Overzetten VHS video via USB grabber

ruud.bennis schreef op 24.07.2023 om 21:00 uur

Ik heb een USB grabber van Magix waar ik mijn VHS banden mee kan digitaliseren. Dat is mij voorheen gelukt, maar nu werkt dat niet meer. Ik kan bij de audio apparaat wel de USB grabber selecteren, maar bij video apparaat komt deze niet tevoorschijn. Weet iemand hoe dat kan? De videoband kan ik wel rechtstreeks op tv laten zien, dus het video apparaat geeft het wel "out". Ik heb Video de Luxe 23 Plus en Windows 10 op de laptop.

Reacties

Bol schreef op 24.07.2023 om 23:27 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

.....Ik kan bij de audio apparaat wel de USB grabber selecteren, maar bij video apparaat komt deze niet tevoorschijn.....

Kan het zijn, dat bij u de camera geen toegang hebt tot uw apps?

Ga naar: Alle instellingen (Windows) / Privacy / Camera. Staat Apps toegang verlenen tot uw camera wel aan?

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 24.07.2023 om 23:32 uur

Dag Rob, dank voor je reactie. Mijn camera staat daar echt wel als "aan" aangevinkt.

Bol schreef op 24.07.2023 om 23:57 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

Welke MAGIX USB-video-omzetter bezit u? Zelf beschik ik nog maar over de laatste MAGIX USB-video-omzetter. Dit is een Plug-in versie.

Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd  

Zie eens deze link: Opnameproblemen met de MAGIX Videoconverter oplossen

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.07.2023, 00:03, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 25.07.2023 om 21:16 uur
  • Dag Rob, ik heb de rood/witte Magix USB grabber zoals die ook in Red uw video's zit. Ik heb er zelfs 2, maar beide hebben hetzelfde probleem. Misschien heeft het iets te maken met het stuurprogramma omdat het nu alweer een tijd geleden is, dat ik het heb gebruikt en in die tussentijd is Windows een keer opnieuw geïnstalleerd i.v.m. een hack. Maar omdat ik bij het audiospoor wel de USB grabber: Magix USB Videograbber 4 (WDM) zie, lijkt dat ook weer tegenstrijdig.
Bol schreef op 25.07.2023 om 22:38 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

....ik heb de rood/witte Magix USB grabber zoals die ook in Red uw video's zit....

De rood/witte Magix USB video omzetter zal niet meer werken onder Windows 10 | 11, omdat de drivers niet compatibel zijn voor Windows 10 | 11.

Als u VHS banden wilt overzetten, zit er niets anders op om de laatste Magix USB video omzetter versie aan te schaffen. Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd. Het voordeel van deze USB video omzetter is, dat deze Plug en Play is en zal werken onder Windows 10 | 11. Een ander voordeel is, dat u hiervoor geen enkele drivers meer hoeft te installeren.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 25.07.2023 om 23:23 uur

Dag Rob, bedankt weer voor jouw snelle reactie. Ik heb nu inderdaad de nieuwe versie van Magix Red uw video's/Videosaver gekocht. Ik ga het daarmee proberen. Dat moet dan toch gaan lukken, neem ik aan. Dank voor je hulp en steeds zo snel. Dat waardeer ik enorm. Gr. Ruud

Bol schreef op 25.07.2023 om 23:32 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

U zult hier zeker geen spijt van krijgen. Laat mij u bevindingen weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-