Reacties

mi-bo schreef op 25.09.2021 om 19:32 uur

@Ludio

Beste Ludio.

Dit zou best kunnen kloppen, programma's verkregen door Partnership hebben een sg licentie van 2 jaar.(zolang het op de Pc staat is het geen probleem)

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Ludio schreef op 25.09.2021 om 20:04 uur

Hi Michael

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik was hiervan niet op de hoogte.

Vriendelijke groeten

Ludio

Bol schreef op 25.09.2021 om 22:03 uur

@Ludio,

Hallo Ludio,

Ga naar: Help / Extra inhoud downloaden en installeer hiervandaan proDad Mercalli 4 en activeer het met de toen verkregen serienummer.

Met vriendelijk groet, Rob

Ps. mijn eerder gegeven antwoord verwijderd en vervangen door het bovenstaand antwoord.

Diverse keren gewijzigd i.v.m. een verbeterd antwoord en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2021, 23:30, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 26.09.2021 om 10:47 uur

Hi Rob

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb proDad Mercalli geïnstalleerd en het werkt. Alleen verschijnt nu linksboven steeds het logo van Mercalli bij de bewerkte fragmenten. Heb jij enig idee hoe ik die kan verwijderen?

Alvast dank voor je medewerking.

Ludio

 

Bol schreef op 26.09.2021 om 14:34 uur

Hi @Ludio,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u proDaD Mercalli V4 op de juiste wijze hebt geïnstalleerd, Mercalli V4 bij effecten / proDaD als plug-in kan benaderen. Bij mij linksboven zie ik geen logo van Mercalli V4. Misschien staat bij u het logo een vinkje. Hebt u proDad Mercalli V4 ook kunnen ontgrendelen? Zo niet, klik dan op ontgrendelen en vul hier het serienummer in, dat u bij aanschaf van VDL 2016 hebt gekregen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 26.09.2021 om 17:08 uur

Hi Rob

Ik heb al geprobeerd te ontgrendelen maar na invoering van mijn code licht het vakje "ontgrendelen " niet op. Er verschijnt wel de boodschap dat Mercalli al ontgrendeld is.

Als ik het vinkje weghaal bij effecten/ proDad verdwijnt het logo wel. Ik moet dat echter iedere keer doen als ik een take bewerk. Voor de volgende take verschijnt het vinkje automatisch opnieuw.

Beetje lastig maar het werkt wel.

Bedankt voor de hulp.

Groetjes

Ludio

Bol schreef op 26.09.2021 om 17:38 uur

Hallo @Ludio,

Als u het woord "ontgrendelen" niet meer ziet staan, dan is ProDaD Mercalli V4 goed geïnstalleerd en geactiveerd. Als ik het vinkje heb weggehaald, dan blijft die ook weg, totdat ik deze weer aan vink. Ik ga straks even mijn ander PC opstarten om te zien of ik u probleem kan reproduceren. Ik ben nu druk bezig met andere zaken. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug. Maar voorlopig kunt met Mercalli V4 weer u clips stabiliseren.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2021, 17:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 26.09.2021 om 17:58 uur

Dag Rob

 

Ik zie nu dat door het uitschakelen van het vinkje de stabilisatie verwijderd wordt. En dat er anderzijds in de mediapool bij gebruik van Mercalli een niet gearceerd vakje " logo" voorkomt onderaan. Blijkbaar is dat het probleem. Heb jij soms een oplossing hiervoor ?

Groetjes

Ludio

Bol schreef op 26.09.2021 om 18:25 uur

Hallo @Ludio,

Als u het vinkjes weghaalt bij proDaD Mercalli V4 op de keyframelijn dan maakt u de stabilisatie weer ongedaan. Maar ik bedoel het vinkje bij "Logo" onderin het proDaD schermpje zelf.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 26.09.2021 om 18:34 uur

Dag Rob

Maar het is juist dat vakje logo dat ik niet kan uitvinken. Blijkbaar is dat het probleem.

groetjes

Ludio

Bol schreef op 26.09.2021 om 18:45 uur

Hi @Ludio,

Staat bij de weergavemodus de tekst "Resultaat weergeven"

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 26.09.2021 om 19:01 uur

Daar kan ik kiezen maar ik gebruik gewoonlijk "resultaat weergeven"

groetjes

 

Ludo

Bol schreef op 26.09.2021 om 19:10 uur

Hi @Ludio,

Met uw bovenstaand antwoord is het mij nog niet duidelijk geworden of uw probleem hiermee is opgelost.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2021, 19:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 26.09.2021 om 19:37 uur

Jammer genoeg niet. Ik heb nu wel Mercalli v4 kunnen herinstalleren maar als ik het gebruik kan ik het logo op geen enkele manier verwijderen. Het lijkt er op dat de ontgrendeling via de activatiecode ( die ik vind in de tab 'Hulp' ' Over Video de Luxe 2016 Premium").

groetjes

Ludio

Bol schreef op 26.09.2021 om 19:49 uur

Hallo @Ludio,

De activeringscode, die u vind bij hulp / over Video deluxe 2016 premium is niet de juiste ontgrendelingscode. Met dit P3-serienummer registreer en activeer u VDL 2016. U kunt hiermee proDaD Mercalli V4 niet ontgrendelen. U hebt bij aankoop van VDL 2016 de navolgende serienummers gekregen. Wanneer u deze niet meer hebt, dan kunt proDaD niet op de juiste manier ontgrendelen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2021, 19:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 26.09.2021 om 20:20 uur

Hallo Rob

Wellicht is hiermee de oorzaak van het probleem gevonden. Ik contacteer Magix om mij de code te bezorgen om Mercalli te ontgrendelen en hoop dat hiermee het probleem is opgelost.

Nogmaals hartelijk dank voor je tussenkomst en suggesties.

met vriendelijke groeten

Ludio

Bol schreef op 26.09.2021 om 20:43 uur

Hallo @Ludio,

Hebt u uw aankoopmail niet bewaard? Ik denk, dat Magix u geen serienummer kan geven, omdat het geen Magix programma is. U kunt het beste een mailtje sturen naar de support van proDaD Duitsland. Maar ik geef u weinig kans. Want Mercalli V4 voor Magix zit niet meer in hun pakket, wel Mercalli V5 suite. U zou deze tegen een gereduceerde prijs kunnen upgraden.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 27.09.2021 om 11:17 uur

Hallo Rob

Ik heb al een mailtje naar proDad Duitsland verstuurd en die hebben negatief geantwoord en inderdaad verwezen naar de betalende versie van Mercalli 5. suite. Indien ook Magix mij niet kan helpen zit er niets anders op dan een upgrade te kopen van Video de Luxe.

Vriendelijke groeten

Ludio

Bol schreef op 27.09.2021 om 11:44 uur

Hallo @Ludio,

Dit antwoord had ik al verwacht van proDaD. Als u upgradet van VDL 2016 naar Video Deluxe 2022 dan zit daar volgens mij proDaD Mercalli V 5 suite niet meer bij. Standaard is dit VEGAS Video Stabilization. Zelf heb ik in het verleden de upgrade aangeschaft bij proDaD Mercalli V5 suite tegen een upgradeprijs. Zo kan ik beide stabilisatie programma's toepassen in mijn filmprojecten.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2021, 11:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 27.09.2021 om 11:56 uur

Dag Rob

En welk van beide stabilisatieprogramma's is volgens jou het beste ? Is er een duidelijk verschil in kwaliteit of gebruiksvriendelijkheid ?

Groetjes

 

Ludio

mi-bo schreef op 27.09.2021 om 12:09 uur

@Ludio

Beste Luido.

Het gehele verhaal aandachtig gevolgt,na mijn reactie op 25.09.2021 om 19.32 uur

Voor U een wijs besluit om te overwegen om de nieuwste versie van MVDL 2022 aan te kopen,(huren is tegenwoordig ook mogelijk met 2 licenties) vermoedelijk zult U met MVDL 2016 ook audio problemen hebben.

Veel montage plezier voor in de toekomst met het mooie nieuwe pakket MVDL2022

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 27.09.2021 om 12:54 uur

Hallo @Ludio,

Op persoonlijke titel zou ik gaan voor de upgrade naar proDaD Mercalli V5 suite. U krijgt hier dan ook nog eens de standalone programma bij en het is een Life Time versie. Deze plug-in is zowel in VDL 2016 als in VDL 2022, maar ook alle andere Magix Pro X versies toe te passen. U zou natuurlijk ook nog proDaD Mercalli V2 kunnen gaan gebruiken.

Bij mij staan ze nu allebei op mijn werk PC

O ja, zelf heb ik nog geen audioprobleem ondervonden na het her-installeren van VDL2016 op mijn werk PC en mocht dat wel zo zijn laat het mij dan weten.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2021, 12:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludio schreef op 27.09.2021 om 15:19 uur

Dag Rob

Nogmaals hartelijk dank om mij op een vriendelijke en heldere manier te helpen.

Ter info nog dit : ik heb zojuist van Magix de code voor het ontgrendelen van Mercalli V4 gekregen. Hierdoor kon ik Mercalli ontgrendelen en verschijnt het logo niet steeds op de bewerkte fragmenten. Mijn probleem lijkt dus opgelost.

met vriendelijke groet

Ludio

Bol schreef op 27.09.2021 om 15:34 uur

Hallo @Ludio,

Met alle plezier heb ik u geholpen. Uiteindelijk zijn wij samen tot de juiste oplossing gekomen voor uw probleem.

Het doet mij zeker deugd om te lezen, dat Magix Duitsland u de juiste ontgrendelingscode voor Mercalli V4 hebt gegeven.

Ik zou zeggen bewaar deze goed op een veilige plaats, zodat u deze weer bij een volgende keer kan gebruiken.

Nu hebt u twee mogelijkheden om uw filmfragmenten te stabiliseren (proDaD Mercalli V2 en V4).

Ik wens u heel veel plezier met het samenstellen van uw filmprojecten

Met vriendelijk groet, Rob

PS. als u in VDL 2016 problemen ondervindt met het geluid (audio) dan verneem ik dat wel van u.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2021, 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-