Opslaan op schijf

HCJ-Roox schreef op 07.01.2023 om 00:02 uur

Hallo ik heb vandaag Video Saver aangekocht en nu wil ik vhs opnemen maar krijg dan de melding Het opname apparaat ondersteunt de door u ingestelde audio samplerate  (0 Hz) niet. Ga naar de uitgebreide weergaven en kies Gebruiker gedefinieerd en stel opname formaat in op 96000 Hz alleen is deze functie niet toegankelijk kan iemand mij daar mee helpen. B.v.d. Henk

Reacties

mi-bo schreef op 07.01.2023 om 08:58 uur

@HCJ-Roox

Hier ben ik ook achter gekomen het gaat over dit setje.

Dan komt dit naar voren

dit is op te lossen: klik bij Opname kwaliteit op ( door gebruiker gedefinieerd ) dan gaat een scherm open

zet bij Audio Eigenschaappen ( Samplerate 96000 )

Dan kan er gedigitaliseerd worden maar is geen geluid te horen( maar wordt wel opgenomen), wel als optie ( Video naar Computer wordt gestopt ), dan staat beeld en geluid wel op de tijdlijn.

en kan er verder worden gemonteerd, zoals het hoord

Dit probleem is niet in MAGIX Video DeLuxe en MAGIX Video Pro X ( daar wordt wel gewoon 48000 opgenomen )

Gr

Michael

Bol schreef op 07.01.2023 om 12:42 uur

@HCJ-Roox

Beste,

.....Ik krijg dan de melding: "Het opname apparaat ondersteunt de door u ingestelde audio samplerate  (0 Hz) niet."

Kijk eens of u Red U Video toegang hebt verleent tot u microfoon.

Ga hiervoor naar: Alle instelling (Windows) / Privacy / Microfoon en geeft de Apps toegang tot u microfoon.

Omdat de Samplerate op 0 Hz staat adviseer ik u deze niet hoger in te stellen dan 48000 Hz, omdat u anders weer in problemen zou kunnen komen.

Zie: What is the best audio sample rate? 44.1, 48, 96? Sample rate explained (mixinglessons.com)

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.01.2023 om 12:58 uur

@HCJ-Roox

Beste,

Ik heb de audio-samplerate maar eens op 96000Hz gezet. Bij het klikken op Video naar computer overdragen kreeg ik deze melding.

Nadat ik de audio-samplerate op 48000 Hz had gezet, kreeg geen enkele foutmelding meer. De opname werd zonder problemen gemaakt en op de tijdlijn van Magix Video Easy gezet.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.01.2023, 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HCJ-Roox schreef op 08.01.2023 om 19:02 uur

@HCJ-Roox

zet bij Audio Eigenschaappen ( Samplerate 96000 )

Dan kan er gedigitaliseerd worden maar is geen geluid te horen( maar wordt wel opgenomen), wel als optie ( Video naar Computer wordt gestopt ), dan staat beeld en geluid wel op de tijdlijn.

en kan er verder worden gemonteerd, zoals het hoord

Dit probleem is niet in MAGIX Video DeLuxe en MAGIX Video Pro X ( daar wordt wel gewoon 48000 opgenomen )

Gr

Michael

Michael bedankt voor de aanwijzing had hem over het hoofd gezien kan nu wel overdragen ga maar eens proberen hoe het werkt.

Mijn dank voor de hulp.

Gr Henk

HCJ-Roox schreef op 08.01.2023 om 19:07 uur

@HCJ-Roox

Beste,

Ik heb de audio-samplerate maar eens op 96000Hz gezet. Bij het klikken op Video naar computer overdragen kreeg ik deze melding.

Nadat ik de audio-samplerate op 48000 Hz had gezet, kreeg geen enkele foutmelding meer. De opname werd zonder problemen gemaakt en op de tijdlijn van Magix Video Easy gezet.

Me vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Rob bedankt voor de aanwijzing had hem over het hoofd gezien kan nu wel overdragen ga maar eens proberen hoe het werkt.

Mijn dank voor de hulp.

Gr Henk

Bol schreef op 08.01.2023 om 19:16 uur

@HCJ-Roox

Hallo Henk,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem met de gegeven antwoorden is opgelost. Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.01.2023 om 20:25 uur

@HCJ-Roox

Positief bericht Henk,

dat ik mijn ervaring/kennis met U heb mogen delen zodat U verder kunt met digitaliseren van Uw dierbare beelden

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m betere info

Bol schreef op 08.01.2023 om 20:45 uur

@HCJ-Roox,

Hallo Henk,

Laat uw antwoord op het forum achter of het bij u wel of niet mogelijk is om audio-samplerate op 96000hz toe te passen. Zelf ben ik daar zeer benieuwd naar.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Gewijzigd i.v.m. taalcorrecties.

Laatst gewijzigd door Bol op 08.01.2023, 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 08.01.2023 om 23:07 uur

Hallo Henk, de samplerate kan nooit 96000Hz zijn maar wel 48000Hz
Dit zegt iemand , ik dus, die jaren lang met digitalisering werkt
Mvg Kees

mi-bo schreef op 09.01.2023 om 08:47 uur

@Kees-Haremaker

Gezien Uw reactie werkt U niet met Video Saver uitgebracht in 2022, anders zou U niet zo reageren.

Gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 09.01.2023 om 10:50 uur

Heer Mi-bo, ik denk dat ik meer van digitalisering af weet dan u i.v.m. mijn opleiding 'tweede graads leraar'.
Ook i.v.m. audiodeskundige bij onze lokale omroep, ben ik van meer technische ondergrond op de hoogte.
Dit heeft niets te maken met of ik wel of niet met Video Saver 2022 werk,. (dit programma heb ik niet omdat VDL alles kan wat ik wil)
Verder graag reactie geven als u meer weet dan ik.
Mvg Kees

mi-bo schreef op 09.01.2023 om 11:20 uur

@Kees-Haremaker

Dank voor Uw Feedback.

Vraagsteller Heer HCJ_ Roox heeft een probleem met het MAGIX product Video Saver uitgekomen in 2022, daar is een correct antwoord op gegeven.

Als U de reactie goed had gelezen van 07.01.2023 om 08:58 uur staat onderin

"Dit probleem is niet in MAGIX Video DeLuxe en MAGIX Video Pro X ( daar wordt wel gewoon 48000 opgenomen )"

Ik wil het hierbij laten.

Gr

Michael

Bol schreef op 09.01.2023 om 11:54 uur

Hallo @Kees-Haremaker, @mi-bo

Helaas heb ik als moderator nog geen antwoord van Henk gehad op mijn vraag of het bij hem wel of niet mogelijk is om audio-samplerate op 96000hz toe te passen.

De vraagstelling van @HCJ-Roox is / was:

Hallo ik heb vandaag Video Saver aangekocht en nu wil ik vhs opnemen maar krijg dan de melding Het opname apparaat ondersteunt de door u ingestelde audio samplerate  (0 Hz) niet. Ga naar de uitgebreide weergaven en kies Gebruiker gedefinieerd en stel opname formaat in op 96000 Hz alleen is deze functie niet toegankelijk kan iemand mij daar mee helpen.

Er is inderdaad een oplossing aan @HCJ-Roox (Henk) gegeven, hoe hij bij de audio eigenschappen kan komen en hoe hij deze kan instellen. Dus zijn probleem lijkt opgelost. Maar er is nu een geheel andere vraagstelling bijgekomen en daar gaat volgens mij de discussie nu om.

Wanneer ik bij de opnamekwaliteit de audio-sampelrates op 96000 Hz instel, dan krijg ik de volgende foutmelding: "De opnameapparaat ondersteunt de door u ingestelde audio-samplerate (96000Hz) niet"

Nadat ik audio-samplerate had ingesteld op 48000Hz was dit probleem voor mij ook opgelost. Een discussie waarom audio-samplerate op 48000Hz of lager moet worden ingesteld voert hier in deze topic te ver.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.01.2023, 11:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HCJ-Roox schreef op 09.01.2023 om 12:46 uur

Heren ik ben geholpen met de oplossing en ik gebruik de laatste nieuwe hardware en software van video saver en alles werkt beeld en geluid en alleen op 96000Hz

Dank daarvoor

Gr Henk

Bol schreef op 09.01.2023 om 13:09 uur

@HCJ-Roox

Hallo Henk,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling, alleen ik vind het zeer vreemd, dat u de audio-samplerate nu nog alleen maar op 96000Hz kan worden ingesteld en niet op. zie afbeelding

Zelf heb ik (nog) niet de laatste Video Saver in mijn bezit, maar ik krijg sterk vermoeden, dat het hier om een BUG zou kunnen gaan. Daarom ga ik dit maar eens voorleggen aan de programmeurs van Magix Duitsland. Als ik een antwoord terug hebt ontvangen, dan laat ik u dit weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 09.01.2023 om 15:23 uur

Beste allemaal,

Ook ik ben een "beetje bekend" met het audiogebeuren. Veel kerk en studiowerk.

Hier een klein overzichtje van wat er allemaal is. Dus kan je je afvragen hoe zit het met de aangesloten apparatuur (geluidskaart enz..) met andere woorden er zijn veel haken en ogen in deze.

 16 Bit 44100 Hz (CD kwaliteit)
- 16 Bit 48000 Hz (DVD kwaliteit)
- 16 Bit 96000 Hz (studiokwaliteit)
- 16 Bit 192000 Hz (studiokwaliteit)
- 24 Bit 44100 Hz (studiokwaliteit)
- 24 Bit 48000 Hz (studiokwaliteit)
- 24 Bit 96000 Hz (studiokwaliteit)
- 24 Bit 192000 Hz (studiokwaliteit)

M.v.g. Cees

 

HCJ-Roox schreef op 09.01.2023 om 23:18 uur

@HCJ-Roox

Hallo Henk,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling, alleen ik vind het zeer vreemd, dat u de audio-samplerate nu nog alleen maar op 96000Hz kan worden ingesteld en niet op. zie afbeelding

Zelf heb ik (nog) niet de laatste Video Saver in mijn bezit, maar ik krijg sterk vermoeden, dat het hier om een BUG zou kunnen gaan. Daarom ga ik dit maar eens voorleggen aan de programmeurs van Magix Duitsland. Als ik een antwoord terug hebt ontvangen, dan laat ik u dit weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Rob dit Rol menu heb ik ook maar die werken niet bij mij geen geluid ik moet zelf 96000 invoeren en dat werkt wel alleen de eerste 40sec stottert geluid maar dat los ik op door 40sec blauwscherm op te nemen.

Gr Henk

Bol schreef op 09.01.2023 om 23:42 uur

@HCJ-Roox

Hallo Henk,

Als moderator heb ik deze gehele topic door gestuurd naar Magix Support Duitsland met de vraag om naar dit probleem te kijken. Voor zover ik het nu kan beoordelen lijkt het mij een programma BUG. Zodra ik een antwoord krijg vanuit Duitsland dan laat ik het u weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.01.2023, 23:47, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.01.2023 om 13:31 uur

@HCJ-Roox

Hallo Henk,

Dit antwoord kreeg ik van Magix Support Duitsland.

Beste aanvrager,

Bedankt voor uw reactie.
Voor zover ik het zie, hebben de gebruikers niet de USB converter ingesteld als bron voor opname, maar is een webcam ingesteld als bron, ze zouden eerst de bron moeten veranderen (de USB converter instellen) voordat ze beginnen met opnemen.
Vriendelijke groeten

MAGIX Software GmbH
Support Manager
Berliner Str. 13
01067 Dresden - Duitsland

Op de afbeeldingen ziet Magix Support mijn webcam broninstelling, omdat ik (nog) geen USB omzetter bezit. Wat is uw broninstelling. Kunt u hiervan een afbeelding uploaden naar het forum, zodat zij kunnen zien of deze ook daadwerkelijk goed staat. Nog even dit. Ik heb geen enkele probleem met deze Webcam instelling met de  audio-samplerate.

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HCJ-Roox schreef op 11.01.2023 om 16:48 uur

 

Rob dit is wat er bij mij staat GrHenk

Bol schreef op 09.02.2023 om 23:14 uur

@HCJ-Roox

Hallo Henk,

Vandaag heb ik uw probleem kunnen reproduceren omdat nu het totale Magix Video Saver! pakket in het bezit heb gekregen.

Zie mijn bevindingen!!

  • start Magix Video Saver! op
  • Kijk of de Audiobron op: Digitale audio-interface (USB Digital Audio) staat
  • Staat deze bv. ingesteld op USB Digital Audio (WDM) dan krijg ik ook uw foutmelding
  • Maar als de Audiobron op Digitale audio-interface (USB Digital Audio) en u zet de Opnamekwaliteit op: Door gebruiker gedefinieerd dan kunt de Samplerate instellen op de volgende waardes.
  • Ik kan u opnames maken zonder foutmeldingen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2023, 23:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-