproberen wat ik onderstaand beschrijft.

Kan het zijn, dat bij u de Stereo-Mix niet meer is geactiveerd? Kijk eens bij Instellingen / Systeem / Geluid / Invoer. Staat hier Stereo-Mix

Als deze niet is geactiveerd, zie het onderstaand filmpje hoe u de Stereo-mix kunt activeren.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2021, 23:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zoetmulder schreef op 08.12.2021 om 09:05 uur

Dank je wel, Rob, voor je advies. Ik heb de geluidsinstellingen gecontroleerd, maar die staat gewoon op Stereo-Mix, dus daar zou het niet aan moeten liggen dat ik slecht geluid heb. Weet je misschien nog een andere oplossing? Inmiddels heb ik de cinch adapter, (van normaal naar mini) verwisseld, een ander snoertje gebruikt, maar nog steeds geen verbetering in het geluid!

Alvast bedankt, Annemiek

zoetmulder schreef op 08.12.2021 om 09:08 uur

Sorry, ik haal dingen door elkaar! Cinch adapter moet natuurlijk Jackplug zijn!!!

Bise schreef op 08.12.2021 om 11:56 uur

Beste Zoetmulder, wat Bol adviseerde bedoelde ik ook. Het vermoede is dat er teveel signaal komt van de CD-speler. Microfooningang is heel gevoelig! Suggestie: klik eens met de rechtermuisknop op het luidsprekertje rechts onderin. Daar kan je diverse mogelijkheden uitproberen en wellicht het volume van de microfoon-ingang verzwakken.

Succes,

Cees

Bol schreef op 09.12.2021 om 00:29 uur

Hallo @zoetmulder

Ik de koptelefoonaansluiting van mijn Samsung tablet met een kabeltje aangesloten op de microfooningang van mijn PC, zoals reeds door @Bise (Cees) en mij is / was aanbevolen.

Omdat ik Audio Cleaning Lab 2016 niet meer op mijn PC hebt staan, heb ik een opnamen gemaakt met Magix Video Deluxe 2020

Luister eens naar dit fragment en oordeel zelf:  

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.12.2021, 00:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zoetmulder schreef op 09.12.2021 om 15:00 uur

Beste Cees en Rob, hartelijk dank voor jullie meedenken! De volumemixer gaf alleen maar het niveau van de luidsprekers en systeem geluiden aan, dus moest ik verder zoeken. Via instellingen>geluid>geavanceerde geluidsopties heb ik inderdaad het niveau van de microfoon ingang kunnen verlagen. En dat werkt!! Nu kan ik met een eenvoudig snoertje het geluid van een Cd probleemloos opnemen op mijn computer. Zoals Rob al liet horen in zijn geluidsfragment. Waarvoor dank, Rob. Jullie hebben mij, oudere senior, heel goed geholpen en het nodige geleerd! Inmiddels heb ik de Cd waar het om ging, opgenomen met Magix 2016. Het is een slechte amateuristich gebrandde Cd, die zich niet op een normale manier liet kopieeren, maar heeft voor mij en de kinderen grote emotionele waarde. Dank aan jullie beiden!!! Nu ga ik nog een studie maken hoe ik e.e.a. kan opknappen en overtollige ruimte kan verwijderen, maar dat is een ander chapiter!! Nogmaals mijn dank!!

Annemiek

Bol schreef op 09.12.2021 om 18:44 uur

@zoetmulder

Hallo Annemiek,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het u gelukt is om een storingsvrije opnamen te maken. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Mocht u nog andere vragen hebben ten aanzien van Magix programma's dan vernemen wij dat wel van u.

Met vriendelijke groet, Rob

PC -1-

PC -2-