PC wel/niet geschikt voor Foto's op CD&DVD 8 luxe

BHuisjes schreef op 17.03.2010 om 17:18 uur
Hi,

Zojuist Magix Foto's op CD & DVD * deluxe gekocht. Dit op advies van een vriend. De verkoper wist niet of mijn PC voldoende capaciteit , vereiste opties en/of mogelijkheden, heeft voor goed gebruik van het programma.

Mijn PC met een Pentium 4 processor 1700 Mhz, 1 Gb intern, voldoende schijfruimte, een DVD schrijfstation draait XP (SP3). De vraag is of de grafische kaart NVIDIA Geoforce2 MX/MX 400 wel voldoende is om zonder problemen met het programma te werken.

Graag reacties en ervaringen.

Be Huisjes

P.S.
Ik overweeg het pakket (nog ongeopend) terug te brengen omdat ik denk dat mijn PC niet of minder geschikt is?  

Reacties

Polders schreef op 17.03.2010 om 18:13 uur
Beste BHuisjes, op de website van Magix staan de systeemeisen vermeld.
Voor Microsoft ® Windows® XP | Vista™| 7™

Minimale configuratie:

• PC met Intel® Pentium® of AMD® Athlon® vanaf 1 GHz, minstens 512 MB werkgeheugen
  • 16 bit geluidskaart, DVD-station, Microsoft® compatibele muis
  • Ruimte op de harde schijf voor programmagegevens minstens 500 MB, voor videodata minstens 1 GB (5 GB aanbevolen)
  • SVGA-grafische kaart met min. 32 MB RAM, Foto's op CD & DVD 8 deluxe: min. resolutie 1024 x 600. Alle andere programma's bij levering: min. resolutie 1024 x 768 bij 16-bit high-colour3D-powereffecten met OpenGL / DirectX 9 ondersteuning en Microsoft® Windows Media Player™ vanaf versie 7.0. Min. 32 MB XVGA-kaartgeheugen voor 3D-powereffecten in HD-fotoshows (64 MB aanbevolen).

Minimale eisen voor hardware-versnelde preview:

• DirectX 9.0c compatible grafische kaart, minst. 128 MB grafische kaart geheugen (aanbevolen wordt 256 MB+) en Pixelshader 2.0, ATI X300 en beter, NVIDIA GeForce 6600 en beter
  • CD's branden met SCSI- of IDE-CD-R(W)-brander, DVD's met DVD-/+R(W)-brander en Blue-ray discs met Blue-ray brander
  • MAGIX Online Services en geïntegreerde browser alleen met internetverbinding en Microsoft Internet Explorer™ vanaf versie 6.0
  • Min. 56 kBit modem voor het overdragen van beeldscherminhoud via internet. ISDN of hogere internetverbindingssnelheid aanbevolen.
Overweeg de PC te upgraden voor veel voldoening met Foto's op CD&DVD.
Veel succes