Photostory Deluxe versie 18.1.2.48: weergaveduur foto's op storyboard

voyageur schreef op 10.09.2022 om 19:00 uur

Hallo,

Vandaag opende ik het project waar ik thans aan werk en merkte op dat de plots de weergaveduur van mijn foto's gewijzigd werd naar 4.29 of 5.29 of 6.29 etc. waar aanvankelijk 5 of 6 of 7 als weergadeduur was ingevoerd.

Heeft iemand al zo iets tegengekomen en welke is dan de oplossing?

Vriendelijke groet,

Voyageur

Reacties

Bol schreef op 10.09.2022 om 20:39 uur

@voyageur

Beste Voyageur,

.....Plots de weergaveduur van mijn foto's gewijzigd werd naar 4.29 of 5.29 of 6.29 etc. waar aanvankelijk 5 of 6 of 7 als weergaveduur was ingevoerd.....

Er is niets aan de weergaveduur gewijzigd, alleen de manier van noteren. Zie tabel

29 frames = 1 sec

  • 4 sec. 29 frames is gelijk aan 5 sec
  • 5 sec. 29 frames is gelijk aan 6 sec
  • 6 sec. 29 frames is gelijk aan 7 sec

Voor zover ik het nu kan bepalen, hebt u filmpjes op de tussen gevoegd, die zijn op opgenomen als bv. 1920x1020 frames 29,97 frames.

Mocht u nog vragen hebben, dan zal ik ze proberen te beantwoorden.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.09.2022, 20:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.09.2022 om 20:46 uur

@voyageur

Ik herken Uw probleem niet.

Misschien een oplossing,

maak een map aan , project starten opslaan in/als 00001, dan nog een keer 00002.in aangemaakte map.

Beginnen met foto's tijd aan te passen, dan opslaan in/als 00003, dan 00003 weer op de tijdlijn plaatsen, veranderingen aan brengen opslaan als 00004 , enz, enz, dan zal het zeker lukken.

Gr

Michael

voyageur schreef op 11.09.2022 om 11:24 uur

Hallo,

Ik heb inderdaad tal van filmfragmenten van mijn 4K camera 29,97 frames/sec aan het project toegevoegd. Zou het daar dan aan kunnen liggen? Er zitten overigens geen fouten in het project maar met die 3,29 etc toestanden is het wat wennen. Ook is het zo dat de duur van de overgangen eveneens bv. 0,29 is voor 1 sec voor de foto's en dan weer 1 seconde is voor de overgangen tussen de video's.

Mi-Bo wat u voorstelde heb ik geprobeerd doch dat is geen oplossing omdat dit in het opgeslagen of hernoemd project geen wijzigingen aanbrengt. 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Vriendelijke groet,

Voyageur

mi-bo schreef op 11.09.2022 om 11:31 uur

@voyageur

Dank voor Uw feedback.

U schreef over Foto's vandaar mijn reactie.

Wat betreft 00001, 00002 verhaal, als er een wijziging wordt aangebracht, dan opslaan, wordt ergens anders een tijd van foto aangebracht weer met vervolg nummer opslaan, dat is het verhaal.

Maar als er stukjes film in wordt gezet wat ik nergens kon lezen, dan klopt mijn goed bedoelde antwoord niet.

Sc6

Michael

 

Bol schreef op 11.09.2022 om 13:19 uur

@voyageur

Hallo Voyageur,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Ik heb ook nergens gelezen, dat u filmfragmenten in uw MPH project gebruikte. Maar omdat er stond 4.29 was mijn conclusie, dat hier wel sprake moet zijn dat er filmfragmenten zijn toevoegt met een framerate van 29,97 per secondes, want er zitten 29 frames in één seconde.

Persoonlijk, zou ik mij hier verder niet aan storen. De weergaveduur blijft hetzelfde. Maar het waarom is en blijft voor mij ook een groot mysterie. Mocht ik het antwoord hierop vinden, dan laat ik het u zeker weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-