Probleem met Versie 20.0.1.159 op MSI laptop Creator 17A10SF-205NL

DP-vanderZwaard schreef op 27.07.2022 om 11:32 uur

Sinds 2013 werk ik als hobbyist met Magix Video de luxe ( daarvoor met Pinnacle ) . Omdat 2022 zo instabiel was en Pro X 14 het meest stabiele programma zou zijn, heb ik dat op 20-6-2022 aangeschaft. Dit bleek een grote tegenvaller. Naast de instabiliteit ( loopt in een simpele montage van 30 minuten zeker 5 x vast ) is ook STORYBOARD en de knop EXPORT niet meer beschikbaar.

Hoor graag oplossingen en alvast bedankt voor de moeite.

DPZ Aalsmeer 75+

Reacties

mi-bo schreef op 27.07.2022 om 12:25 uur

@DP-vanderZwaard

Welkom DP als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum

Als het over dit product gaat zou het zeker goed moeten werken met MVPX 14.

Heeft U al eens via bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarde gedaan.

 

Heeft U na het installeren en registreren van MVPX14 ook via hulp extra inhoud installeren gedaan

Storyboardmodus is niet meer aanwezig in MVPX14

U bent dit gewend uit Pinnacle tijd, maar via tijdlijn modus werkt dit veel gemakkelijker

en export is te vinden via

Vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Bol schreef op 27.07.2022 om 13:00 uur

@DP-vanderZwaard

Hallo D.P. van der Zwaard

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Op een MSI laptop Creator 17A10SF-205NL moet VDL 2022 en Pro X14 goed kunnen draaien. Kijk eens op de site van Nvidia.com of bij u wel de laatste videodrivers zijn geïnstalleerd.

Kijk tevens ook even of bij u de laatste Microsoft Visual C++ 2015-2022 is geïnstalleerd. Dit omdat bij u Pro X14 regelmatig vastloopt, is mijn advies om de laatste versie Microsoft Visual C++ 2015-2022 te downloaden en te installeren. U kunt deze hiervandaan downloaden: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022

Bij het installeren van de nieuwere versie, wordt de oude versie overschreven. U kunt alle andere Microsoft Visual C++ versies gewoon op uw PC / Laptop laten staan, omdat oudere programma's deze versies nog kunnen gebruiken als dat nodig blijkt te zijn.

....de knop EXPORT niet meer beschikbaar....

De knop EXPORT is in Pro X14 nog wel aanwezig, alleen u moet dan even terugschakelen naar de Basismodus.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat graag van u

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op 27-07-2022 om 13:40uur

In de Basismodus vindt u ook d storyboardmodus.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.07.2022, 13:40, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.07.2022 om 15:36 uur

@DP-vanderZwaard

Beste DP

een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord,

Als Basis wordt geactiveerd, heeft U maar 1 scherm, en kunt U in de optie storyboardmodus gaan werken, en zit export erin.

daar heeft U het mooie MVPX14 toch niet voor gekocht

Vandaar mijn reactie dat in normale toestand geen storyboard optie meer is.

Maar MAGIX producten zijn veelzijdig , aan U de keus hoe U wilt gaan werken met het mooie MAGIX product PRX 14.

Veel montage plezier, heeft U nog vragen plaats dit dan op het Forum

Vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

 

DP-vanderZwaard schreef op 28.07.2022 om 10:30 uur

Beste Community collega's,

Bedankt voor jullie snelle reacties, daar ben ik blij mee. Ik ga jullie voorstellen uittesten.

Nog ter info; Het vastlopen heb ik wel steeds gemeld d.m.v. het FOUTMELDINGSBERICHT.

Daarom ging ik er vanuit, dat de fout niet aan mijn apparatuur of instellingen ligt maar aan PRO 14 x

HG DPZ Aalsmeer

mi-bo schreef op 28.07.2022 om 10:36 uur

@DP-vanderZwaard

Beste DPZ.

Dank voor Uw Feedback.

MVPX14 is een zeer stabiel programma met weinig klachten.

We vernemen wel van U na het uittesten van de voorstellen of het mooie MAGIX product wel goed werkt.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

mi-bo schreef op 28.07.2022 om 10:50 uur

@DP-vanderZwaard

Beste DPZ.

Misschien een vreemde vraag, heeft u ook nog Pinnacle op de laptop staan, en komen bepaalde projecten waar MVPX14 in vastloopt gemaakt Pinnacle en dan ingeladen in MVPX14.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

DP-vanderZwaard schreef op 28.07.2022 om 11:00 uur

Nee, Pinnacle heeft nooit op mijn huidige Medialaptop gestaan. Magix Video 2022 staat er wel nog op.

Bol schreef op 28.07.2022 om 11:38 uur

Beste @DP-vanderZwaard

.....Het vastlopen heb ik wel steeds gemeld d.m.v. het FOUTMELDINGSBERICHT....

Als u zo'n foutmeldingsbericht doorgeeft / meldt bij Magix, dan krijgt u hierop nooit een antwoord terug. Dit soort foutmeldingen worden opgevangen in een grote database van Magix Duitsland, die deze dan weer gebruikt om de Magix programma's te verbeteren.

Maar goed, laat het ons weten of bij de gegeven antwoorden een voor u bruikbare oplossing zit.

U kunt zonder problemen Pro X14 en Video Deluxe 2022 samen op uw Laptop installeren en gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.07.2022 om 13:23 uur

Beste @DP-vanderZwaard

Even een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoorden.

Als Pro X14 nog steeds vast blijven lopen, verwijder dan eens de Cache map. Bij het opnieuw opstarten wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Als u de map verwijderd hebt, vergeet niet het vinkje weg te halen bij: Verborgen Items

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.07.2022, 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

DP-vanderZwaard schreef op 30.07.2022 om 15:05 uur

Beste Rob en Michel,

Vandaag ben ik uren bezig geweest om jullie tips door te voeren.

Morgen ga ik zowel met Video 2022 als Pro 14 x enkele testen doen.

Zodra ik meer weet horen jullie weer van mij.

Alvast bedankt voor alle moeite.

HG Dick

 

mi-bo schreef op 30.07.2022 om 15:36 uur

@DP-vanderZwaard

Beste Dick.

Dank voor Uw Feedback,

op het Forum wachten we met spanning af op een reactie van U.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

DP-vanderZwaard schreef op 31.07.2022 om 14:57 uur

Beste Magix liefhebbers,

Hierbij alvast een tussenbericht van mijn eerste ervaringen, na het verwerken van jullie voorstellen.

Ik durf het haast niet hardop te zeggen, maar na 1 jaar ploeteren ging het monteren vandaag zonder enig probleem.

Ik opende een project van vorige week. Het opende met Pro 14x, maar werd getoond in Video 2022.

Na OPSLAAN ALS kon ik in Video 2022 gaan werken. I.v.m. STORYBOARD heeft dit toch mijn voorkeur.

In 2 uur monteren van 3 import films, met TITELS, OVERGANGEN en MUZIEK ,werkte alles zoals ik in het verleden gewend was. Ook EXPORT in MPEG 4- FHD verliep vlekkeloos.

Jullie hebben me dus heel blij gemaakt!

 

Met hartelijke groet, Dick P. van der Zwaard

 

Bol schreef op 31.07.2022 om 15:23 uur

@DP-vanderZwaard

Hallo Dick,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat het monteren in VDL 2022 en Pro X14 na 1 jaar ploeteren weer als vanouds werkt. Het is aan een Magix gebruiker zelf of hij of zij via de tijdlijn of de storyboard werkt.

Wat betreft het openen van uw projectbestanden, dit hebt u zelf in de hand.

Doe het volgende:

  • klik met rechtermuisknop op naam.MVP
  • klik op Openen met....
  • om het vast te zetten, klik dan op Kies een andere App
  • zoek naar het juiste programma waarmee u het MVP projectbestand wilt opstarten
  • Zet een vinkje en klik op OK

Mocht u nog andere vragen, dan vernemen wij het wel.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2022, 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.07.2022 om 15:31 uur

@DP-vanderZwaard

Beste Dick.

Dit is een positieve reactie van U.

Dit is vreemd"Het opende met Pro 14x, maar werd getoond in Video 2022."

Vermoedelijk heeft U in MVPX14 de basis instelling geactiveerd, en dit ziet er precies het zelfde uit als MVDL2022 , gezien u in Storyboardmodus werkt.

Heel veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL2022/ MVPX14.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator)

Bol schreef op 31.07.2022 om 15:46 uur

@DP-vanderZwaard

Hallo Dick,

Voor mij is het niet zo vreemd, dat bv. een MVP projectbestand (Pro X14) opent met Video Deluxe 2022. Dit is te verklaarbaar, omdat de MVP extensie reeds is gekoppeld aan het programma Video Deluxe 2022. Zie mijn gegeven antwoord hoe dit is op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2022, 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-