Photostory De Luxe

Elizabeth-Gankema schreef op 13.03.2021 om 12:22 uur

Sinds jaren maak ik de mooiste filmpjes met dit programma. Ieder jaar weer een nieuwe versie. Maar wat is het dit jaar een slecht programma. Ik krijg er helemaal de kriebels van! En ben het spuugzat! Iedere keer is er wat mis. Telkens heb ik het opnieuw geprobeerd, maar wordt ik weer gefrustreerd doordat teksten en leuke stijlen gewoon weer verdwijnen. Bah!

Reacties

Bol schreef op 13.03.2021 om 15:30 uur

@Elizabeth-Gankema

Hallo Elizabeth,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers, dat geheel losstaat van Magix Support.

Wij, als moderators en forumleden geven op dit forum antwoorden / oplossingen aan andere forumleden, zodat hij of zij weer lekker verder kunnen gaan zijn of haar hobby. Als u uw frustratie en / of klachten over een bepaald onderwerp / programma kwijt wilt, dan kunt u dit het beste rechtstreeks aan Magix Support doen. Wij kunnen hier niets mee.

Maar goed, ik begrijp uw frustratie wel. Maar wat zijn nu eigenlijk precies u problemen? Het kan zijn, dat door uw eigen toedoen de teksten en stijlen verdwijnen. Slaat u uw projecten wel regelmatig tussendoor op, zodat u altijd weer op een eerder nog goed project kan terugvallen. een MPH project bestaat alleen maar uit verwijzingen. Zelf sla ik mijn projecten om het uur op. Bv 001.naam. MPH, 002.naam.MPH, etc...

Groet, Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.03.2021, 15:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Elizabeth-Gankema schreef op 13.03.2021 om 23:21 uur

Hallo Bol,

Bedankt voor de vriendelijke reactie. Tja, ik heb gedaan wat ik kon. Ook ben ik gewend om regelmatig op te slaan.

En de klachten doorgestuurd naar de support, maar nooit een reactie gehad, vandaar mijn kriebels. En de telefoon wordt nooit opgenomen. Nouja, ik zie wel, als het zo doorgaat stap ik over op een ander programma.

Nogmaals bedankt, met vriendelijke groeten van Elizabeth

Bol schreef op 13.03.2021 om 23:58 uur

@Elizabeth-Gankema

Hallo Elizabeth,

Magix Support is voor technische vragen alleen nog maar via een ticket bereikbaar en dan kan het zeker 5 á 7 werkdagen duren voordat u een antwoord terugkrijgt.

U zou uw frustraties ook eens kunnen sturen naar in infoservice@magix.net (sales) misschien krijgt u hier wel gehoor.

.....doordat teksten en leuke stijlen gewoon weer verdwijnen..... 

Als ik de bovenstaande zin goed interpreteert, krijg ik het gevoel, dat u hiermee bedoeld, dat bij het uitkomen van een nieuwe Photostory versie ook teksten en stijlen verdwijnen. Is mij denkwijze juist?

Kunt aangeven welke stijlen u bedoeld?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Elizabeth-Gankema schreef op 14.03.2021 om 07:54 uur

Goedemorgen Rob, wat fijn dat u met me meedenkt. Ik werd vanmorgen wakker met de gedachte hoe ik in vredesnaam iemand kan bereiken die me met dit euvel kan helpen. Hoe kom ik aan een ticket? Ik wist niet dat dat de bedoeling was. Is dat Magix Support? Ik heb geen idee hoe ik daar kom! Ik heb meerdere keren een foutmelding gedaan, maar kreeg hier geen reactie op. Is het Nederlandstalig en is infoservice@magix.net ​​​​​​Nederlandstalig? Ik kan het ook wel in het Engels hoor, maar het is handig te weten welke voertaal gebruikt kan worden.

Ik ben echt heel blij met de filmpjes die ik al heb gemaakt in de loop der jaren, maar het programma is nu zo instabiel dat ik het niet echt leuk meer vind.

Uw gedachte over het verdwijnen van stijlen heeft u niet goed begrepen. Het programma blijft op zich wel goed zoals het is, maar de filmpjes zelf blijven niet intact. Ik heb bv. een titel gemaakt die opeens weg of verschoven is naar een compleet andere plek na een volgende handeling. Klopt het ook dat foto's van het filmpje wat je aan het maken bent pertinent in hetzelfde mapje moeten zitten? Ook die kunnen later uit het filmpje weg zijn als ik ze uit een ander mapje gehaald heb.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb gemaakt en dat u me de weg kunt wijzen waar ik eigenlijk moet wezen, alwaar ik ook reactie van krijg.

Met vriendelijke groeten van Liesbeth

mi-bo schreef op 14.03.2021 om 08:26 uur

@Elizabeth-Gankema

Beste Elizabeth,

Uw oproepen en antwoorden gelezen. Wat betreft plaatsen van teksten, misschien heeft U hier iets aan

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7507910/

Wat betreft in voegen van foto's deze moeten wel op de Pc of data drager staan( als bv data drager wordt verwijderd en daar staat een foto in die u heeft gebruikt, zal hij niet meer in het project staan, mist het is geëxporteerd )

Als U een ticket aan wilt maken naar MAGIX Support gaat via deze weg

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

In mijn mi-bo map staan nog meer filmpjes met uitleg waar u iets aan heeft.

Blijf gezond

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 14.03.2021 om 10:38 uur

@Elizabeth-Gankema

Hallo Elizabeth, 

Wanneer een Magix programma u vraagt om een foutmelding door te geven, dan wordt deze foutmelding doorgestuurd naar Magix Duitsland, maar u als gebruiker krijgt hierop nooit een antwoord terug. Als u een technisch probleem hebt, dan is het beste, dat u dit doet via het aanmaken van een ticket. Zij hebben dit het liefst in het Engels, maar het mag ook in het Nederlands. klik hier op om een ticket aan te maken: Hoe neem ik contact op met Magix Support 

Een .MPH projectbestand bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Daarom kunt u het beste alle gebruikte foto's, filmpjes ed. in een en dezelfde map te plaatsen.

Mijn advies, zet tijdens het opnieuw aanmaken van een project een vinkje bij: Media naar projectmap kopiëren. Nu worden alle gebruikte gegevens zoals foto's, filmpjes, ed.. automatisch in de door u opgegeven map gekopieerd en blijven alle gegevens netjes bij elkaar staan.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 14.03.2021, 10:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.03.2021 om 10:56 uur

@Elizabeth-Gankema

Hallo Elizabeth,

Hier een voorbeeld.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Elizabeth-Gankema schreef op 14.03.2021 om 22:26 uur

Rob en Michael, fantastisch zeg, hartelijk dank voor de tips. Hier zal ik mee aan de slag gaan.

Het toeval wil, dat ik vandaag zonder enig probleem weer aan mijn huidige filmpje heb kunnen werken!!!

Met vriendelijke groeten van Liesbeth

Bol schreef op 14.03.2021 om 22:54 uur

@Elizabeth-Gankema

Hallo Elizabeth,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u vandaag eindelijk weer zonder enige probleem aan uw huidige filmpje hebt kunnen werken. Ik spreek de wens uit, dat wij enigszins bij u de frustratie hebben kunnen wegnemen. ik wens u heel veel succes met het samenstellen van uw slideshows (filmpjes)

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.03.2021, 22:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-