Photostory Deluxe (2017) Camera-.Zoombeweging

disguise schreef op 18.10.2016 om 16:16 uur

Sinds kort Photostory Deluxe geupdate, download via internet

.

Bij gebruik vanhet effect Camera-/zoombeweging, met name van links naar rechts en van rechts naar links, is er op de TV (HD) een zwarte balk te zien. Op de PC is deze niet te zien. Bij andere effecten is dit niet het geval. In de vorige versies van Photostory had ik hier geen last van.

Ik werk met Windows10 Pro 64 bit

Systeem: AMD Athlon 64x2 Dual Processor 6000+ 8,0 GB Ram, NVIDIA Geforce 8500 GT

Reacties

mi-bo schreef op 18.10.2016 om 17:34 uur

Hallo disquise,

na de download installatie en registratie, is daarna via hulp gratis download de aanvullende programmas geinstalleerd, en online geactualiseerd.

gr

Michael

disguise schreef op 18.10.2016 om 18:14 uur

Ja dat is gebeurd.

RiViS schreef op 18.10.2016 om 19:03 uur

Graag een nadere aanduiding over de balk: waar zit hij precies en hoe groot is hij (t.o.v. de rest van het beeld). Een foto er van zou nog beter zijn..

groet,

Rijk

disguise schreef op 18.10.2016 om 19:19 uur

Hallo Rijk. De balk zit links of rechts op het scherm. Afhankelijk of je van links naar rechts zoomt of van rechts naar links. Op de foto wordt gezoomd van rechts naar links. De balk is ongeveer 7 á 8 cem breed over de heel hoogte van het TV-scherm.

Groet Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 18.10.2016 om 21:56 uur

Hallo,

Even meedenken met jouw en Rijk

1. Staat TV instelling juist ingesteld?

2. Zijn je foto's 4:3 of 16:9?

3. Is de juiste programma instelling gebruikt.

Groet,

Rob 

disguise schreef op 18.10.2016 om 22:12 uur

Hallo Rob,

TV staat juist ingesteld.

Foto's zijn 16:9

Programma ingesteld op automatisch beeldvullend

groet

Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 18.10.2016 om 22:27 uur

Hallo Jacq,

Oké, dit lijkt mij in orde.

Nu heb ik nog een andere vraag, in welk format exporteer je het project en hoe speel deze af op de je TV. Is dit via een USB stick, een harde schijf, een mediaplayer, DVD of Bluray.

Groet,

Rob

disguise schreef op 18.10.2016 om 22:39 uur

Hallo Rob,

Ik exporteer niet maar kies in het progamma voor de knop branden en kies dan voor DVD (tv met beeldbuis)

Andere opties Blue Ray (heb geen Blue Ray brander) en  HDTV dvd, gaat te weinig op de dvd.

Afspelen doe ik wel met een Blueray/dvd speler.

Het gaat al jaren op deze manier en nooit een probleem gehad tot nu met de nieuwste versie.

Groet,

Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 19.10.2016 om 15:18 uur

Hallo Jacq,

Mijn laatste versie van Fotostory is 2016. De nieuwste heb ik nog niet. Ik heb geprobeerd op e.a. uit te sluiten. Op dit moment, zou ik niet weten hoe dit op te lossen is. .

U brand nu op een DVD. U kunt een project van ca. 25 minuten, als de blu-rayspeler het afspelen ondersteund, op een DVD+R van 4,7GB  branden als BluRay, met de standaard DVD brander van uw computer.

Succes,

Rob

granddadmd schreef op 19.10.2016 om 17:45 uur

Jacq,

een vraag waar komen de foto's vandaan,

is het bv. van een IPhone klopt het.

zijn de fotos 3:2 dan is bij het opstarten van het project noodzakelijk dat aangegeven wordt wat de bedoeling is.

groetjes

opa mike

disguise schreef op 19.10.2016 om 20:07 uur

Hallo opa Mike,

Foto's komen gewoon van een fototoestel, dat ingesteld staat op 16:9

Groet

Jacq

disguise schreef op 19.10.2016 om 20:08 uur

Hallo Rob,

Toch bedankt voor de suggesties. Als je een keer de nieuwste versie hebt en je loopt tegen hetzelfde probleem op kun je nog eens aan me denken.

Dank je wel en groetjes

Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 19.10.2016 om 21:58 uur

Hallo Jacq,

Mocht ik toevallig het antwoord weten, dan zal ik je dat laten weten via dit forum of een persoonlijk bericht.

Groet,

Rob

disguise schreef op 19.10.2016 om 22:11 uur

Oké, Rob bedankt .

Jacq

disguise schreef op 25.10.2016 om 16:28 uur

Helaas nog geen oplossing voor dit probleem!!

Voormalige gebruiker schreef op 25.10.2016 om 22:06 uur

Hallo Jacq,

Vandaag heb ik Photostory Deluxe binnen gekregen en direct geïstalleerd. Ik zie nu wat je bedoeld. Ik heb het volgens mij kunnen reproduceren.

1. twee foto's met een format 16:9 op de tijdlijn gezet.

2. klik op de FX / weergave & anim. / camera-/zoombew

3. klik in beweging in richting

4. activeer een foto en klik op links en doe dit ook op de tweede foto voor rechts

5. Het afspelen in het previewvenster is alles in orde

6. Ik heb een DVD gebrand en zie dat het beeld 4:3 wordt met als gevolgd zwarte banen links en rechts bij het afspelen.

Dit is het beeld, nadat ik het als het heb geëxporteerd naar mpeg-4

Dit is het beeld, nadat ik het op een DVD+R 4,7GB heb gebrand.

Ben er nog niet achter gekomen waarom dit zo is. Zelf denk ik dat dit een programma fout is.

Ik laat nog van mijn horen.

Groet,

Rob.

PS. exporteer je project eens uit naar bv. een mpeg-4 bestand en als je de mogelijkheid heeft speelt deze dan eens af op uw TV

aanvulling 25-10-2016 22:20uur

Ik heb ook het zelfde bestand geëxporteerd als mpeg-2 / DVD met als resultaat links en rechts zwarte balken.

Conclusie 1:

De fout moet worden gezocht in mpeg-2 / DVD (720x576px)

Conclusie 2:

Al de voorgaande handelingen gedaan in Fotostory 2016. Hier heb ik de fout niet gezien. Alles is in orde.

Ik heb jouw probleem voorgelegd bij Magix Support in Duitsland. Als ik een antwoord vanuit Duitsland krijgt, zal ik je weer informeren

4x gewijzigd i.v.m. aanvullingen en een verbeterd antwoord

disguise schreef op 26.10.2016 om 00:07 uur

Hallo Rob,

Geweldig, is precies het probleem waar ik mee zit. Ik zal de voorgestelde opties ook nog uitproberen.

Wacht met spanning je berichten af over de antwoorden van Magix.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet

Jacq

granddadmd schreef op 26.10.2016 om 10:19 uur

Jacq, zoals de movie die ik mee heb gestuurd, kan ik een volledig beeld op de Tv krijgen
bij het opstarten heb ik de voorpagina weg geklikt en de foto’s in het storyboard geopend, deze tekst moest ik eerst aanpassen

wat ik heb gedaan, eerst de foto geactiveerd, dan uitsnede, dan optie  zoomen, dan de richting gekozen
dit is mijn resultaat. 

[[VIDEO:cloud://]]

groetjes.
opa Mike
2x gewijzigd op dat filmpje niet mee gezonden werd

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2016 om 10:43 uur

Hallo Jacq,

Volgens mij is het onderstaand antwoord niet aan de orde.

Jij heb al eerder aangegeven dat je niet werkt met foto's 3:2 maar 16:9. 

Zoals ik al opmerkte in mijn antwoord, heb ik en u deze foutmelding niet in Fotostory 2016

Rustig het antwoord van Magix afwachten zou ik zeggen.

Groetjes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 27.10.2016 om 19:51 uur

Hallo Jacq,

Omdat dit probleem, meerdere gebruikers kunnen hebben, heb ik gekozen om dit antwoord uit Magix Duitsland niet via een PB te doen, zoals wij hadden afgeproken, maar direct op Magix.info te plaatsen.

Het goede nleuws is, dat het een programma BUG is en dat deze wordt verholpen met een volgende patch (Udate).

Het slechte nieuws is: Waneer deze update uitkomt, is door Magix Duitsland niet aangegeven.

Wat je voorlopig zou kunnen doen is, omdat je in het bezit bent vann een blu-ray speler,  je project op een Blu-Ray te branden. (op een DVD+R 4,7GB kan je een project van ca. 25min met uw Brander in de PC branden) Je Blu-Ray speler moet deze wel ondersteunen.  Mijn LG Blurayspeler doet dat wel. Het is het proberen waard.

Groet,

Rob

disguise schreef op 27.10.2016 om 20:01 uur

Hallo Rob,

Ik kan mij voorstellen dat meerdere mensen dit probleem hebben, dus de antwoorden via Magix.info is uiteraartd ook geen probleem.

Ik kan inderdaad een project branden als Blue Ray. Tot nu bestaat mijn project altijd uit 3 maanden (wandel)foto's, dus per kwartaal, hetgeen ongeveer 3 x 25 min duurt.

Ik heb mijn laatste project (3e kwartaal) nu al helemaal aangepast, de zoombewegingen vervangen door andere effecten.

Ik start nu met project 4e kwartaal, waarbij ik de maand oktober eens ga proberen deze als Blue Ray te branden. Het duurt wel een stuk langer dacht ik. Kan ik dan wel de zoombewegingen gebruiken of dan ook niet?

Bedankt voor je info.

Groetjes

Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 27.10.2016 om 20:51 uur

Hallo Jacq,

Volgens mij kan je de zoombewegingen gebruiken. (net een proefje gebrand als blu-ray). en afgepeeld op mijn TV 

Wat ik je ook kan melden is, dat je foto's veel scherper op een Led TV wordt afspeelt.

Ik zou zeggen probeer het uit.

Ik heb nog een hint.

Ik brand mijn projecten altijd als een ISO bestand. Zet bij 1. brander op Image recoder. Daarna brand ik dit ISO bestand met het freeware annyburn programma op een DVD.  te downloaden bij http://www.anyburn.com/ Zo voorkom je verspilling van DVD's

Succes,

Rob

disguise schreef op 27.10.2016 om 21:12 uur

Hallo Bob,

Prima ga ik zeker proberen. Ik brand sowieso altijd eerst op een RW en als alles goed is op een R DVD.

Heb anyburn al gedownlosd!

Bedankt voor de tips.

Jacq