Opnemen van webradio in Audio Cleaning Lab 2013

Tram41 schreef op 21.12.2012 om 17:03 uur

Mijn PC draait op Windows 7.

 In XP kon je via een oudere versie van Audio Cleaning Lab een mengpaneel openen en een MIC/Line in/ WAV ingang kiezen en de sterkte van het signaal regelen.

Via de WAV-schuifregelaar kon je dan van webradio's, e.d. probleemloos opnemen via "Importeren".

In de combinatie van Windows 7 en A Cl.Lab 2013 kan ik deze functie nergens terugvinden en dus ook niet on-line iets opnemen ...

Weet iemand een oplossing ?

Al bedankt!

Reacties

RiViS schreef op 21.12.2012 om 19:17 uur

Hoewel ik versie 2013 niet heb (ik heb de voorgaande: MX) waag ik toch een antwoord want ik vermoed dat er, behalve de layout, niet wezenlijk veel is veranderd.

Bij mij neem ik op via Stereo Mix. In de Opnamedialoog kun je dat kiezen / aanvinken onder Audio ingang. Onder Geluidskaartinstellingen word je wellicht ook wat wijzer, kijk daar onder Informatie / Naam.

Zorg ook dat in de Volumeregeling van je geluidskaart Stereo Mix aan staat

groet,

Rijk

Tram41 schreef op 22.12.2012 om 13:57 uur

Dank! Ik ga op zoek, hoewel 'mijn' Windows-mixer enkel een Microphone en Line in - ingang vermeldt!

Toch bedankt!

Toon

RiViS schreef op 22.12.2012 om 15:06 uur

Hallo Toon (toepasselijke naam bij dit onderwerp...),

Je zou ook even kunnen kijken onder Start/ Configuratiescherm/ Hardware en geluiden.

Daar kun je kijken onder Geluid/ Audioapparaten beheren, tabblad Opnemen

Ook staat er bij Hardware en Geluiden misschien iets over je audiokaart (indien aanwezig), bij mij staat er b.v. VIA Audio Deck, bij jou mogelijk wat anders in die richting. Als je dat dan opent krijg je misschien ook weer allerlei mogelijkheden te zien.

Het is in elk geval zaak dat je in Audio Cl.Lab in het scherm opnemen de juiste audio ingang kiest voor je opnames.

groet,

Rijk