oude projecten laden in nieuw programma Foto's op DVD 2013 Deluxe en op nieuwe pc

patjedesigaar schreef op 26.03.2013 om 21:42 uur

Hallo,

kan iemand mij helpen ?  Heb net Foto's op DVD 2013 Deluxe gekocht alsook een nieuwe pc en probeer nu mijn oude projecten van versie 2010 op te laden.  Programma zoekt tevergeefs naar de oude mappen (van 2010) die uiteraard op de nieuwe pc niet meer staan.  Een voor een alle foto- en muziekbestanden in een nieuwe map gaan zoeken en overzetten, is een tijdrovend en weinig efficiënt middel om dit probleem op te lossen.  Is er een andere manier ?

patjedesigaar

Reacties

RiViS schreef op 27.03.2013 om 18:38 uur

Het programma heeft toch echt die bestanden nodig om de film te kunnen maken. Als je een minder tijdrovende manier zoekt en je hebt genoeg schijfruimte op je nieuwe PC, kopieer dan in één keer de complete directory waar al je foto- en muziekbestanden in staan naar je nieuwe PC. Dat kan via een externe hard disk of, als het er op past, via een usb stick. Ook dat kost wat tijd, je kunt misschien even een bakkie doen ondertussen....

groet,

Rijk

patjedesigaar schreef op 30.03.2013 om 17:39 uur

Bedankt hoor.  Nu, die mappen en bestanden zijn wel degelijk overgezet.  Echter, het programma vraagt naar de namen van de oude bestandsmappen van de oude pc, die niet meer bestaan.  Kan je het programma op de een of andere manier toch niet vertellen dat die foto's nu in nieuwe mappen staan ?

patjedesigaar

RiViS schreef op 30.03.2013 om 18:01 uur

Bij het laden van het project geeft het programma je inderdaad de gelegenheid om aan te geven waar de bestanden wel staan. Dat moet je dan per bestand doen, kan een aardige klus worden. Daarom lijkt het me handiger om er voor te zorgen dat de zelfde benamingen van de mappen gebruikt worden in de nieuwe PC. Met andere woorden: hevel de hele handel van de oude PC met c:mapzus/mapzo/foto's etc in één keer over naar je nieuwe PC, dan moet het toch gewoon lukken? Bij mij heeft dat gewoon gewerkt zonder problemen. Voor nieuwe projecten kun je dan desgewenst een andere mappenstructuur gebruiken als je daar een goede reden voor hebt.

groet,

Rijk

patjedesigaar schreef op 09.04.2013 om 20:33 uur

Bedankt  Rijk.  Ik ga dit even proberen met 1 fotomap en 1 project.  Als dat lukt, zijn we vertrokken.  Ik laat je nog iets weten. 

Groet,

Patrick

patjedesigaar schreef op 09.04.2013 om 21:56 uur

Hallo Rijk,

totaal mislukt.  Het programma blijft maar het juiste pad vragen terwijl ik alles nagebootst heb.

Bij het zoeken naar de juiste bestanden via de knop Map, en de eerste foto aan te klikken, wordt meteen de hele mapinhoud in het project gekapt.

Zucht, kan je nog even helpen ?

Bedankt, Patrick