Reacties

Bol schreef op 22.02.2024 om 18:22 uur

Hallo @Xinga,

Persoonlijk zou ik gaan voor een Intel i7 14700, 32GB RAM geheugen, Nvidia videokaart uit de 40 serie en M.2 SDD schijf gaan. Maar mij advies is om contact op te nemen met een gerenommeerde computerzaak bij u in de buurt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Xinga schreef op 23.02.2024 om 11:48 uur

Dank voor antwoord. Ik had zelf al nodige research gedaan op diverse -vnl videobewerkingsfora, maar daar adviseert men vnl op Adobe Premier achtige giga profi pakketten. Ik vroeg me dus af wat beste advies voor Mgix Video Xpro was.

Helaas zijn er geen gerenommeerde computerzaken meer in Utrecht en omgeving. Failliet of opgeheven.

Ook Azerty advies gevraagd. Upgrade is al gauw met i7 14700 + MB 890 tot 1100 euro

Ik bezir Pro X13 is deze ook al met AV1 codec of adviseer je nwe pro x15 upgrade??

dank

 

 

 

Bol schreef op 23.02.2024 om 14:12 uur

Hallo @Xinga,

Klopt, de winkels van Paradigit in Utrecht zijn gesloten, maar ze zijn via het internet te benaderen voor advies. U zou ook eens bij Coolblue binnen kunnen lopen en daar om advies te vragen.

Pro X13 bezit geen AV1 codec Pro X15 wel. U hebt in beide Pro X versie de beschikking over de h.265 (HEVC) codec.

Vraagje, waarom AV1?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Xinga schreef op 23.02.2024 om 16:14 uur

AV1 wordt bij aanbieding upgrade X15 als belangrijke kwaliteit aangeprezen. zo ook infusion engine 3. Bij Coolblue heb ik meestal zelf meer kennis overgedragen dan omgekeerd.

Overigens Intel komt eind van dit jaar met compleet nieuw platform i.p.v. lga1700 en nieuwe processor range.