Photostory Deluxe 2022 kan slideshow niet exporteren, windows 10

sergevanrobaeys schreef op 02.02.2022 om 16:35 uur

Ik kan in het programma Photostory 2022 een volledige slideshow maken en die speelt ook probleemloos af in het preview venster. Maar ik kan de show niet exporteren naar een extern bestand vb: test.wmv of test.mp4. Het export bestand wordt wel aangemaakt maar bij het afspelen van vb: test.wmv in de windows media viewer (of andere VLC viewer) zie je geen beelden enkel de muziek is hoorbaar.

Reacties

mi-bo schreef op 02.02.2022 om 16:48 uur

@sergevanrobaeys

Beste Serge,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Als U het project exporteer als MP4( 1920 : 1080 ) naar externe drager zal het wel afspelen.

Beeld en geluid

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 02.02.2022 om 23:08 uur

Hallo @sergevanrobaeys,

....ik kan de show niet exporteren naar een extern bestand vb: test.wmv of test.mp4......

Uw probleem kan ik niet reproduceren. Ik heb een slideshow aangemaakt met Photostory 2022 versie 21.0.1.105.

De slideshow heb ik kunnen exporteren als een WMV en MP4 bestand met beeld en geluid.

Beide geëxporteerde Slideshowbestanden speel ik zonder enkel probleem af in zowel Media Windows Player als in VCL Media Player met beeld en geluid.

Waarschijnlijk wordt uw videokaart door Photostory 2022 niet ondersteund. Wat u zou kunnen proberen is om de Videomodus op CPU te zetten. Dit doe u zo:

  • start Photostory op
  • ga naar: Bestand / Instellingen / Programma of druk op "Y"
  • open het tabblad Apparaatopties
  • zet de videomodus op CPU en klik op OK

Succes, Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2022, 23:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sergevanrobaeys schreef op 03.02.2022 om 12:48 uur

Beste, Bedankt voor de info, maar geen succes. Uiteindelijk heb ik deze morgen het oude photostory 2018 programma verwijderd (via windows) alsook de photostory 2022 versie en de doel-,werk-mappen met magix weggedaan. En daarna Photostory 2022 opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles terug normaal.

Bol schreef op 03.02.2022 om 13:01 uur

Hallo @sergevanrobaeys,

Het doet mij deugd om te lezen, door alle voorgaande Magix Photostory programma's te verwijderen en dan alleen Photostory 2020 opnieuw te installeren alles weer als vanouds werkt. Bedankt👍 voor deze koppeling. Heel veel succes met het maken van uw slideshows.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sergevanrobaeys schreef op 05.02.2022 om 18:17 uur

Bij het tweede project was het terug mis, Na de export was er terug enkel klank en geen beeld. Was wel eigenaardig aangezien het eerste project wel geslaagd was. Bij nader toezien in Bestand> Instellingen> Programma stond er nog een verwijzing naar een vroegere werkmap C:\Program Files\MAGIX\Photostory Deluxe\2018\MusicEditor\MusicEditor.exe , ik heb dus 2018 vervangen door 2022 en alles werkt nu terug normaal. Efkens zweten het is de eerste maal dat ik zoveel miserie heb met het installeren en ik werk al met Magix sedert 2005.

Bol schreef op 05.02.2022 om 18:55 uur

@sergevanrobaeys,

Hallo Serge,

Zeer vreemd, want als Photostory 2018 is verwijderd en er dan Photory 2022 installeert, dan zou / mag je verwachten, dat de audio-editor ook naar juiste map verwijst. Waarom dat nu niet gebeurt, is voor mij een groot raadsel. Ik zal vanavond eens kijken of ik dit kan reproduceren. Bedankt👍 voor uw terug koppeling.

Met vriendelijke groet, Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 05.02.2022, 19:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.02.2022 om 23:55 uur

@sergevanrobaeys

Hallo Serge,

Uw probleem heb ik niet kunnen reproduceren. Ik heb in Photostory 2022 bewust de Audio-editor laten verwijzen naar:

Nadat ik de programma-instellingen via: Bestand \ Instellingen \ Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden heb gedaan, dan wordt de Audio-editor ook gewijzigd naar de standaardwaarden.

Helaas, heb ik er geen verklaring voor, waarom het bij u op C:\Program Files\MAGIX\Photostory Deluxe\2018\MusicEditor\MusicEditor.exe is blijven staan.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.02.2022, 23:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sergevanrobaeys schreef op 06.02.2022 om 09:12 uur

Bedankt , Rob voor uw feedback, ik begrijp het ook niet maar het bijzonderste is dat alles nu perfect werkt toch een fantastisch programma met zeer veel mogelijkheden, we zijn weer creatief bezig met onze foto's.

Bol schreef op 06.02.2022 om 11:05 uur

@sergevanrobaeys

Hallo Serge,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat bij u Photostory 2022 weer perfect werkt. Inderdaad, er zitten zeer veel mogelijkheden in Photostory. Ik wens u heel veel succes met het maken van uw slideshows.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-