opnemen met Panasonic NV-GS180: apparaat wordt niet herkend

jmmaas schreef op 07.11.2009 om 15:31 uur
Hallo,
Ik heb een Panasonic NV-GS180 en ik krijg het niet voor elkaar om de camera aan te sluiten op de pc zodat hij herkent wordt door Magix Video deluxe 2007. Hij blijft foutmeldingen geven dat hij het opgegeven apparaat niet kan vinden.
Nu lees ik verder op deze site dingen als Firewire kabel ipv usb kabel gebruiken (waar kan ik zo'n kabel vinden en hoe ziet hij eruit?) en dat je een usb driver moet installeren. Ik heb geen idee wat dit allemaal is en hoe dat moet. Mijn pc herkent de camera echter wel en hij is zichtbaar in Deze Computer.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!!

Met vriendelijke groet,
Judith Maas

Reacties

mi-bo schreef op 07.11.2009 om 16:28 uur
Beste, vdl 2007 is een programma geschikt voor de camera's met dv bandjes, de camera wordt door middel van een fire \1394 cabel aangesloten, wil het met een usb kabel contact maken( geschikt voor avchd-hdv) zult u een nieuwere programma moeten kopen, succes.
bobbiaan schreef op 07.11.2009 om 23:29 uur
Beste.........,

Een aanvulling op mi-bo. Er zijn twee soorten connectors voor deze kabel. een 4 en een 6pins aansluiting. Op de camera zit in ieder geval een 4 pins. Kijk even heel goed welke aansluiting op de PC zit. Verder koop je deze kabels bij een computerzaak,  Dinabyte of Dixons. Prijs is ca 15 tot 20 euro.

mvg Bobbiaan