Photostory 2023 loopt bij opstarten meteen vast

jc.van.dinteren schreef op 06.05.2023 om 10:59 uur

Bij het opstarten van Photostory de Luxe 2023 loopt deze meteen vast. Gisteren werkte het programma nog goed. In de tussentijd is niet aan het programma of de computerinstellingen gewijzigd. Ik werk met Windows 11.

Ik heb het programma opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Ik heb het als administrator proberen op te starten, maar zonder resultaat. Een andere poging was het photostory.ini te verwijderen, maar dat is niet te vinden (waarschijnlijk vanwege de nieuwe installatie?).

Wie heeft een oplossing?

Reacties

Bol schreef op 06.05.2023 om 12:14 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Na een herinstallatie van Photostory 2023 moet Photostory.ini gewoon weer aanwezig zijn. Als u deze nog niet kan terugvinden, dan zit daar uw probleem.

Voorbeeld Windows 10

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. Zo kunt u de verborgen mappen en extensies weergeven in W10 | 11

Laatst gewijzigd door Bol op 03.11.2023, 12:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 07.05.2023 om 12:00 uur

Beste Rob,

Dank voor je tip. Ik heb alle mappen en bestanden op zichtbaar gezet, maar het ini-bestand niet kunnen vinden. Niet in de map C:\Program Files\MAGIX\Photostory deluxe 2023 en ook niet met de zoekfunctie.

Vervolgens Photostory verwijderd, voor de zekerheid de registry opgeruimd en 'custom clean' uitgevoerd met CCleaner. Het programma opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Ook nu is het ini-bestand niet te vinden.

Wat mij nu wel opvalt is dat jouw verkenner en de inhoud ervan er geheel anders uitziet als die van mij. Ik kan de verkenner wel laten zoeken naar het ini-bestand, maar de eerste twee stappen die jij aanraadt kan ik niet nemen in de lay-out op mijn computer. Ook de mappenstructuur is (daardoor?) compleet anders. Ligt hier mogelijk de oorzaak dat ik het niet voor elkaar krijg? Print screens zijn bijgesloten

.

Met vriendelijke groet,

Jacques

Bol schreef op 07.05.2023 om 12:58 uur

Hallo Jacques,

U zoekt in de verkeerde map.

U moet gaan naar:

C:\Gebruikers\Uw Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2023_Deluxe

Als ik de zoekopdracht Photostory.ini geeft, dan wordt het INI bestand weldegelijk gevonden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.05.2023 om 15:37 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Mocht uw problemen nog niet zijn opgelost verwijder en installeer Photostory 2023 opnieuw. Om de software optimaal opnieuw te installeren doe dan de volgende stappen:

  • Selecteer "Alle instellingen> Apps> Apps en onderdelen"
  • Selecteer "Magix Photostory" en klik op "Verwijderen".

Verwijder vervolgens de volgende mappen (als deze aanwezig zijn) op de paden:

  • C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2017_Deluxe\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2018_Deluxe\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2019_Deluxe\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2020_Deluxe\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2021_Deluxe\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2022_Deluxe\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2023_Deluxe\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2017_Deluxe\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2018_Deluxe\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2019_Deluxe\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2020_Deluxe\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2021_Deluxe\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2022_Deluxe\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2023_Deluxe\

Als u de mappen "ProgramData" en "AppData" niet ziet, selecteert u "Mapopties" in het Configuratiescherm van het systeem en activeert u de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven".

Zie voor her installatie deze link: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.05.2023, 16:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 09.05.2023 om 17:19 uur

Beste Rob,

Het probleem is opgelost. Het .ini bestand heb ik gevonden en verwijderd, maar dat bleek niet voldoende. Vervolgens jouw tweede suggestie gevolgd en nu werkt het programma weer prima. Hartelijk dank voor het meedenken!

Met vriendelijke groet, Jacques

Bol schreef op 09.05.2023 om 17:25 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Het doet mij deugd om te lezen, dat door mijn twee suggestie uit te voeren uw probleem is opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling

Met vriendelijke groet,
Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-