paginabreedte meeschalen met schermbreedte

M-Ansems schreef op 29.03.2021 om 15:43 uur

Hoi,

Kan iemand me zeggen hoe ik kan instellen dat mijn website breedte meeschaalt met de breedte van het computerscherm/tablet? Ik heb nu een hoofd en mobiele versie gemaakt. Maar de hoofdversie blijft steeds even breed, hoe groot mijn computerscherm ook is. Ik vind het mooier als de pagina de hele schermbreedte vult.

alvast dank (Webdesigner 11 premium op een Windows 10)

Reacties

mi-bo schreef op 29.03.2021 om 16:05 uur

@M-Ansems

Beste M.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Als U dit instel kan het zijn dat de bezoeker van de Website met kleiner TvScherm het niet kan zien ,is dit de bedoeling.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

M-Ansems schreef op 29.03.2021 om 16:42 uur

Dank voor uw reactie. Nee het is wel de bedoeling dat hij voor elke schermbreedte mooi schaalt, en als het scherm te klein wordt hij dan naar Mobiel overgaat.

mi-bo schreef op 29.03.2021 om 16:48 uur

@M-Ansems

Beste M,

een toevoeging op mijn gegeven antwoord, er is een optie breedbeeld,

Sc6

M.vr.gr

Michael

Pieter-Prins schreef op 29.03.2021 om 16:50 uur

Hoi M. Ansems. Welke versie werk je? Ik lig 1 versie achter met Web Designer, maar in de laatste waren niet alle designs/templates responsive, maar een aantal (ongeveer de helft wel). Als je een responsive design kiest, dan maakt webdesigner uit zichzelf 2 versies aan, en als je in de ene iets wijzigt dan wijzigt dat ook gelijk in de andere. Maar ik moet zeggen dat het al weer even geleden is dat ik een site heb gemaakt. en hoop dat de nieuwste versie alle templates responsive zijn (Responsive wilt zeggen dat de site zich automatisch aanpast aan het beeldscherm van de gebruiker)

M-Ansems schreef op 29.03.2021 om 17:16 uur

De optie breedbeeld zie ik bij mijn versie niet. SVGA, VGA en XGA zie ik wel. Maar ik heb hier “aangepast” een vaste pixelwaarde ingevuld. Ligt het misschien daar aan?
 

M-Ansems schreef op 29.03.2021 om 17:17 uur

Als reactie op de koppeling tussen hoofd en mobiel, ja dat ken ik, dat gaat via “deel met andere varianten”. Maar dat gaat over de inhoud van de website, niet de grootte.

mi-bo schreef op 29.03.2021 om 17:28 uur

@M-Ansems

Beste M.

Dit is vreemd,ga naar bestand,nieuw,de 4de optie is presentatie(breedbeeld).

Sc6

M.vr.gr

Michael

M-Ansems schreef op 29.03.2021 om 18:39 uur

Aha, in een bestaande pagina zie ik die optie niet, maar bij een nieuwe pagina maken wel ja. En breedbeeld schaalt dus met de breedte van het scherm mee?

mi-bo schreef op 29.03.2021 om 21:51 uur

@M-Ansems

Beste M.

Helemaal correct ,wel moeten de extra pagina's ook zo worden geïmporteerd.

Succes met uitbreiden van Uw website

M.vr.gr

Michael

M-Ansems schreef op 29.03.2021 om 22:17 uur

Bedankt!!