Opstarten van fotostory 2016 - welkom scherm

jv2e schreef op 13.11.2015 om 16:02 uur

Als ik fotostory 2016 opstart krijg ik een welkom-scherm om te vragen wat ik wil doen; project openen, nieuw, etc..

Als ervaren gebruiker van fotostory vind ik dit scherm nutteloos en tijdverlies. Hoe kan ik dat verwijderen?

(Ik meen mij te herrineren dat er in vroegere versies van fotos een vakje stond dat men kon aanvinken om dit scherm niet meer weer te geven)

Reacties

RiViS schreef op 13.11.2015 om 16:44 uur

In versie 2013 was dat nog het geval. Als je die optie aanvinkt start het programma "leeg", d.w.z. dat je daarna via Bestand moet aangeven wat je wilt doen. Dat zijn bij iedere start  tenminste 2 muisklikken.

Via het welkom scherm kun je meestal met 1 klik aangeven wat je wilt, bv een van de laatst geopende projecten editen of een nieuw project starten. Ik vraag me af wat dan de "winst" is van het weglaten van het welkom scherm.

Los daar van: Waar hebben we het over? één muisklik al dan niet extra in een programma waar we doorgaans heel wat keren met de muis in de weer zijn...... Tijdverlies? Ik zou me nog kunnen voorstellen dat het meer een geval van (lichte) irritatie is. Maar tijdverlies? We zijn toch met een hobbie bezig, niet?

groet,

Rijk

jv2e schreef op 14.11.2015 om 10:10 uur

Dank je voor dit antwoord, en je hebt gelijk, het is een hobby...Maar gewoontes zijn moeilijk af te leren en ik heb mij krom gezocht door alle menus.

Voor diegenen die het ook stoort : ik heb een klein projectje gemaakt (.MPH) waar alle settings (16:9, TV settings , ...) juist staan. Daarvan heb ik dan een shortcut op mijn bureaublad gezet, en daarmee open ik dan fotostory.