Over Projecten en Films en het verschil tussen HD en SD in Video de Luxe 15 Plus

hb-pictures schreef op 08.02.2009 om 23:14 uur
Goedenavond,
In Video 2008 heb ik 1 keer een HD video ingeladen en verder werkte dit als normaal (SD). Maar in Video de luxe 15 Plus heb ik nu een HD video ingeladen en die worden dan opgeslagen als .mpg. (gewone video's als .AVI). Daarna wil ik de film als MVD opslaan maar ik heb geen keus: alleen opslaan als Project is mogelijk. Vervolgens kan ik nergens vinden hoe ik dan de film als Film moet opslaan.
Ik begrijp de dialoog niet die zegt: Er is nog een project geopend in het programma etc.  Wat is een programma in deze? Waarom heb ik geen films maar alleen projecten?

Overigens heb ik net even gekeken en ook een normale SD video die ik heb geladen (is nu .AVI) kan ik ook alleen als Project opslaan en niet als Film.
Ik weet nu dus niet hoe ik wat ik in beeld heb, als Film moet opslaan (.MVD of hoe dat ook heet in nr. 15). Dus wordt alles een Project, dat ik vervolgens niet meer kan openen en na bewerking volkomen verdwenen is (2 uur voor niks zitten werken).

Dit had ik in 2008 nooit (daar staat in het menu Bestand gewoon Film opslaan) en ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Alle keuzes leiden tot niets: een zwart scherm. Er is helemaal niets geopend. Ik ben redelijk wanhopig en ga nu maar terug naar VdL 2008, daar kan ik alles mee,  maar dan moet ik deze 2 films dus opnieuw laden: een hele avond werk.
Versie MVdL 15 is vooralsnog een miskoop, van het bijgeleverde boekje word ik ook niks wijzer, dat zegt  niks hierover.

Ik heb een jarenlange (3,5) ervaring met Magix en maak ook films in opdracht, en het is voor het eerst dat ik het niet snap. Ik heb 3 formulieren gestuurd naar de helpdesk, kijken wat zij zeggen.

Reacties

mi-bo schreef op 09.02.2009 om 10:56 uur
Beste, vdl 15 is een heel ander programma meer proffesioneler dan de 2008, vergt ook veel meer kracht van uw Pc, volgende week komt er een leerboek uit van Visual steps kosten bij de detailist € 24,99.
Dit is echt de moeite waard om het aan te schaffen en stap voor stap te doen wat hierin wordt geschreven, succes.