opnemen lukt niet

a.geldern schreef op 03.11.2014 om 14:26 uur

Hallo,

Als ik iets wil opnemen lukt mij dit niet. Ik gebruik een Behringer mixer XENYX Q1202 usb die ik via de main out op de line in van de computer heb aangesloten. Als ik dan met een minidisc een orkestband wil opnemen krijg ik geen opnamesignaal. Ook als ik een microfoon aansluit heb ik geen opnamesignaal.  Mijn vermoeden is dat ik iets niet goed heb staan in music maker of de geluidskaart maar ik kom er niet achter wat ik fout doe.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!

 

groeten,

Willem

Reacties

RiViS schreef op 03.11.2014 om 19:32 uur

Hallo Willem,

Zorg in elk geval dat de goede ingang wordt geselecteerd. Zie onderstaande screenshot, die voor MM2015 geldt (in 2013 gaat het een ietsje anders):

Klik op de knop Audio-opname, zie pijl 1. Nu opent het scherm Audio-opname, kies daar de juiste ingang, pijl 2.

Bij een klik op Niveauregeling opent het windows scherm Geluid/opnemen, pijl 3, daar kun je zien waarop je opnameapparaat is aangesloten. Ik heb overigens gezien dat op de 2 bars onder niveauregeling geen uitsturing zichtbaar is, terwijl de opname wel werkt (uitgeprobeerd). Als dat bij jou ook niet werkt, laat het dan even hier weten, dan zal ik het melden bij Magix.

In MM2013 ontbreekt het grijze kartelknopje en moet je op de rode opname toets klikken, dan opent het scherm Audio-opname. De knop om de windows opname-apparaten te openen heet hier: Audiomix. In 2013 werken de uitsturingsbars wel, als je tenminste hebt aangevinkt: Uitsturing aangeven.

MM 2014 heb ik niet, het zal ws zijn als in 2013 óf in 2014.

succes,

groet,

Rijk

a.geldern schreef op 03.11.2014 om 20:01 uur

Hallo Rijk,

Bedankt voor je snelle reactie. Ga er gauw mee aan de slag. Ook ik heb de versie 2015.

groeten,

Willem

a.geldern schreef op 04.11.2014 om 15:31 uur

Hallo Rijk,

Toch nog even een vraag. Op jouw print screen zie ik naast de rode opname toets een zwarte toets waar ik volgens mij op moet klikken. Bij mij zie ik deze niet. Dit balkje staat ook boven in het scherm en niet onderaan zoals bij jou. Ik weet niet hoe ik een print screen kan meesturen dan zou ik het kunnen laten zien wat ik bedoel. Maar ik hoop dat het zo ook duidelijk is. Ik denk wel dat ik de oplossing in de schermen moet zoeken die jij aangeeft maar weet dus niet hoe ik ze kan openen. Ik hoop dat je me kunt helpen want zoals je wellicht begrepen heb ben ik een beginner op dit gebied.

Alvast bedankt!

 

groeten,

 

Willem

RiViS schreef op 04.11.2014 om 19:04 uur

Als de zwarte knop ontbreekt, moet je op de rode knop klikken. De opname zou dan nog niet moeten starten, maar je krijgt eerst dat scherm Audio-opname te zien.

Misschien heb jij een andere versie dan ik, ik heb MM2015 Premium. Je versie staat helemaal bovenaan links.

Print screen gaat als volgt: Druk op de toets PrintScreen op je toetsenbord. Open een tekenprogramma, b.v. Paint. Toets Ctrl V, dan verschijnt je screenprint in Paint. Evt nog wat bijknippen. Dan opslaan als .jpg. 

Om hem in je tekst te halen klik je op het icoontje Afbeelding, rechts naast de Smiley. Dan Bestand Kiezen (zoek je plaatje op) en vervolgens Naar Server Verzenden en tenslotte OK.

Dan nog iets: Kijk even bij je programma-instellingen (sneltoets P).  Klik op de tab Audio/MIDI. Nu kun je links in het grote vak de Stuurprogrammakeuze instellen, daaronder zie je 4 mogelijkheden. Bij mij moet ik DirectSound aanvinken om de opname (met microfoon)te laten lukken. Misschien moet je hier even mee experimenteren.

groet,

Rijk

a.geldern schreef op 05.11.2014 om 08:43 uur

Hall Rijk,

Weer bedankt voor je reactie. Bij mij ziet het er toch anders uit dan bij jou. Dat zal wel het verschil zijn met de premium versie. Ik wist niet eens dat er een premium versie is. Ik heb de MM2015 omdat de samplitude die ik gebruikte, volgens magix,  niet matchte met window 8. Toen heb ik voordelig de update naar MM2015 kunnen kopen.

Maar goed misschien dat je me kunt helpen als ik je het volgende laat zien. (Bedankt voor de uitleg van printscreen)

Bij mij ziet het beginscherm er zo uit:

Als ik dan met de rechtermuisknop op de opnametoets druk krijg ik dit

Als ik dan op geavanceerde opties klik kom ik in het audio scherm zoals jij beschrijft met de sneltoets P. Dat ziet er zo uit.

En daar moet ik denk de juiste instellingen kiezen maar het lukt mij niet. Misschien heb jij nig tips voor mij?

Rijk, bedankt voor het meedenken, ik zie graag je reactie tegemoet.

 

groeten,

Willem