Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.
Met welke Video Deluxe versie werkt u? Wat u zou kunnen doen, is om het Video Deluxe programma terug te zetten op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.
Mocht dit niet de oplossing zijn, upload dan even een afbeelding van uw probleem naar het forum. Dit doet u zo, klik op pijltje van de werkbalk en selecteer het bestand dat u wilt uploaden
Sorry dat het zolang heeft geduurd maar ik heb nu Magix 25 geinstalleerd en ook hier blijft het probleem dat in de preview monitor het videobeeld maar voor 1/4 is te zien en ook na de montage en het omzetten naar mpeg 4 blijft alles bij het oude er veranderd niets. Het bestand is een avi bestand en dat kan Magix niet aan alle andere programma`s wel. Hoe kan ik dat aanpakken zodat ik die bestanden ook met Magix video de luxe 2025 plus kan bewerken?
Allereerst wil ik u bedanken voor het vertrouwen dat u in mij stelde en het doormailen van uw probleemfilmpje.
Uiteindelijk heb ik uw probleem kunnen oplossen door gebruikmaking van Effecten > Weergave/animatie > Uitsnede.
Bij het analyseren van uw AVI bestand, zag ik dat er twee beeldresoluties zijn gebruikt. Het groene vlak hebt een resolutie van 3840x2160px en het filmfragment zelf een resolutie van 1920x1080px. Helaas heb ik hiervoor (nog) geen verklaring.
Het volgende heb ik gedaan. Zie het filmpje met datumbalk onderin.
U vroeg mij ook of het mogelijk was om een filmpje te maken zonder datumbalk onderin.