opnemen met music maker 2015

a.geldern schreef op 11.11.2014 om 10:40 uur

Hoe ik ook mijn best doe lukt het me nog steeds niet om op te nemen. Ik maak gebruik van een behringer mixer die ik via de main out op de line in van de computer heb aangesloten. Maar het lukt me niet om een opnamesignaal te krijgen. Vast heb ik een instelling van Music Maker of van de geluidskaart niet in orde maar ik kom er niet achter.

 

Ik hoop dat iemand nog suggesties voor me heeft.

 

Groeten,

Willem

Reacties

RiViS schreef op 11.11.2014 om 17:19 uur

Hallo Willem,

In je vraag van 5/11 heb ik in je screenprints gezien dat het niet om Music Maker gaat maar om Sampling Music Studio. Wellicht gaat het daar wat anders dan in Music Maker, maar dat kan ik niet checken omdat ik dat programma niet heb.

Helaas zijn je screenprints van de deelschermpjes door mij niet te lezen.Je zou nog kunnen proberen om alleen het bewuste schermpje te laten zien, dat gaat zo: Klik op het schermpje en daarna op PrintScrean met ingedrukte Alt toets. Nu wordt alleen het geactiveerde schermpje gekopieerd. Misschien komt het dan wat duidelijker over.

Heb je ook al eens in de help functie gekeken onder Audio Opname of zo iets?

groet,

Rijk

a.geldern schreef op 12.11.2014 om 10:05 uur

Hallo Rijk,

 

Bedankt weer voor je reactie. Je hebt gelijk dat ik geen music maker heb. Heb even op de doos gekeken en ik heb samplitude music studio 2015. De vergissing heb ik gemaakt door in de productenlijst het verkeerde programma aan te vinken.

Wat ik nu van plan ben is om het programma te installeren bij een vriend met dezelfde computer. Zo hoop ik er achter te komen of het probleem bij instellingen van samplitude ligt of bij de geluidskaart van de computer.

Als ik er dan nog niet uitkom stuur ik, al het goed is, je de prinscreen op de manier zoals je beschreven hebt.

Groeten,

 

Willem

a.geldern schreef op 19.11.2014 om 10:05 uur

Hallo Rijk,

 

Al weer even geleden maar ik wil je toch laten weten wat ik gedaan heb. Heb een mail naar magix gestuurd en van hen wat aanwijzingen gekregen. Door de programma instellingen terug te zetten lukt het nu wel om op te nemen.

Dus ga ik weer vrolijk verder met het uitproberen. Nog bedankt voor je racties.

 

groeten,

 

Willem