Opslaan op DVD

thea.devries93 schreef op 14.06.2023 om 18:10 uur

Heb video de lux 23 gedownload. HP PAVILION 15, i7.

 

Ik heb een nieuwe laptop gekocht waar geen harde schijf op zit. Op mijn oude laptop wel en deze doet het nog prima. Deze laptop is langzaam (net als ik 72 jaar 😉) vw ouderdom, nu dacht ik maak een video aan op mijn nieuwe en stuur het naar mijn mail en open het op oude laptop en brand deze daar op DVD. Maar hoe kan ik deze het beste doen??

Reacties

Bol schreef op 14.06.2023 om 19:55 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

....Ik heb een nieuwe laptop gekocht waar geen harde schijf in zit....

Volgens mij bedoelt u, dat uw nieuwe laptop geen CD/DVD Speler & brander station hebt. U zou eventueel een externe usb CD/DVD Speler & brander station kunnen kopen....

....of uw MVP projectbestand als een ISO bestand te branden en deze dan op een externe harde schijf te kopiëren en via uw oude Laptop op een DVD branden. Hier een uitleg wat een ISO bestand is.

Via het Magix Brandprogramma kunt u op deze manier een ISO bestand branden / maken.

  • zet bij 1. de brander op Image recorder
  • klik op branden

  • Kies een map waar u het ISO bestand wilt opslaan

  • Geef het ISO bestand een naam

  • U kunt dan deze Image (ISO) bestand met AnyBurn (freeware) op een DVD branden

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 14.06.2023, 21:39, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

thea.devries93 schreef op 15.06.2023 om 17:01 uur

Ik ga het proberen. 👍

thea.devries93 schreef op 15.06.2023 om 17:18 uur

Beste Rob,

Ja ik weet dat ik een externe kan kopen maar bewust niet gedaan. Ik heb op mijn oude laptop ook mdl staan van 2019 en nog een dvd van 2016. Het punt is dat ik iets heb gedaan waarbij de bestanden die ik erbij heeft gekregen weg zijn en niet terug te vinden is. Maar ga het zeker proberen en zie wel wat het gaat worden. Dank je wel .....

Bol schreef op 15.06.2023 om 17:52 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

U heeft VDL 2023 gedownload en geïnstalleerd op uw nieuwe laptop, die geen CD/DVD Speler & brander station heeft. Welke bestanden bedoelt u, die u niet meer terug kan vinden? Bedoelt u soms de installatiebestanden? Als dat zo, zie dan deze link: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info)

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.06.2023 om 19:37 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

Betekent het duimpje, dat u de verkregen bestanden weer heeft teruggevonden?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

thea.devries93 schreef op 16.06.2023 om 14:16 uur

Beste Rob, nee....moet ik nog doen maar laat het je weten!

Gr, Thea

thea.devries93 schreef op 18.06.2023 om 11:28 uur

Beste Rob,

Ik kan het niet vinden, heb wel de factuur ( 14-08-2019) de upgrade. Kan ook mijn email daarvan niet vinden. Wat nu te doen?

Groeten, Thea

Bol schreef op 19.06.2023 om 16:17 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

Ik zie, dat u met twee accounts op dit forum actief bent, vandaar u bepaalde gegevens, die u zoekt, niet meer kan terugvinden. Mijn advies stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en vraag aan Magix Support om van uw twee accounts één te maken. Persoonlijk zou ik gaan voor Thea.devries93, omdat dit het oudste account is en daar de meeste gegevens in staan.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

thea.devries93 schreef op 19.06.2023 om 17:10 uur

Hi Rob,

Zal ik doen, is wat lastig he 2 accounts. Ik heb die van 2016 op de nieuwe geïnstalleerd want die van 2019 wilde ik juist installeren maar deze staat er niet bij 🙁 en mijn oude pc naar fabrieksinstelling.

Ik houd u op de hoogte.

Vr gr, Thea

Bol schreef op 19.06.2023 om 17:52 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

Als ik het goed begrijp, dan wilt u VDL2016 en VDL2019 op uw nieuwe laptop installeren. Als dit zo is, dan kunt u VDL2016 wel op uw nieuwe laptop installeren, maar VDL2019 niet. VDL2023 zal dan door VDL2019 worden overschreven. Ik zal dit voor u gaan uittesten. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

Groet,

Rob (forum moderato)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.06.2023 om 18:03 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

Zoals ik in het bovenstaande reeds heb beschreven. Bij het installeren van VDL2019 wordt VDL2023 overschreven!! Ik neem aan, dat dit niet uw bedoeling zal zijn. Zie afbeelding

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 19.06.2023, 18:24, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

thea.devries93 schreef op 30.09.2023 om 17:34 uur

Goededag Rob,

Hoest met u, ik hoop alles naar wens. Ik ben mijn vakantiefoto's met vdl aan het updaten en de eerste was klaar maar die kan ik niet terug vinden meer 🫣 (pfffff...) maar zal wel weer goed komen. Nu wil ik de laatste die ik nu af heeft de muziek (van cd) erbij zetten, dus moet ik het eerst weer over zetten naar me oude laptop. Wat is de beste manier? En daarna op DVD branden. Bij voorbaat dank......Thea

Bol schreef op 30.09.2023 om 19:45 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

Met mij gaat alles goed, dank👍 u.

U hebt een MVP film/foto projectbestand aangemaakt en die bent u zoekgeraakt? U moet er rekening mee houden, dat zulke MVP projectbestanden alleen maar uitverwijzingen bestaan. Dus deze MVP projectbestanden bevatten geen fysieke bestanden. Geef een zoek opdracht in de verkenner *.MVP en dan wordt uw hele schijf doorzocht naar deze MVP bestanden.

Om muziek over te zetten op de computer gebruik AnyBurn voor. Als u deze installeert, dan kan u een Muziek CD rippen.

Dit doet u zo:

  • leg de CD in de lade
  • start AnyBurn op
  • klik op Audio CD rippen
  • selecteer de map waar u de bestanden in wilt plaatsen
  • klik op Rippen
  • Nu worden de audiobestanden geript als een MP3 bestand en naar de door u gekozen de map gekopieerd.

U kunt de MP3 bestanden uit de map onder uw filmproject zetten.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2023, 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

thea.devries93 schreef op 01.10.2023 om 17:21 uur

En hoe moet ik de video opslaan?? Beter om op MVP bestand op te slaan want ik moet de muziek van/op de oude laptop erop zetten. Als je 't nog begrijpt 🤭🤔

Bol schreef op 01.10.2023 om 17:40 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

De vraag aan u is nu, op welke manier wilt u het MVP projectbestand opslaan. Wilt u deze exporteren als een MP4 bestand of wilt u deze branden op een DVD?

Zelf maak ik maak altijd een werkmap aan en kopieer daar dan de door mij gebruikte filmfragmenten, foto's, audio bestanden etc... naar toe. Ook sla ik hier ook het MVP projectbestand in op. Zo houdt u alles netjes bij elkaar en dan kunt u het MVP bestand vanuit deze werkmap weer in zijn geheel op de tijdlijn van Video Deluxe zetten. U kunt dan op later tijdstip altijd nog uw gewenste muziek toevoegen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2023, 17:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.10.2023 om 19:29 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

Als ik het nu goed begrijpt, wilt u muziek van uw oude laptop onder uw MVP projectbestand op uw nieuwe laptop zetten. Hiervandaan kan ik niet zien over welke type muziekbestanden we praten. Als dit MP3 of WAV bestanden zijn, kopieer deze bestanden dan op een USB stick. Steek nu deze USB stick in een USB poort op uw nieuwe laptop en kopieer deze MP3 of WAV bestanden naar een map op uw nieuwe laptop. Nu kunt deze muziekbestanden gebruiken en zetten op de tijdlijn onder uw film / slideshow

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.10.2023 om 19:43 uur

@thea.devries93

Hallo Thea,

U kunt een MVP projectbestand van de ene laptop op de andere Laptop zetten. Maak een veiligheidskopie. Dit doet u zo:

  • zet uw MVP projectbestand op de tijdlijn
  • ga naar: Bestand/Veiligheidskopie/Project en media naar map kopiëren....
  • Maak een map aan
  • Er wordt nu een veiligheidskopie gemaakt.
  • Kopieer deze map in zijn geheel op een USB-stick
  • U kunt nu deze map naar elke willekeurige computer kopiëren
  • u kunt nu het gemaakte MVP projectbestand op de tijdlijn van uw Video Deluxe programma zetten. Het liefst dezelfde Video Deluxe versie

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2023, 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-