Probleem bij splitsen

klaverhout schreef op 28.05.2021 om 12:02 uur

Als ik een bestaande film in de timeline splits dan zie ik loop niets meer synchroon en zie ik zelfs hetgeen wat verwijderd ergens weer terug. Ik heb het keer op keer. Ook bij korte filmpjes. Word er gek van. Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en een oplossing heeft want ik zie nu maar 1 oplossing en dat is een ander videobewerkingsprogramma. Eric

Reacties

mi-bo schreef op 28.05.2021 om 12:28 uur

@klaverhout

Beste Eric,

Laat ik een discussie beginnen,

op https://www.google.com/search?q=magix+You+tube&rlz=1C1AVFC_enNL833NL833&oq=magix+You+tube&aqs=chrome..69i57.6616j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

is heel veel te vinden hoe te werken met MAGIX vdl.

misschien heeft U iets aan deze Tutorial, "Hoe te monteren in MAGIX vdl 2020/2021 "

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

en misschien zijn hier ook verschillende mogelijkheden voor U om verder te gaan met het mooie MAGIX product MAGIX vdl

http://www.mi-bo.magix.net/album/

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael - Forum Moderator

Bol schreef op 28.05.2021 om 12:34 uur

@klaverhout

Hallo Erik,

Waarschijnlijk hebt u last van Spookelementen.

Zie eens:

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correctie en aanvulling

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2021, 12:39, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.05.2021 om 13:40 uur

@klaverhout

Hallo Erik,

Hier even kleine uitleg. Een MVP-projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Het kan gebeuren, dat er tijdens het bewerken c.q. opslaan een fout optreedt. Uw originele filmbestanden e.d. blijven altijd intact. Deze worden door het Magix Video Deluxe programma nooit veranderd.

Groet, Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2021, 13:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

klaverhout schreef op 28.05.2021 om 15:02 uur

Beste Rob, dank je wel. Dit truckje m.b.t. de spookbeelden werkt maar even. Als ik dan weer een bewerking maak dan hapert het beeld, loopt het geluid weer niet goed. Kopieer ik dit weer in een nieuwe film gaat dit stukje wel weer goed maar dit is geen oplossing. Want bij de eerst volgende aanpassing heb ik het weer en zo wordt het wel een hele lange dag aangeien het hier om een filmpje van een uur gaat. Groet Eric

Bol schreef op 28.05.2021 om 15:16 uur

Hallo Eric,

Helaas is hier weinig aan te doen. Hebt u zelf tussentijds ook uw project opgeslagen onder een andere naam bv. naam001; naam002; naam003 etc... Zelf doe ik dit regelmatig. Zo kan je altijd weer teruggrijpen op een project, die nog wel goed is. Magix VDL maakt zelf om de 10 minuten een backup-bestand aan.

Kijk eens bij: Bestand / Back-Up-projectladen of daar nog een bruikbaar project bij staat.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2021, 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

klaverhout schreef op 28.05.2021 om 15:41 uur

Met de back-up gaat het goed. Ga een film vanaf scratch maken dan is het geen probleem. het probleem doet zich, helaas elke keer voor, bij een mp4 of mkv-film

Bol schreef op 28.05.2021 om 15:51 uur

@klaverhout

Hallo Eric,

U moet uw probleem dan ook zoeken in deze MP4 of MKV bestanden.

Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

  • maak een leeg VDL project aan.
  • zet dan het MP4 of MKV bestand op de tijdlijn
  • exporteer deze dan als een nieuw MP4 bestand
  • sluit VDL af
  • start nu gewenste projectbestand op
  • voeg nu, het zojuist geëxporteerde MP4 bestand, toe uw project

Kijk een wat het resultaat is.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2021, 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-