Patches voor Video deluxe, Video Pro X en Photostory Deluxe 25.11.2021

MAGIX_Redaktion schreef op 25.11.2021 om 15:42 uur

Beste community,

we blijven hard werken aan onze softwares hebben zojuist nieuwe patches uitgebracht voor Video deluxe 2022, Video Pro X13 en Photostory Deluxe 2022!

VPX 13 Patch (.128) / Vdlx 2022 Patch (.104) / Photostory 2022 Patch (.90) 11/2021 bevatten de volgende verbeteringen:

  • Opgelost: Effectmaskers bewerken met grootte/positie/rotatie
  • Opgelost: Beweging volgen met effectmaskers
  • Verbeterd: softwarestabiliteit tijdens decoderen en/of encoderen met NVIDIA grafische kaarten
  • Verbeterd: hardwareconfiguraties exporteren
  • Verbeterd: zwart scherm bij gebruik van dialoogvensters met aangepaste video previews
  • Opgelost: Crash bij gebruik van effect fades
  • Opgelost: J-L cut past niet langer automatische fade toe op nieuw geïmporteerde objecten
  • Opgelost: Clipping effect "Fill(off)" in combinatie met meerdere objecten stelt nu de juiste grootte in voor elk object
  • Opgelost: Clipping effect maakt niet langer een leeg item aan in de effectlijst
  • Opgelost: Clipping effect "Reset" zet combobox niet terug op "Verhouding behouden"
  • Opgelost: Bij het wijzigen van de beeldverhouding wordt de huidige toestand opnieuw getoond
  • Opgelost: Velocity effect, de geselecteerde framerate wordt onmiddellijk toegepast
  • Opgelost: Bij gebruik van het muiswiel op schuifbalken worden de waarden overeenkomstig de scrollrichting gewijzigd
  • Verbeterd: Algemene software stabiliteit
  • Opgelost: Weergave fout met HiDPI in Fade menu
  • (Alleen Classic versie) Verbeterd: foutmelding bij het toepassen van effecten/helderheid

Als u nog steeds problemen hebt met sommige functies, kunnen de volgende korte tips u misschien helpen:

  • Voer alle open Windows-updates uit en/of sluit de Microsoft Installer.
  • Installeer de nieuwste grafische kaart drivers handmatig. Ga hiervoor naar de website van de fabrikant van uw grafische kaart, download de nieuwste stuurprogramma's en installeer ze.
  • Voltooi uw projecten voordat u een update uitvoert, aangezien er in sommige gevallen gegevensverlies kan optreden.

We wensen u veel plezier bij het werken aan uw projecten!

Met vriendelijke groet,
Uw MAGIX Team

Reacties

henk_nl schreef op 29.11.2021 om 16:48 uur

Hallo,

Ik weet niet waar Magix Video deLuxe mee bezig is want voor de "Objecten animeren met behulp van Keyframes" is er een onmogelijke en niet werkende interface bedacht, object animatie kan de prullenbak in, waardeloos, verspilde moeite, niet te gebruiken. Magix, doe er wat aan !!!!!

Bol schreef op 01.12.2021 om 16:52 uur

@henk_nl

Hallo Henk,

...object animatie kan de prullenbak in, waardeloos, verspilde moeite, niet te gebruiken....

Ik zou nog maar even wachten met Object animatie in de prullenbak te gooien. Om Keyframes te kunnen gebruiken moeten deze eerst even geactiveerd worden.

Dit doet u zo:

  • klik op effecten - Weergave / Animatie - Grootte/Positie/Rotatie
  • Activeer film of foto en klik op Effect toepassen
  • Klik éénmalig op Breedte
  • Nu worden de keyframes geactiveerd
  • U kunt nu de keyframes plaatsen

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.12.2021, 16:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H-Oudenaarden schreef op 04.12.2021 om 13:36 uur

Meerdere punten in het lijstje met opgelost problemen in update 21.0.1.104 zijn herkenbaar. Maar waarom moet ik hier €49,99 voor betalen? Als je een nieuwe versie wilt met andere functionaliteiten is het logisch dat er kosten aan verbonden zijn, maar voor het oplossen van fouten in de bestaande versie verwacht ik dat de leverancier dit kosteloos aanbied.

Bol schreef op 04.12.2021 om 18:07 uur

Hallo @H-Oudenaarden,

Even kort door de bocht, u betaald €49,99 voor het gebruik voor een up-to-date Magix Video Deluxe programma (laatste versie). Als u uw updateservice ad. €49,99 verlengt met 365 dagen, dan hebt / krijgt u ook weer het recht op alle uitgebrachte updates / patches over deze periode. Wanneer u de updateservice niet verlengt, dan kunt u het Magix Video Deluxe programma gewoon blijven gebruiken, echter na het verlopen van uw updateservice hebt u geen recht meer op de uitgebrachte updates / patches, tenzij u de updateservice wederom voor 365dagen verlengt.

Met vriendelijke groet, Rob (moderator)

 

Gewijzigd i.v.m correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2021, 18:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H-Oudenaarden schreef op 04.12.2021 om 21:36 uur

Tsja, toch heb ik het gevoel dat ik moet betalen voor fouten van de softwareontwikkelaar. Als je een bepaalt product koopt mag je toch verwachten dat het foutloos is, blijkt dat niet zo te zijn moet dat toch gewoon kosteloos worden opgelost. Het heeft niks te maken met een upgrade of het bijkopen van extra functie's o.i.d. Ik heb er geen enkele schuld aan dat er fouten in het programma zitten, maar dan toch moeten betalen? erg vreemd!

Citaat uit Wikipedia:

Voor een update hoeft men normaal niet te betalen, zelfs niet als het om een commercieel programma gaat. Deze dient immers om een product te verbeteren. Voor een upgrade moet men echter meestal bijbetalen (indien het om een commercieel programma gaat).

Update (software) - Wikipedia

 

 

Bol schreef op 04.12.2021 om 23:44 uur

Hallo @H-Oudenaarden,

Wat u in Wikipedia gelezen hebt klopt. Voor zover ik het kan beoordelen voldoet Magix Duitsland hier geheel aan. Zoals ik al beschreven heb, hebt u Magix Video Deluxe de updateservice verlengt ad: €49,99. U krijgt in de periode van 365 dagen alle updates, patches en upgrade gratis. Per saldo betaald u geheel niets voor de updates / patches die worden uitgebracht om fouten te herstellen in het programma. Als u de updateservice niet verlengt, dan kan / mag u Magix Video Deluxe programma blijven gebruiken, alleen krijgt u hier geen updates, patches en upgrade meer voor.

Als u meer informatie wenst en uw discussie hierover wilt voortzetten, stuur dan eens mailtje naar: infoservice@magix.net Op dit forum proberen forumleden elkander te helpen met zijn of haar programma problemen, maar dit forum staat geheel los van Magix Support.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

henk_nl schreef op 06.12.2021 om 15:41 uur

@henk_nl

Hallo Henk,

...object animatie kan de prullenbak in, waardeloos, verspilde moeite, niet te gebruiken....

Ik zou nog maar even wachten met Object animatie in de prullenbak te gooien. Om Keyframes te kunnen gebruiken moeten deze eerst even geactiveerd worden.

Dit doet u zo:

  • klik op effecten - Weergave / Animatie - Grootte/Positie/Rotatie
  • Activeer film of foto en klik op Effect toepassen
  • Klik éénmalig op Breedte
  • Nu worden de keyframes geactiveerd
  • U kunt nu de keyframes plaatsen

Succes, Rob

Thanks, het werkt. Jammer dat je er zo achter moet komen. Ik vraag mij af waarom deze functie gewizigd moet worden, mankeerde niets aan. Er had eerder aan de tekst funktie gewijzigd kunnen worden. Werkt erg moeilijk en geeft vaak slechte resultaten.

Nogmaals bedankt,

Henk.

Bol schreef op 06.12.2021 om 15:46 uur

@henk_nl

Hallo Henk,

Als u deze Patches voor Video deluxe, Video Pro X en Photostory Deluxe 06.12.2021 installeert, dan is hiermee uw probleem opgelost.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

klaverhout schreef op 06.12.2021 om 21:16 uur

Beste Rob,

Netjes vandaag de update erop gezet maar hij slaat nu elke keer vast. Wellicht dat de patches de oplossing is maar waar kan ik ze downloaden?

Groet Eric

klaverhout schreef op 06.12.2021 om 21:41 uur

Beste Rob,

Ik heb de boel er maar gewoon afgehaald, opnieuw geinstalleerd en bij de vraag om de nieuwe update te installeren maar genegeerd en nu werkt het weer. Vervelend blijft het wel.

Ik heb naast Video deluxe Premium nu ook Davinci Resolve draaien. Super stabiel en gratis. Ik vrees dat ik een beetje klaar ben met Magix.

Eric

Bol schreef op 07.12.2021 om 00:02 uur

@klaverhout

Hallo Eric,

Als u nog steeds met dezelfde PC configuratie werkt als in september 2020, dan is het zeer aannemelijk, dat VDL 2022 versie 21.0.1.107 bij u niet goed samenwerkt met uw PC configuratie. Wat u eventueel zou kunnen uitproberen is het volgende zie: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 / Video Pro X13. Experimenteren eens met de hardwareversnelling: Import / Verwerking / Export.

U schrijft, dat u VDL 2022 eraf hebt gehaald en opnieuw hebt geïnstalleerd, maar dan denk ik, dat u versie 21.0.1.85 of 87 hebt geïnstalleerd. Helaas, mist u dan de drie essentiële updates / patches (92, 104, 107).

Het is aan u of u met Magix Video Deluxe 2022 verder wilt gaan of dat u naar een ander filmprogramma overstapt. Ik wens veel succes met het nemen van uw beslissing en dat u mooie films maakt.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2021, 00:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-