Opnemen vanaf videocamera lukt niet

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 13:44 uur

Ik heb de laatste versie gekocht en probeer nu vanaf de videocamera (Sony DCR TRV320E - Hi8) een project te beginnen. Ik kan echter nergens vinden welke aansluiting ik op de camera moet gebruiken.

Het programma vraagt om een firewire kabel maar die zit er niet bij.

Ik heb nu de S-Video kabel aangesloten maar het programma geeft de melding: Aufnahmekomponente konnte nicht gestartet werden.

Ik begrijp niet waarom er geen goede handleiding bijzit.

Reacties

mi-bo schreef op 01.05.2022 om 14:32 uur

@Daan-Elshof

Welkom Daan als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Als Uw camera een fire-wire aansluiting heeft zal de Pc/laptop ook moeten hebben.

Ander RGB kabel gebruiken,

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 14:41 uur

Beste Michael, Bedankt voor je bericht. Ik heb er helemaal geen verstand van en heb het idee dat ik iets gekocht heb waar ik niets aan lijk te hebben. Op mijn camera zit een S-Video en een Firewire aansluiting. De tulpstekkers kan ik nergens in kwijt. Bestaat er een adapter van firewire naar de tulpstekkers?

Alvast bedankt!

Bol schreef op 01.05.2022 om 14:41 uur

@Daan-Elshof

Hallo Daan,

Misschien hebt u wat aan deze link: hoe sluit ik een videocamera aan

Succes,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 15:03 uur

Bedankt Rob,

Mijn (digitale) camera heeft echter geen aansluitingen voor tulpstekkers; alleen voor firewire en voor S-Video.

Ik heb ooit eerder een Terratec Grabster AV300 gekocht maar deze ook nooit werkend kunnen aansluiten. Ik hoopte met deze laatste versie wel te slagen maar voel me eigenlijk een beetje genept. Mijn videocamera is toch niet zo heel uitzonderlijk?

Bol schreef op 01.05.2022 om 15:04 uur

@Daan-Elshof

Hallo Daan.

Een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord: zie deze tutorials: https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/tutorials/#c631254

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.05.2022 om 15:15 uur

@Daan-Elshof

Hallo Daan,

Uw camera hebt wel een aansluiting om aan te sluiten via tulpstekkers. zie afbeelding uit de handleiding van Sony DCR TRV320E 

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.05.2022 om 15:25 uur

@Daan-Elshof

Beste Daan

Dank voor Uw Feedback.

Fire wire kabel wordt aangesloten via een I-link kabel.

Hier een Tutorial hoe RUV2022 werkt

https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-2022-versie-7-0-1-12--1275696/

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 15:30 uur

Hallo Rob,

Deze aansluiting heb ik ook geprobeerd. Ook als ik dan kies voor importeren vanaf een analoge bron wordt de camera niet herkend ook al staat deze aan. Ik heb de stekker er goed inzitten en een beetje aan gedraaid maar het heeft geen enkel resultaat.

Bol schreef op 01.05.2022 om 15:39 uur

@Daan-Elshof

Hallo Daan.

Even voor de goede orde. Als u via een FireWire kabel wilt gaan overzetten, dan moet er in uw PC / Laptop wel een FireWirekaart zitten. Uw camera bezit wel over i-Link aansluiting

Zie afbeelding

Met vriendelijke groet, Rob

PS. staat de schuif wel op OUT

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2022, 15:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 15:55 uur

Hallo Rob,

 

Mijn laptop heeft geen firewire. Ik ben het programma nu opnieuw aan het installeren. Hoop dat dat iets doet.

Je laatste plaatje begrijp ik niet goed. De scartaansluiting gebruik ik toch helemaal niet bij het importeren vanaf een videocamera?

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 16:01 uur

Zojuist het programma opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder succes. Wat doe ik fout?

Bol schreef op 01.05.2022 om 16:03 uur

@Daan-Elshof

Klopt, deze wordt gebruikt als u van een videorecorder opneemt. Maar hebt u de Apps wel toegang verleent tot uw camera?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2022, 16:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-