Panorama's kleuren blauw-paars in Photostory DeLuxe

jc.van.dinteren schreef op 09.07.2018 om 23:21 uur

Ik maak panorama's met Adobe Photoshop (photomerge). Dat levert prima foto's op. Als ik deze panoramafoto's echter in Photostory DeLuxe wil gebruiken verdwijnen de oorspronkelijke kleuren en krijgt de foto een blauw-paars zweem. Deze fotobestanden zijn behoorlijk groot. Maar daar lijkt het niet aan te liggen. Verkleinen van de panoramafoto levert geen verbetering op. Wie (her)kent het probleem en weet de oplossing?

Reacties

Bol schreef op 09.07.2018 om 23:28 uur

@jc.van.dinteren,

Ik weet niet welke versie je nu gebruikt, is dit nog fotostory Deluxe 2014 of gebruikt u al de nieuwe Photostory Deluxe 2018?

Klik eens op de driepuntjes rechtsonder in het previewvenster, waarschijnlijk staat deze op "Anaglyph-weergave", zet deze op "stereo".

Voorbeeld uit Photostory Deluxe 2018

Voorbeeld uit Photostory Deluxe 2014

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.07.2018, 23:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 09.07.2018 om 23:30 uur

Aanvulling: ik vergeet te melden dat de foto ook onscherp wordt.

jc.van.dinteren schreef op 09.07.2018 om 23:33 uur

Rob, het betreffende venster geeft aan "geen stereo". Helaas ligt het daar niet aan. Ook als de fotoshow gebrand is, is het probleem op de Bluray of DVD duidelijk zichtbaar.

Bol schreef op 09.07.2018 om 23:49 uur

@jc.van.dinteren,

Waarom maak je de panoramafoto's niet gelijk in Photostory?

Ga naar: "effecten/ panorama" maken.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 10.07.2018 om 09:42 uur

Hai Rob, ja dat werkt inderdaad prima. Dus feitelijk probleem opgelost. Blijf ik alleen met de vraag zitten waarom de andere methode niet werkt, maar daar ga ik maar niet wakker van liggen....

Hartelijk dank voor meedenken.

Groeten, Jacques

Bol schreef op 10.07.2018 om 13:55 uur

Hallo Jacques,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je probleem is opgelost, door gebruik te maken van de optie "Effecten / Panorama maken".

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-