overgangen werken niet meer

mieke-v schreef op 11.09.2021 om 13:53 uur

Magix video de luxe premium '21/'22

overgangen handmatig in de film gezet bij het afdraaien blijkt dat de overgangen (niet mijn Keuze) een harde las blijft

normaal zie je bij voorbeeld keuzeknop (is nu nog)om te testen en keuze knop werkt niet is alleen een hartje

als ik test dus ook geen geslecteerde overgang zichtbaar

Magix opnieuw instaleren wil ik niet ben al weken bezig met film eerder al een crash gehad, dus toen al opnieuw moeten beginnen

heeft iemand een oplossing ?

Ik werk op een windows 8.1 altijd op gewerkt werkte snel en probleemloos, heb de pc laten bouwen bij Mycom speciaal voor zwaardere werkzaamheden 64 bit

Reacties

mi-bo schreef op 11.09.2021 om 14:13 uur

@mieke-v

Beste Mieke.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

 

Volg deze Topic eens

https://www.magix.info/nl/forum/video-de-luxe-2022-3d-overgangen-verdwenen--1282470/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mieke-v schreef op 11.09.2021 om 14:48 uur

Dank je wel Mi-bo,

Dat had ik idd al gedaan,

maar als ik hem naar standaardwaarde terug zou zetten, ben ik dan mijn film-project weer kwijt ?

Bol schreef op 11.09.2021 om 15:02 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Als u de programma instellingen terugzet op standaardwaarden raakt u uw MVP filmprojectbestand niet kwijt. Wel even onthouden, waar u het MVP projectbestand hebt opgeslagen.

Meestal is dat in:

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2021, 15:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.09.2021 om 15:05 uur

@mieke-v

Beste Mieke.

Wat is precies de bedoeling met terug zetten naar standaard waarde.

Wilt U terug gaan naar MVDL 2021.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

mieke-v schreef op 11.09.2021 om 16:05 uur

Michael en Rob dank voor uw hulp

ik weet 't gewoon niet meer, heb een groot project waar ik al weken mee bezig ben en wil dat natuurlijk niet kwijt i.v.m. het vele werk wat er in zit.

het enige wat ik graag wil is dat mijn overgangen weer werken

hoop dat je me kan helpen

b.v.d.

vr.gr. Mieke

Bol schreef op 11.09.2021 om 16:35 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Sinds wanneer hebt u het, dat de overgangen niet meer werkt. Is dit nadat u VDL2021 geüpgraded hebt naar VDL2022. Als dat zo is dan lijkt het erop, dat dit een bug is VDL2022 versus Windows 8.1. Want onder Windows 10 heb ik uw probleem niet kunnen reproduceren.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.09.2021 om 16:50 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Misschien zou het onderstaande de oplossing kunnen zijn. Zet de videomodus bij de hardwareversnelling eens alle drie op CPU

  • Ga naar de programma instelleng of druk op de sneltoets "Y"
  • klik op het tabblad Apparaatopties
  • probeer het nog eens.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mieke-v schreef op 11.09.2021 om 17:22 uur

Rob dank voor uw hulp

het zou idd kunnen dat het met de upgrade te maken heeft

ik heb gedaan wat je zei alle 3 op de cpu gezet maar werkt niet.

 

het is raar dat als ik naar de store van magix ga en kies daar b.v. een pakket overgangen dat ik dan bij test (voordat ik aankoop verricht) gewoon het voorbeeld overgang wel zie.

ik heb 't willen kopen via paypal, maar alsnog moet je, je creditcard gegevens invoeren en helaas heb ik alleen een betaalpas en daar kan het nie mee.

dus niks uit proberen 😩

mi-bo schreef op 11.09.2021 om 17:38 uur

@mieke-v

Beste Mieke,

als U een overgang bekijkt in de Store staat deze op de server van MAGIX, daar zal de overgang het altijd doen, maar als hij bij U op de Pc/laptop wordt gedownload, en in Windows 8.1 zal U de probleem pas bemerken, wel of niet werken.

Maar volgens schrijven, lees ik dat het een Bug is, wat vreemd is dat het wel onder Windows 10 werkt en niet onder Windows 8.1, laten we dan maar even een reactie afwachten van MAGIX support.

Rustig weekend

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 11.09.2021 om 17:39 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

En als de videomodus i.p.v. CPU eens op Microsoft WARP device zet, wat is dan het resultaat?

Het klopt, dat als u in de store van Magix een pakket overgangen kiest en de voorbeelden laat afspelen, dit wel mogelijk is. Dit komt omdat, deze niet via uw PC worden opgestart maar vanaf de server van Magix.

Als u de via de Store overgangen zou aankopen en installeren, dan zal deze overgangen waarschijnlijk ook niet werken, want deze worden in dezelfde map geïnstalleerd waar ook de andere overgangen zijn opgeslagen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2021, 17:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.09.2021 om 17:53 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Dat het onder Windows 10 wel werkt en niet onder Windows 8.1 zou kunnen liggen aan het feit, dat we het hebben over twee verschillende besturingssystemen zijn. Maar het voer hier te ver om hierop in te gaan.

Groet, Rob

PS. ik adviseer u om niet terug te gaan naar VDL2021 want u filmproject gemaakt in VDL2022 zal naar alle waarschijnlijkheid niet neerwaarts compatibel zijn.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mieke-v schreef op 11.09.2021 om 18:21 uur

Michael en Rob

Hartelijk dank voor het meedenken, ik ga de film verder afmaken en dan maar zonder overgangen

Nogmaals dank voor alle moeite

vriendelijke groet en fijne avond

Mieke

Bol schreef op 11.09.2021 om 18:45 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Het is jammer, dat u de overgangen niet kan gebruiken, het is niet anders. Maar ik kan het hiervandaan niet beoordelen of uw probleem ook daadwerkelijk gemeld is bij Magix Support. Ik heb het in ieder geval niet gedaan. U kunt zelf dit bij Magix Support melden. Dit u zo: https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Fijn weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mieke-v schreef op 11.09.2021 om 19:15 uur

Rob ik ben nu via uw link het probleem aan het melden

ik ben niet blond maar ze vragen zoveel info en meeste kan ik vinden maar geluidskaart en grafische kaart heb ik proberen te vinden in hardware/systeem maar jeetje wat moet ik kiezen ?

sorry

vr.gr. Mieke

Bol schreef op 11.09.2021 om 19:26 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Ik sla deze meestal gewoon over. Maar schijft wel even dat het het gaat om de overgangen van VDL2022 en Windows 8.1. Mocht Magix nog aanvullende vragen willen hebben, dan vragen zij u daar wel om. Let op als u aanvraag verstuurt, dan krijgt een mailtje terug met een ticketnummer.

Groet, Rob

PS ik ben ook niet blond maar wel grijs, is dat ook goed...😉

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2021, 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mieke-v schreef op 11.09.2021 om 21:34 uur

Rob,

ha ha ja grijs is goed die hebben juist ervaring en wijsheid😃

Dank je wel ik heb 't inmiddels wel gevonden

en de versie en waar het om gaat heb ik vermeld, het is verzonden

nogmaals super veel dank

zal ik later als ik antwoord heb van Magix dit hier vermelden

vriendelijke groet,

Mieke

 

Bol schreef op 11.09.2021 om 23:12 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Ik ben zeer benieuwd wat het antwoord van Magix Support hierop is. We wachten rustig af.

Fijn weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.09.2021 om 12:18 uur

@mieke-v

Beste Mieke, een reactie van MAGIX Support, .kort en krachtig

good function on Windows 8.1  cannot be guaranteed anymore, only Windows 10. 

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 13.09.2021 om 13:24 uur

@mieke-v

Hallo Mieke,

Ik weet niet of u ook al een antwoord van Magix Support hebt terugontvangen? Maar persoonlijk, vind ik de reactie van Magix Support zeer dubieus, omdat Magix zelf aangeeft dat VDL 2022 geschikt zou zijn voor Windows 8 | 10 . Zie Minimale systeemeisen  

Ik zal dit eens rechtstreeks voor u navragen bij de Magix programmeurs. Als VDL 2022 niet geschikt is voor Windows 8, dan zou ik vragen om dit uit de systeemeisen te verwijderen.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.09.2021 om 13:47 uur

@mieke-v

 

Beste Mieke.

Mijn vraag was speciaal gericht op gebruik van 3D effecten met Windows8.1, gezien U daar problemen mee heeft, verder zal MVLD 2022 wel goed werken,het antwoord is dat er geen garantie wordt gegeven dat 3D effecten goed onder Windows 8..1 zal werken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

mieke-v schreef op 13.09.2021 om 18:13 uur

@mi-bo dank je wel, ik heb het gekocht omdat het ook onder W8.1 zou werken, nooit problemen gehad werk al met Magix vanaf 2011, maar ik wacht rustig af

vr.gr. Mieke

mieke-v schreef op 13.09.2021 om 18:16 uur

@Bol Dank je wel,

Precies daarom heb ik het gekocht, ben benieuwd

vr.gr. Mieke

mieke-v schreef op 22.09.2021 om 23:27 uur

Goedeavond,

inmiddels veel email over en weer van Magix, maar nog wachtende op een antwoord van m'n laatste mail, kan ik wel het volgende al melden, heb inmiddels update gehad en mijn gekochte overgangen werken wel, maar de standaard overgangen nog steeds niet.

Heb maar 5 pakketjes overgangen gekocht kan ik toch vast vooruit

Als ik weer nieuws omtrent dit probleem heb meld ik dit wederom hier

vriendelijke groet,

Mieke

Kees-Haremaker schreef op 22.09.2021 om 23:53 uur

Hallo Mieke, ik reageer toch maar even op het begin van de discussie waar ik lees dat je een video project heb die verder niet gerubriceerd is. Ik zelf werk wekelijks met verschillende projecten i.v.m. mijn vrijwilligerswerk bij een lokale omroep waar ik te maken heb met verschillende films (projectjes) die op een externe HD van de omroep staan die op mijn PC is aangesloten. Daar heb ik voor elk afwisselend project ook de daarnaar genoemde mappen aangebracht en alle bestanden die bij een project behoren ook in zo'n map zijn ondergebracht.
Het vergt wel even wat gerubriceer maar je hebt alle bestanden bij elkaar en niet in de rootmap van de C: schijf.

In dit geval de X drive
Doe er je voordeel mee want je hebt alle bestanden bijelkaar.
Mvg Kees