probleem nu IEEE1394 (firewire) verdwenen is

rob-hekkenberg schreef op 23.12.2017 om 18:21 uur

Ik heb sinds kort een fijne nieuwe laptop. Maar helaas daar zit geen DV (IEEE1394) ingang meer op. Ik vind mijn Canon mvx35i nog steeds een fijne camcorder. Maar hoe krijg ik nu de data van de bandjes in mijn laptop. Bestaat er een convertor naar usb, of is er iets handigers?

Reacties

mi-bo schreef op 23.12.2017 om 19:58 uur

Rob,

U omschrijft niet wat voor Laptop U heeft, even naar Google en kijken of er een Fire-Wire insteek kaart te koop is voor Uw laptop

Groeten

Michael

Bol schreef op 23.12.2017 om 22:01 uur

Hallo Rob,

Dit is een aanvulling op het antwoord van Mi-Bo.

zie http://www.kabelblog.nl/firewire-camcorder-videocamera-op-usb-aansluiten/

Zie ook eens: http://www.magix.com/nl/red-uw-videos/tutorials/#c631254 en zie de handleiding van uw camcorder

Als u deze niet meer heeft, dan kan je deze hier vanaf downloaden: https://www.gebruikershandleiding.com/Canon-MVX35i/handleiding-5-65604.html

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rob-hekkenberg schreef op 24.12.2017 om 13:13 uur

hallo Michael,

Mijn laptop is een Acer Aspire ES15. Die heeft geen mogelijkheid om een insteekkaart te plaatsen.
Ik probeer de kwaliteit optimaal te houden, van daar mijn zoektocht naar iets dat IEEE1394 omzet naar iets dat de laptop in kan.

mi-bo schreef op 24.12.2017 om 16:13 uur

Rob,

dan is er maar 1 mogelijkheid gezien U al gebruikt maakt van een MAGIX vdl pakket.

Koop deze optie,

ook te bestellen via bol.com .

Wel moet Ik U er wel bij vermelden dat de kwaliteit niet optie maal is.

De beelden opgeslagen met Uw camera zijn namelijk al digitaal, na gebruik van de USB converter worden de beelden analoog ingeladen en omgezet naar digitaal ( vvorbeeld : vroeger film op vhs band gezet en dan kopie en dan weer kopie gemaakt dit is dan het resultaat ).

Misschien Vriend of Kennis die via Fire -Wire Uw beelden willen opslaan op een externe hard schijf zodat U het daarna zelf kunt bewerken.

Groeten

Michael

Bol schreef op 24.12.2017 om 16:47 uur

Hallo Rob,

Ik wens je heel veel succes naar het zoeken van een juiste oplossing.

Fijne feestdagen en een gezond 2018,

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rob-hekkenberg schreef op 24.12.2017 om 22:41 uur

Hallo Allemaal,

Heel bedankt voor jullie advies zo vlak voor de kerst! Ik denk dat ik op zoek gaan naar een wat oudere, gebruikte, pc waar ik dan een kaart in kan zetten. Dat lijkt mij vooralsnog de beste oplossing. Nogmaals bedankt en fijne dagen.

Groet,
Rob.

mi-bo schreef op 25.12.2017 om 11:10 uur

Rob,

Dit idee van U zelf is geniaal.

veel montage plezier voor 2018 met het mooie MAGIX product.

Groeten

Michael