Reacties

magixagent schreef op 06.12.2011 om 14:03 uur

2 1/2 uur film past op een dvd, maar de kwaliteit is dan zeer slecht ( zuinige Nederlanders).
wilt U met RUV beelden naar een dvd branden, maximaal 1 uur op een dvd.
overweeg anders om op een dual- layer te branden ( kost iets duurder maar kwaliteit is wel beter),
succes,

Dinan schreef op 06.12.2011 om 14:39 uur

Beste Bert & Margot,

In tegenstelling tot mijn gewaarde collega magixagent, ben ik de mening toegedaan dat het veelal op de eerste plaats aan de aard van de originele filmfragmenten en in de tweede plaats aan jullie is te bepalen in hoeverre de zelf in te stellen compressiewaarde de kwaliteit van het eindproduct zichtbaar nadelig beinvloedt.

Afhankelijk van de aard van de originele film die veel beweging en/of kleurnuances heeft, zal het eindproduct bij compressie nadeliger worden beinvloedt.

Verder zijn er Dvd's die ik kwalitatief niet om aan te zien vind, terwijl mijn vrouw die toch van redelijke kwaliteit vindt. Maar los van dit subjectief verschil, is er technisch gezien wel degelijk sprake van kwaliteitsverval bij toegepaste compressie.

Antwoord op uw vraag: JA. Magix biedt u de mogelijkheid d.m.v. het bijstellen van de compressiewaarde de hoeveelheid beeldmateriaal op een Dvd aan te passen. Aan u verder te beoordelen in hoeverre u het kwaliteitsverlies acceptabel vindt.

Met vriendelijke groet,

Dinan