probleem met splitsen/knippen

John-Neufeld schreef op 16.06.2024 om 19:39 uur

Beste,

betreft Video Delux 2025 Plus

Als ik een scene wil splitsen, zijn de afzonderlijke fragmenten visueel in de arranger gesplitst, echter de inhoud van de gesplitste fragmenten bevatten beide de inhoud van de volledige scene, zodat ik nooit een stukje scene kan verwijderen.

Het heeft wellicht te maken met de muis modus, maar die kan ik niet veranderen (rechtsklik heeft geen resultaat)

Wie heeft een oplossing?

met vriendelijke groet,

John

Reacties

Bol schreef op 17.06.2024 om 13:29 uur

@John-Neufeld

Hallo John,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Het klopt helemaal zoals u schrijft. Wanneer u één scène knipt in meerdere stukjes op de tijdlijn, dan bevatten alle stukjes nog steeds de gehele scène. Fysiek laat het Magix Video Deluxe 2025 uw scène in zijn geheel in tact. Alleen wordt er nu in het hulp bestand *.HDP de begrenzingen bijgehouden.

Wanneer u een stukje definitief uit uw scène wilt verwijderen, dan zal u deze apart moeten exporteren als bv. een mp4 bestaand. zie afbeelding.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat wel van u.


Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

John-Neufeld schreef op 17.06.2024 om 14:21 uur

Hola Rob,
bedankt voor je snelle reactie.
In vorige versie kon ik om een scene in te korten, de scene splitsen en het laatste fragment verwijderen, met als gevolg dat bij het afspelen de scene eindigde bi de knip.

Als ik in de nieuwste versie hetzelfde doe is het optisch in de arranger ingekort, maar bij het afspelen is de hele scene nog aanwezig, inclusief het verwijderde einde.

Mvg,
John

Bol schreef op 17.06.2024 om 14:39 uur

@John-Neufeld

Hallo John,

Staat bij u het knippen wel op de correcte manier ingesteld?

Groet,

Rob

John-Neufeld schreef op 17.06.2024 om 14:55 uur

Hola Rob,

Ja staat goed ingesteld. Zowel de opties "Splitsen, Begin verwijderen, Eind verwijderen" werken optisch in de arranger, maar hebben geen effect op de inhoud

Bol schreef op 17.06.2024 om 15:01 uur

@John-Neufeld

Hallo Johan,

Wat bedoel je nu precies met: "maar hebben geen effect op de inhoud". De inhoud wordt niet gewijzigd. Zie mijn eerdere uitleg.

Groet,

Rob

John-Neufeld schreef op 17.06.2024 om 19:00 uur

hi Rob, sorry als ik niet zo duidelijk ben, ik zal proberen mij duidelijker uit te drukken.

waar het om gaat (ik maak animaties, gebaseerd op afbeeldingen,

zoals :

waar ik problemen mee heb, is dat als ik bijvoorbeeld een object (png met transparante achtergrond)

van links naar rechts laat bewegen (als video effect) wil ik halverwege die beweging splitsen in 2 fragmenten, waarbij het eerste fragment de 1e helft van de beweging en het 2e fragment de rest van die beweging bevat.
Na het splitsen bevatten beide fragmenten de volledige beweging (ipv de beide de helft).

In vorige versies was dit mogelijk

Ik hoop dat ikk nu wat duidelijke en geweest

met vriendelijke groet,

John

Bol schreef op 24.06.2024 om 15:43 uur

@John-Neufeld

Hallo John,

....Als ik een scene wil splitsen, zijn de afzonderlijke fragmenten visueel in de arranger gesplitst, echter de inhoud van de gesplitste fragmenten bevatten beide de inhoud van de volledige scene, zodat ik nooit een stukje scene kan verwijderen......

Ik heb het filmpje diverse keren bekeken. Voor zover ik bepalen wilt u een frame (afbeelding) uit een filmfragment gebruiken.

Als dat zo is doe dan eens het volgende:

  • zet de afspeelmarker op de juiste plek op de tijdlijn waar u een afbeelding van wenst te maken.
  • u kunt nu een PNG afbeelding maken wat u in het previewvenster ziet
  • een PNG afbeelding
  • u kunt ook een afbeelding rechtstreeks maken op de tijdlijn
  • klik met de rechtermuisknop op het beeldspoor
  • klik nu op stilstaan beeld op de afspeelmarker invoegen.

Succes,

Rob
forum moderator

John-Neufeld schreef op 24.06.2024 om 19:48 uur

Beste Rob,
Ik realiseer mij dat ik mij niet goed verwoord heb.
Ik was op zoek naar een manier om bijv. een een camerabeweging (een gedeeltelijk transparante png van links naar rechts) ergens te laten stoppen. Inmiddels heb ik daarvoor de werking van keyframes doorgrond.

Excuses voor de verwarring en bedankt voor het mee denken.

MVG.,

John