PC + BACKUP GECRACHED hoe terug aan programma geraken?

ROGER-VANDERSTAPPEN schreef op 15.10.2021 om 19:19 uur

Beste, Pc gecrached ( windows 10 niet meer leesbaar ) en backup kan nog gedeeltelijk gelezen worden. Ik had video de luxe 2017 + upgrade met P3 serienummer. Kan ik programma terug downloaden? Waar zou ik veiligheidscopies / backups die regelmatig gemaakt worden tijdens maken van films kunnen terugvinden ( in welke files?) Ik heb nu een laptop gekocht HP .Alvast bedankt .

Reacties

mi-bo schreef op 15.10.2021 om 23:06 uur

@ROGER-VANDERSTAPPEN

Beste Roger.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

U kunt via

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ 

MVDL2017+ terug vinden +serienummer.

En wat betreft de gecrashte harde schijf,er zijn computer speciaalzaken, die een back-up van Uw schijf kunnen maken,dit is niet goedkoop.

Maar heeft U de regelmatig gemaakte back-up niet opgeslagen op een externe drager.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 15.10.2021 om 23:08 uur

@ROGER-VANDERSTAPPEN

Hallo Roger,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

Uw PC is gecrasht. U hebt een HP laptop gekocht waar u Video Deluxe 2017 weer op wilt installeren. Dit kunt u zo doen: Waar kan ik mijn serienummer en installatieprogramma vinden?

Als u uw veiligheidskopies / back-ups op de gecrashte schijf hebt opgeslagen, dan bent u deze waarschijnlijk kwijt, maar als u deze op een externe datadrager hebt opgeslagen, dan zal u deze uw laptop kunnen / moeten aansluiten en dan naar de map gaan waarin u de veiligheidskopie hebt opgeslagen.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 15.10.2021, 23:38, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.10.2021 om 00:19 uur

@ROGER-VANDERSTAPPEN

Hallo Roger,

Even een aanvulling op mij eerder gegeven antwoord.

Als bij u de updateservice is verlopen van VDL2017, dan kunt u alleen nog maar de basisversie installeren.

Succes met het opnieuw opzetten van u HP laptop.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 16.10.2021 om 00:57 uur

Hallo Roger, ter info, een veiligheidskopie heeft een andere extentie dus uwprojectbestand.mvd
en een projectbestand heeft de extentie uwprojectbestand.mvp ( de P van project, dus Magix Video Project )
Dus even met de zoekroutine op uw computer met *.mvd naar uw bestand
Mvg Kees

ROGER-VANDERSTAPPEN schreef op 16.10.2021 om 14:05 uur

Iedereen bedankt voor info,

ik had, om mijn pc desktop minder te belasten, al mijn videos ( zowat 600 Gb van 25 jaar reizen) op een aparte nieuwe harddisk gezet. Deze is niet meer bruikbaar..leeskop hangt naast leesarm... ik ga proberen schijven te verwisselen met een nieuwe, zelfde type disk. Maar dat zal waarschijnlijk niet lukken. :-((

Naar het schijnt heb ik ook de fout begaan om Magix op mijn bureaublad te zetten. ( en niet via een snelkoppeling). Het bureaublad zit onder windows en als je windows crached dan ben je ook je alles kwijt wat onder bureaublad staat. Ik heb vanmorgen al wel heel wat files ( geen video) kunnen recuperen van de backupschijf met het programma EASE US. Grtn.

Bol schreef op 16.10.2021 om 15:24 uur

@ROGER-VANDERSTAPPEN

Hallo Roger,

Het zal u waarschijnlijk niet lukken om uw 600 GB data aan video's te redden d.m.v. de platters (schijven) over te zetten in een nieuwe behuizing. Als voor u de video's van grote emotionele waarden is, dan adviseer ik u om een professioneel bedrijf in te schakelen en niet zelf proberen deze data te herstellen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ROGER-VANDERSTAPPEN schreef op 16.10.2021 om 16:15 uur

Bedankt voor goede raad Rob.... het is inderdaad mijn levenswerk dat op die disk staat.