Probleem VHS videograbber via usb slecht beeld invoer ondanks nieuwe

adegrauwe schreef op 06.04.2021 om 20:18 uur

Hallo Magixhelpers, sedert 9 maart 2021 heb ik dit probleem al gemeld en heb me niet kunnen redden met aangereikte info. Ik heb PROX12 herinstalleerd en upgrades voltooid - andere Videorecorder- nieuwe grabber- en op andere usbingang gekoppeld- nog zelfde streep schokkerig beeld Mijn grafische kaart is een AMD RADEON HD 6800 wat kan ik nog doen ( werkte vorig jaar nog perfect voor het inlezen van analoge videosignalen ) Met dank voor eventuele antwoorden

Als moderator (Bol) uw serienummer gewijzigd en emailadres verwijderd i.v.m. misbruik - privacy

Reacties

Bol schreef op 06.04.2021 om 20:52 uur

@adegrauwe

Hallo A de Grauwe,

Zet nooit privégegeven zoals, serienummer, emailadres, e.d. op een openbaar forum, hier kunnen ander kwaadwillige misbruik van maken.

Persoonlijk kan ik uw topic niet beantwoorden, maar er zullen zeker forumleden zijn, die u verder kan helpen.

Succes, Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.04.2021, 20:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.04.2021 om 21:03 uur

@adegrauwe

Beste A de Grauwe.

09.03.2021 om 16.41 uur is door mij een antwoord gegeven op Uw probleem.

Heeft U dit bekeken, en wat is het resultaat..

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

adegrauwe schreef op 07.04.2021 om 02:21 uur

Ja aangepast maar geen beter resultaat Is mn grafische kaart nog actueel ?

 

adegrauwe schreef op 07.04.2021 om 02:58 uur

Bij deze printscreen zie je de haperende en snokkende beelden niet alleen wat een getand beeld in bovenste deel - Het aanpassen naar onder of boven of constant levert geen verbetering op - (Getest opnieuw met twee verschillende nieuwe grabbers en andere videorecorder -

Een overdracht zonder grabber en met een DVcassette via DV werkt feilloos

mi-bo schreef op 07.04.2021 om 07:51 uur

@adegrauwe

Beste A,

Afgelopen week heb ik een Bruidsreportage die in 1993 is gefilmd( door mij ) overgezet van VHS band naar USB stick ( speciaal verzoek van het bruidspaar of dit nog mogelijk was ) de beelden waren ook niet optimaal, maar nadat het op de USB stick was gezet, zag het er goed uit.

Nu zie ik dat U een USB-4 omzetter heeft ( zelf bezit ik verschillende versie 2 & 3 )misschien zit daar het probleem .

Dan Laat U nog steeds zien , 09.03 laat ik U dit zien .

U heeft nog steeds MXV: DVD( Kwaliteit ) , is MEPG: DVD al geprobeerd.

 

Nu schrijft U "Een overdracht zonder grabber en met een DVcassette via DV werkt feilloos "

Als U een DV opname heeft waarom gebruikt U niet de optie Fire-Wire (IEEE 1394 ) hier te koop

https://www.google.com/search?q=fire+wire&rlz=1C1AVFC_enNL833NL833&oq=fire+wire&aqs=chrome..69i57.6256j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Dan zullen Uw problemen vermoedelijk zijn opgelost.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 07.04.2021 om 11:31 uur

Beste Adegrauwe,

Ik begrijp uw frustratie. Allereerst neem ik aan dat u beelden wilt digitaliseren van een analoge bron? Dan is bovenstaande oplossing niet terzake doende omdat u al via DV werkt. Probeer eens het volgende: zet alles uit. Dan alles aansluiten en dan pas PC en programma starten. Kijk bovenin bij 1 of video-en audio stuurproggramma getoond worden (Magix enz.) vul bij 2 een naam in voor uw bestand en de map waar het opgeslagen moet worden. Bij 3 de gewenste kwaliteit is DVD gezien analoog bijna altijd mpg-2 720x576 is. Zo werkt het bij mij, dus geen projecten aanmaken enz.. succes

Cees

P.S. zijn de beelden rechtstreeks van de bron naar een tv wel goed?

mi-bo schreef op 07.04.2021 om 12:59 uur

@adegrauwe.

Beste A de Grauwe.

Ik weet dat Bise enkele maanden geleden een MAGIX usb omzetter heeft gekocht,misschien is dit een versie Usb- 4.

En veel analoge video's aan het digitaliseren is.

Dan kan hij U zeker helpen Uw probleem op te lossen.

Blijf gezond

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

adegrauwe schreef op 07.04.2021 om 19:40 uur

Dag Bise en collegae dank voor jullie respons

Ik heb voorstel van Bise eens uitgevoerd zie bijgevoegd jpeg Geen project aangemaakt en de instellingen zoals Bise me aangaf. Eerst PCuit Dan alles aansluiten en pc aan en Pro x aan. en de instellingen zie je op bijgeleverd beeld.

Resultaat blijft schokkerig en getand bij analoge overdracht naar PC

Iemand iets van raad voor mij ? mvg André

 

adegrauwe schreef op 07.04.2021 om 20:01 uur

Ik stuur jullie hierbij een opname mp4 van 13sec door om het resultaat te laten zien

Bise schreef op 07.04.2021 om 21:01 uur

Beste, jammer dat het niet werkt bij u. Het komt mij voor dat dat er een soort van sluiting is, misschien wat andere kabeltjes proberen?

Mvg.

Cees

adegrauwe schreef op 08.04.2021 om 03:14 uur

Dit is ook eens gemeld bij een analoge overdracht Brengt dit ergens een kans tot info ?

Bise schreef op 08.04.2021 om 12:57 uur

Beste, misschien het stuurprogramma van de grafische kaart vernieuwen?

Mvg,

Cees

Bol schreef op 08.04.2021 om 13:06 uur

@adegrauwe

Hallo André

Een aanvulling op @Bise (Cees).

Zie voor de de laatste drivers voor uw AMD RADEON HD 6800 grafische kaart:   https://www.amd.com/en/support

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.04.2021, 13:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adegrauwe schreef op 10.04.2021 om 22:01 uur

Hallo beste helpers Beeld goed gekregen maarrrrrrrrrr

Wanneer we de opname willen starten (rode knop ) komt deze melding ivb audio dat we de sample rate moeten verhogen naar 96000 wat niet in de voorkeur staat (max 48000) zie configuratie audio rechts boven

Bise schreef op 11.04.2021 om 18:16 uur

Beste, probeer eerst de oude software te verwijderen en opnieuw installeren. Wellicht dat het gaat werken.

Mvg,

Cees

Bol schreef op 11.04.2021 om 18:46 uur

@adegrauwe

Hallo André,

Dat is zeer goed nieuws, dat het beeldmateriaal nu wel goed wordt weergegeven in het previewscherm. Nu krijgt u het probleem 96000Hz als u op de rode knop klikt. Dat kan wel eens kloppen. Pro X12 en alle andere Magix programma's ondersteunen maar tot 48000Hz

Voor zover ik het nu kan beoordelen, moet u dit probleem zoeken in een van de geluidsinstellingen van uw videorecorder. Deze zal het geluid waarschijnlijk uitsturen als samplefrequentie 96000Hz. Misschien kan u die via de instellingen van uw videorecorder aanpassen naar 48 000 Hz

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.04.2021, 18:57, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adegrauwe schreef op 11.04.2021 om 23:56 uur

Geachte Rob en andere helpers, ik ben zeer teleurgesteld na al deze commentaren, niet van jullie wel van het Magix Pro X12 programma dat ik aangekocht heb. Als jarenlange klant is dit toch niet kunnen. Na een upgrade stop het met analoog invoeren . Ik kocht voor enkele honderden euro's een Magix upgrade - twee andere vhs video's en 2 extra Easycap usbgrabbers. Nu stel ik vast dat de usbgrabbers allen werken met het programma Honestech VHS naar CD voor enkele euro's ( zelfs de magix usbgrabbers herkennen ze. In dit eenvoudig programma zijn natuurlijk niet alle montagemogelijkheden die de Pro X aanleverde maar moet het dan stoppen bij een overdracht dat de audio niet kan overbrengen (ondanks feit dat deze perfect te beluisteren is ) op de analoge monitor van het magixprogramma.

Ik voel me echt bedrogen op deze manier en overweeg dit over te maken aan de ombudsdienst van Test Aankoop.

Ik weet dat bij de VHS homevideo's de audio-uitgang zomaar niet door een klant is in te stellen - spijtig dat het hier moet afhaken. Ik hoop op een positief en rechtvaardig antwoord mvg André De Grauwe

mi-bo schreef op 12.04.2021 om 08:06 uur

@adegrauwe

Beste André.

Uw oproep gelezen,U schrijft over Easycap dit is als ik mij niet vergist een product dat wordt verkocht via Lidl of Aldi.

Als U in bezit bent van een usb-omzetter van MAGIX, (ik heb een Png gezien van versie 4)en het niet werkt er zit namelijk 2 jaar garantie op en kunt U het retourneren.

Maar nu een andere vraag ,de beelden zijn gedigitaliseerd via Easycap, dan kunt U toch de bestanden importeren in MAGIX video Pro X12 en dan bewerken.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 12.04.2021 om 14:06 uur

@adegrauwe

Hallo André,

Als moderator / forumlid begrijp ik uw frustraties maar al te goed. Persoonlijk denk ik, dat uw probleem niet te wijten is aan Magix Pro X12 en / of de Magix USB-Video-grabber 4, tenzij deze daadwerkelijk defect is. Maar, voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, is ook hier geen sprake van. U wordt echt niet bedrogen door Magix Duitsland.

Persoonlijk, zou ik u niet kunnen zeggen / vertellen of de door u aangeschafte Easycap usbgrabbers compatibel zijn met Magix Pro X12 en/of VDL programma's. U zou dit kunnen voorleggen / navragen bij Magix Support, want dit forum staat hier geheel los van. U kunt op deze manier contact opnemen met Magix Support [klik hier]

Natuurlijk, kunt u via de software van Easycap usbgrabbers uw beeldmateriaal overzetten naar de PC. Maar als dit gedaan wordt met de samplefrequentie 96000Hz i.p.v. 48000Hz dan is de kans groot, dat Pro X12 deze ook niet accepteert. Maar goed, misschien dat Magix Support voor u een oplossing hebt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 12.04.2021 om 19:42 uur

Hallo Rob, ik gebruik de videograbber van Magix die dient om oude analoge beelden van Videorecorder VHS te digitaliseren. U kunt beter DV band importeren met de Firewire aansluiting,die is daar voor bedoeld,uiteraard zijn het oude beelden van een slechtere beeldkwaliteit maar dat was toen zo,bijwerken van belichting en kleur lukt aardig maar maar mag niet veel zijn.

Als je die beelden renderd in Mpeg4 laat de bitrate laag 6000 tot 8000 want een hogere bitrate levert slechte kwaliteit op i.p.v. beter.

Succes,John.

Bol schreef op 12.04.2021 om 19:51 uur

@johndebrock

Hallo John,

Deze topic is van het forumlid @adegrauwe (André). Zelf heb in 2005 al mijn DV bandjes via een FireWire aansluiting overgezet. Het probleem van André is de samplefrequentie 96000Hz (audio)

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2021, 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 12.04.2021 om 22:54 uur

Dank je,duidelijk,goed om te weten,Groeten,John

adegrauwe schreef op 13.04.2021 om 00:20 uur

Dank U wel allemaal, met DV overdracht met fire wire geen problemen maar de audio 96000 Hz laat inlezen niet toe - Dit gaan we maw aan Magix Duitsland moeten informeren en vragen of er een programma aanpassing kan gemaakt worden.

Alle 4 mn Grabbers werken perfect evenals de DV camera en Vhsvideo-s - Enkel wanneer de rode opnameknop in het PRO X programma wordt aangesproken hebben we gedaan met beeld en klankinvoer. Hopelijk komt dit voor mekaar via de support

Ja ik kan eerst met Hometech inlezen en uitvoeren naar een Cd en dan in Magix invoeren maar dat is zeer tijdrovend en niet aan te raden.

mvg

 

André

 

mi-bo schreef op 13.04.2021 om 08:10 uur

@adegrauwe

Beste André

Uw reactie gelezen.

Als met Hometech is ingelezen staat dit toch in een map op de Pc.

MAGIX video Pro X 12 openen, de bestanden die in de map staan(gedigitaliseerd via Hometech)kunnen worden geïmporteerd vanuit gemaakte map en dan worden bewerkt in MAGIX videoProX 12, of zie ik dit verkeerd.

Sc6

M.vr.gr

Michael