Photostory Deluxe 2021 werkt niet goed.

jos-grims schreef op 05.11.2021 om 12:49 uur

Photostory Deluxe versie 2021 . Sinds een jaar gebruik ik deze versie, maar al een tijdje werkt het allemaal niet goed. Bijvoorbeeld als ik enkele foto's wil verplaatsen naar een andere plek loopt het programma vast. Het laden van een nieuwe folder kan ook niet meer. Mijn configuratie : Windows 10, CPU:3.20 Ghz. Ram 16 Gb, Nvidia. Wat zou het probleem kunnen zijn >

Voorlopig ga ik mijn oude versie uit 2015 gebruiken want die werkt nog perfect !

Reacties

mi-bo schreef op 05.11.2021 om 12:57 uur

@jos-grims

Beste Jos.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Gezien versie MFS2015 wel goed werkt, zou het een grafische(video)kaart probleem kunnen zijn,want geheugen heeft U genoeg heeft U al gekeken of er geen update voor de NVIDIA kaart is.

.Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

jos-grims schreef op 05.11.2021 om 13:04 uur

Al bijna een jaar werkt het wel met dezelfde grafische kaart dus vreemd dat het sinds kort niet naar behoren werkt.

Bol schreef op 05.11.2021 om 14:19 uur

@jos-grims

Hallo Jos,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Aangezien Photostory 2021 eerder geen problemen gaf, zal het niet aan NVIDIA kaart liggen. Heb u Photostory al eens op de standaard programma instellingen teruggezet? Zo niet, ga dan naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten.....

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.11.2021 om 14:28 uur

@jos-grims

Hallo Jos,

Hier nog een aanvulling.

Mocht d.m.v. het bovenstaand gegeven antwoord uw probleem niet zijn opgelost, verwijder dan eens het Photostory.ini. Dit INI bestand kan corrupt zijn geworden. Als u het INI-bestand verwijdert, dan worden ook nu alle programma-instellingen en eventuele configuratiefouten hersteld. Bij het opstarten van Photostory 2021wordt het INI-bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes, Rob

Gewijzigd i.v.m. het plaatsen van de juiste afbeelding

Laatst gewijzigd door Bol op 05.11.2021, 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.11.2021 om 14:34 uur

@jos-grims

 

Beste Jos.

Als U INI-bestand verwijderd, bent U al de gemaakte back _up die nu opgeslagen zijn (automatisch opgeslagen)kwijt.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 05.11.2021 om 14:50 uur

@jos-grims

Hallo Jos,

Het is overbodig om als u Photostory.ini bestand hebt verwijderd om daarvan een back-up van te maken, want deze staat er namelijk al boven zie: Photostory.bak.

Als u via Bestand / instellingen / programma-instellingen... Photostory reset en / of Photodeluxe.ini bestand verwijderd hebt, dan bent u de back-up bestanden zeker niet kwijt, alleen u ziet ze dan niet meer in: Back-up project laden... maar staan nog wel op uw harde schijf.

U klik gewoon op Back-up zoeken.....

Groet, Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 05.11.2021, 15:32, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jos-grims schreef op 05.11.2021 om 22:52 uur

Photostory Deluxe 2021 werkt weer goed.

Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten is uitgevoerd en het bestand  Photostory.ini. verwijderd.

Back_ups zijn niet weg en na opstarten staat Photostory.ini er weer.

Ontzettend bedankt voor de hulp.

Groeten Jos

Bol schreef op 05.11.2021 om 22:57 uur

@jos-grims

Hallo Jos,

Het doet mij deugd om te lezen, dat Photostory 2021 weer goed werkt. Succes met het samenstellen van uw slideshows.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-