Photostory: extra programma's extraheren op een externe harde schijf

frans-s9879 schreef op 15.10.2020 om 17:35 uur

Hallo. Ik heb photostorydeluxe 2021 geïnstalleerd op Bootcamp van mijn Apple desktop. Maar de externe bijhorende programma's (designelementen, menusjablonen enz.) installeer ik op een externe harde schijf omdat er te weinig opslagruimte is op Bootcamp. Maar als ik deze extra programma's wil extraheren, worden deze files in het programma photostory geïnstalleerd en niet op de externe harde schijf. Waarom lukt het niet om deze extra's volledig op de externe harddisk te installeren? Bedankt voor een antwoord

Reacties

mi-bo schreef op 15.10.2020 om 17:52 uur

@frans-s9879

Beste Frans.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum. .

Zelf heb ik geen Apple machine maar weet wel dat via Bootcam met Windows kan worden gewerkt.

Door MAGIX wordt de besturing van het programma op de schijf gezet waar Windows besturing staat, het programma kunt U op een gegeven moment met installeren optie Standaard (dan wordt het op de schijf gezet met Windows besturing)maar de optie aanpassen neemt dan kan de externe schijf worden aangesproken en wordt het programma in z'n geheel daar neer gezet, geld ook voor de extra programma's.

Hopend dat U iets heeft aan deze info.

M.vr. gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 16.10.2020 om 00:41 uur

Hallo Frans,

Voor zover ik het weet, wordt Photostory programma zelf altijd op de opstartschijf geïnstalleerd. Als u schijfruimte nodig hebt, dan zou u de Magix Downloadsmap kunnen verplaatsen naar een externe datadrager. Hiermee maakt u gelijk al ca. 10GB vrij.

Op een later tijdstip kunt u de verschillende paden zelf nog aanpassen. Start Photostory op en druk op "Y"

Let op!! Als u gebruik maakt van een externe datadrager en u ontkoppeld deze, dan kan het zijn, dat de schijfletter veranderd wordt als u deze weer aansluit op uw PC / Laptop, met als gevolg, dat de externe datadrager niet meer gevonden kan worden.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 16.10.2020, 00:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frans-s9879 schreef op 16.10.2020 om 17:22 uur

DANKJEWEL voor deze snelle reacties. Het fantastische programma én de extra's heb ik netjes kunnen installeren op een externe schijf. De boel draait wat langzamer, maar dat weet je als je de de interne HD niet gebruikt om een programma te laten draaien. MVG Frans

mi-bo schreef op 16.10.2020 om 19:30 uur

@frans-s9879

Beste Frans.

Een goed bericht,dat U met gegeven advies het mooie MAGIX product op een externe schijf heeft kunnen installeren.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product onder Windows.

M.vr.gr

Michael

Aangevinkte oplossing verwijderd wens geen presentjes van Bol.

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie