Reacties

mi-bo schreef op 17.11.2022 om 23:25 uur

@Khalid

Welkom Khalid als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Misschien is dit de oplossing zet de Orange/Geel balk aan het begin waar U wilt gaan opnemen

Gr

Michael / Moderator

Bol schreef op 17.11.2022 om 23:45 uur

@Khalid

Dit fenomeen heb ik ook al een paar keer gehad in de vorige MMM versie 31.0.1.13. Ik heb toen het programma teruggezet op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand / instellingen / Programma-instellingen herstellen

Nadat ik MMM versie 31.0.1.13 heb geüpdatet naar MMM versie 31.0.2.15 heb ik hier geen last meer van gehad. Als u nog werkt met MMM 31.0.1.13 dan kunt deze ook upgrade naar MMM versie 31.0.2.15

Dit doe u zo:

  • download het installatieprogramma: Magix Download Center
  • start installatieprogramma: musicmaker--ph75ls7YQARKCZUR5B.exe
  • de vorige versie MMM 31.0.1.13 wordt nu overschreven
  • kijk ook even of er nog downloads klaar staan

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Khalid schreef op 18.11.2022 om 00:02 uur

Bedankt voor de reacties.

Ik heb Magix 3 weekjes geleden gekocht dus ik denk dat ie wel up to date is. Ik heb de standaard instellingen terug gezet maar tevergeefs.

De gele balk verplaatsen is wel een optie maar waar gaat het mis, gisteren deed ie het nog, vandaag niet, de gele balk verplaatsen is geen makkelijke optie vergeleken met de rode 😅

Bol schreef op 18.11.2022 om 00:08 uur

@Khalid

Als u MMM opstart, dan ziet u rechts onderin het versienummer staan.

Met vriendelijke groert,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Khalid schreef op 18.11.2022 om 00:16 uur

versie 31.0.2.15

Bol schreef op 18.11.2022 om 00:21 uur

@Khalid

U kunt de gele maatliniaal kunt u met de linkermuisknop zeer gemakkelijk vergroten en verkleinen.

zie voorbeeld filmpje (zonder geluid).

Met vriendelijke groert,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Khalid schreef op 18.11.2022 om 00:36 uur

haha op zijn engels, "nothing beats the red line" 🙂

Maar ik neem aan dat er dus geen oplossing is 🙁

mi-bo schreef op 18.11.2022 om 08:00 uur

@Khalid

Terug komend op Uw gestelde vraag"dit was niet zo, tot vandaag"

Weet U het zeker,misschien stond de gele maatliniaal wel op de plek op de hoogte waar de afspeelmarken eerdt gezet toen er een stukje werdt opgenomen, en dat U dat niet had gezien, aangegeven op 17.11.2022 om 23.35 uur zo werk ik al jaren.

sc6

Gr

Michael/Moderator

 

Khalid schreef op 18.11.2022 om 10:26 uur

Met alle respect, nee, ik gebruikte de rode lijn constant, ik neem vocals op en heb die lijn echt nodig. de gele balk is geen makkelijke vervanging, ik snap niet dat het is verandert op de een of andere manier... zonder de rode lijn is de software niet gebruiksvriendelijk meer, maar dit is alleen mijn mening.

mi-bo schreef op 18.11.2022 om 11:18 uur

@Khalid

U kunt ook een mailtje sturen naar infoservice@magix.net en Uw probleem voorleggen, daar kan men U zeker een duidelijk antwoord geven, ik heb dit niet voor U, gezien ik werk zoals eerder is aangegeven .

Sc6

Michael/Moderator

Bol schreef op 18.11.2022 om 11:45 uur

@Khalid

Hallo Khalid,

......Ik gebruikte de rode lijn constant, ik neem vocals op en heb die lijn echt nodig. de gele balk is geen makkelijke vervanging.....

De rode lijn en de gele maatliniaal hebben een verschillende functie.

  • De rode lijn is de afspeelmarker
  • Met de gele Maatliniaal kunt de aantal maten aangeven, die u wilt laten afspelen

Maar bij u gaat het om de afspeelmarker (rode lijn) die steeds naar het begin springt zodra u iets wilt opnemen. Zoals ik u in mijn filmpje laat zien, heb ik op dit moment geen enkel probleem bij het opnemen. Log een uit en log daarna weer in. Wat is dan het resultaat? Heb u al eens overwogen om MMM te deinstalleren en opnieuw te installeren!!

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.11.2022, 11:47, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.11.2022 om 12:37 uur

@Khalid

Hallo Khalid,

U zou voordat u gaat herinstalleren het volgende kunnen doen. Als ik onverklaarbare problemen ondervind, verwijder ik het MusicMaker.ini. Bij verwijdering van het INI bestand worden eventuele computerconfiguratie fouten hersteld. Bij het opnieuw opstarten van Music Maker wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Khalid schreef op 18.11.2022 om 20:13 uur

Dank jullie wel voor alle reacties.

@Bol ik heb het allemaal geprobeerd, helaas zonder resultaat, ik heb ook het INI bestand (bij mij staat er geen INI achter) verwijderd en het word inderdaad weer teruggezet, ook heb ik Magix gede-installeerd en opnieuw gedownload,

@mi-bo Dat lijkt mij dan de beste oplossing, om even een mailtje te sturen naar "infoservice@magix.net"

Ik heb Audacity weer even geprobeerd en daar werkt het opnemen gewoon zoals ik gewend ben haha, ik lach wel maar het is niet zo grappig 🤭

Nogmaals dank...

Khalid schreef op 18.11.2022 om 20:17 uur

Ik wil even toevoegen, als de gele balk ook een lijn had die recht naar beneden over de opnames loopt, dan was het prima, die precisie daar gaat het om.

Khalid schreef op 18.11.2022 om 20:23 uur

Ik heb geen idee maar het kan met mijn nieuwe audio interface te maken hebben, sinds ik daar de driver voor heb geïnstalleerd is het verandert... Denk ik, is niet zeker...

Bol schreef op 18.11.2022 om 23:23 uur

@Khalid

Hallo Khalid,

...Ik heb ook het INI bestand (bij mij staat er geen INI achter) verwijderd ...

Waarschijnlijk bent u vergeten om een vinkje te zetten bij: Bestandsnaam extensies

......De rode lijn springt naar het begin zodra ik op opnemen klik... dit was niet zo, tot vandaag.....

Ik ben / was ervan uitgegaan, dat u niets aan uw computerconfiguratie had veranderd. U schrijft, dat u een nieuwe audio interface hebt aangesloten en de daarbij benodigde audiodrivers hebt geïnstalleerd. Hier kan inderdaad wel eens uw probleem inzitten.

Dat het wel werkt in Audacity, wil nog niet zeggen dat dit ook in Magix Muziek Maker zou moeten werken. Uw opmerking, dat u geen idee hebt of uw probleem van de afspeelmarker aan deze nieuwe audio interface zou kunnen liggen. Om uit te sluiten dat uw audio interface het probleem is, adviseer ik u de audio interface te ontkoppelen. Als daarna de afspeelmarker nu wel weer meeloopt, dan weet u dat het aan het aansluiten van de audio interface ligt. Dit zou u dan kunnen doorgeven aan Magix Support, maar vergeet niet de typeaanduiding van uw audio interface te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-