Opnemen vanaf videocamera lukt niet

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 13:44 uur

Ik heb de laatste versie gekocht en probeer nu vanaf de videocamera (Sony DCR TRV320E - Hi8) een project te beginnen. Ik kan echter nergens vinden welke aansluiting ik op de camera moet gebruiken.

Het programma vraagt om een firewire kabel maar die zit er niet bij.

Ik heb nu de S-Video kabel aangesloten maar het programma geeft de melding: Aufnahmekomponente konnte nicht gestartet werden.

Ik begrijp niet waarom er geen goede handleiding bijzit.

Reacties

mi-bo schreef op 01.05.2022 om 14:32 uur

@Daan-Elshof

Welkom Daan als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Als Uw camera een fire-wire aansluiting heeft zal de Pc/laptop ook moeten hebben.

Ander RGB kabel gebruiken,

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 14:41 uur

Beste Michael, Bedankt voor je bericht. Ik heb er helemaal geen verstand van en heb het idee dat ik iets gekocht heb waar ik niets aan lijk te hebben. Op mijn camera zit een S-Video en een Firewire aansluiting. De tulpstekkers kan ik nergens in kwijt. Bestaat er een adapter van firewire naar de tulpstekkers?

Alvast bedankt!

Bol schreef op 01.05.2022 om 14:41 uur

@Daan-Elshof

Hallo Daan,

Misschien hebt u wat aan deze link: hoe sluit ik een videocamera aan

Succes,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Daan-Elshof schreef op 01.05.2022 om 15:03 uur

Bedankt Rob,

Mijn (digitale) camera heeft echter geen aansluitingen voor tulpstekkers; alleen voor firewire en voor S-Video.