Preamp will niet activeren

beslo schreef op 03.12.2020 om 12:41 uur

Ik ontving gisterenavond mijn nieuwste versie van Sound Forge Audio Cleaning Lab 2 (al de 4e versie die ik ooit kocht in de loop van de laatste 20 jaar). Bij de zending was, zoals ik ook wou, een voorversterker voor een draaitafel.

Ik heb deze volledig volgens de instructies aangesloten (alle kabels zitten waar het hoort en de USB zit correct in de PC) en daarna de software gestart maar telkens ik een LP wil opnemen krijg ik de melding dat er een "external error" is en kan ik niets opnemen. Ik werk op Windows 10 (met alle laatste updates).

Iemand enig idee wat ik nog moet doen (ik heb ook al in Windows 10 gezocht en daar staat dat het device in orde is maar tegelijk ook wordt gezegd dat de status niet beschikbaar is??

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2020 om 12:49 uur

@beslo

Beste Beslo.

Uw oproep gelezen.

heeft Uw draaitafel zelf geen usb aansluiting,zoja, dan is dit direct aan te sluiten op Uw Pc en hoeft U geen gebruik te maken van de voorversterker.

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

beslo schreef op 03.12.2020 om 13:35 uur

@beslo

heeft Uw draaitafel zelf geen usb aansluiting,zoja, dan is dit direct aan te sluiten op Uw Pc en hoeft U geen gebruik te maken van de voorversterker.

Neen er is geen USB uitgang aan mijn draaitafel, vandaar dat ik de software met de pre-amp bestelde.

beslo schreef op 03.12.2020 om 14:10 uur

Ik ben er in geslaagd om de preAmp actief te krijgen. In de privacy settings van Windows moest je SoundForge toegang tot de microfoon geven. Nu werkt het.
Ik ontdekte dan wel dat de draaitafel die ik wou gebruiken (van Medion) een enorm vervormd geluid gaf. Ik heb dan mijn 40 jaar oude Technics in de plaats gehangen en die geeft wel een 100% perfect resultaat!

mi-bo schreef op 03.12.2020 om 14:17 uur

@beslo

Beste Beslo.

Dit is een positief bericht.

Ja, ik zelf heb ook een Technics installatie .

Fijn dat U de oplossing zelf op het Forum heeft gezet.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare Lp's.

M.vr. gr

Michael